قیمت میوه های یلدایی، افزایش قیمت تره بار به دلیل صادرات

به گزارش لحظه عکاسی، خبرنگاران/خوزستان رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز گفت: ممکن است انار و هندوانه به واسطه شب یلدا نوسانات قیمتی داشته باشند اما در کل، وضع بازار میوه مناسب است و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

قیمت میوه های یلدایی، افزایش قیمت تره بار به دلیل صادرات

عبدالرضا جمالی پور در گفت وگو با لحظه عکاسی با اشاره به شرایط بازار میوه و تره بار در آستانه شب یلدا اظهار کرد: بازار میوه صرف نظر از انار و هندوانه، تنش خاصی ندارد و در آرامش قرار گرفته است. ممکن است انار و هندوانه به واسطه شب یلدا نوساناتی داشته باشند اما در کل، وضع بازار میوه مناسب است و کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل میوه های پاییزه و زمستانه قرار داریم، در زمینه این میوه ها وفور کافی وجود دارد. نارنگی، بخش عمده ای از مصرف میوه های پاییزه را به خود اختصاص می دهد و به دلیل طول عمر کوتاه آن و عدم توان نگهداری در سردخانه ها، سریعا روانه بازار می شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز شرح داد: به دلیل صادرات در بحث تره بار، مقداری قیمت آن ها بالا است اما مشکل خاصی از نظر فراوانی این اقلام وجود ندارد.

جمالی پور با اشاره به قیمت میوه در میدان میوه و تره بار اهواز شرح داد: در حال حاضر هر کیلوگرم موز 28 هزار تومان، هر کیلوگرم پرتقال جنوب 25 هزار تومان، هر کیلوگرم انار 22 هزار تومان، هر کیلوگرم هندوانه 5 هزار تومان، هر کیلوگرم کیوی 24 هزار تومان، هر کیلوگرم نارنگی 15 هزار تومان، هر کیلوگرم گلابی 40 هزار تومان، هر کیلوگرم پرتقال شمال 15 هزار تومان، هر کیلوگرم سیب قرمز و زرد 16 هزار تومان، هر کیلوگرم گوجه فرنگی 9 هزار و 500 تومان، هر کیلوگرم خیار گلخانه ای 9 هزار تومان، هر کیلوگرم پیاز قرمز 4 هزار تومان، هر کیلوگرم پیاز زرد 4 هزار و 500 تومان، هر کیلوگرم بادمجان گلخانه ای 9 هزار تومان و هر کیلوگرم سیب زمینی 8 هزار و 500 تومان در میدان میوه و تره بار اهواز قیمت دارد که قیمت این اقلام برای مصرف کننده 30 درصد بیشتر است.

وی شرح داد: قیمت های اعلام شده صرفا برای اقلام ممتاز است و اقلام درجه دو و سه، قیمت کمتری دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قیمت میوه های یلدایی، افزایش قیمت تره بار به دلیل صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت میوه های یلدایی، افزایش قیمت تره بار به دلیل صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید