اجرای اجسادی که در حفاری شرکت نفت کشف شد

به گزارش لحظه عکاسی، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تعطیلی عملیات خاک برداری شرکت نفت در منطقه خرم کوشک به دلیل بررسی بیشتر شرایط تاریخی این منطقه خبر داد.

اجرای اجسادی که در حفاری شرکت نفت کشف شد

به گزارش گروه رسانه های لحظه عکاسی، پرویز طلائیان پور معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان درباره شرایط پیش آمده در منطقه خرم کوشک اهواز و پیدا شدن استخوان ها و تکه سفال هایی در این منطقه اظهار کرد: به محض پیدا شدن استخوان ها و سفال ها کارشناسان باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: در این زمینه کارشناسان از محل خاک برداری، ساختمان اداره مهندسی فضای سبز شرکت نفت بازدید کردند و کشف قطعاتی استخوان انسانی و قطعاتی سفال تائید شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تأکید کرد: هرگونه فعالیت در این زمینه در محل کشف آثار، فعالیت های عمرانی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تعطیل شده است.

طلائیان پور گفت: بخش هایی از اسکلت انسانی جداشده به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتقل شده است و بخش های دیگری که دست نخورده باقی مانده بود با خاک پوشانده شده تا بررسی های موردنیاز در این زمینه از سوی اداره کل میراث فرهنگی انجام شود.

وی مطرح کرد: در بررسی های اولیه سفال های کشف شده در محل تعیین شد که سفال ها به دوره تاریخی اشکانی و اسلامی اختصاص دارند ولی اظهارنظر قطعی در این زمینه و تعیین قدمت نیاز به بررسی بیشتر و انجام کاوش های علمی دقیق دارد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: هم اکنون معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان برای کاوش اضطراری و تعیین عرصه و حریم این محوطه باستانی با پژوهشکده باستان شناسی کشور در حال رایزنی است.

منبع:ایسنا

لحظه عکاسی: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم

به "اجرای اجسادی که در حفاری شرکت نفت کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای اجسادی که در حفاری شرکت نفت کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید