تابستان کجا سفر کنیم ، برترین مقاصد داخلی و خارجی

به گزارش لحظه عکاسی، تابستان فصل سفر است و احتمالا شما همچون بسیاری دیگر در پی مقاصد تابستانی بکر برای سفر داخلی و خارجی هستید. اگر برای شما هم این سوال وجود دارد که تابستان کجا سفر کنیم با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا بعضی از برترین مقاصد خنک داخلی و خارجی را برای سفرهای تابستانی به شما معرفی کنیم.

تابستان کجا سفر کنیم ، برترین مقاصد داخلی و خارجی

10 مقصد خارجی برای سفر تابستانی

در این مطلب از میان مقاصد تابستانی سعی کردیم آنهایی را معرفی کنیم که برای ایرانی ها با سهولت بیشتری امکانپذیر است. بعلاوه می توانید هتل و بلیط هواپیما را به طور مجزا تهیه کنید، امکان تهیه تور در این مقاصد نیز وجود دارد.

استانبول | ترکیه

بدون شک استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد برای سفر تابستانی محسوب می شود. در حقیقت این مقصد همه چیز برای گردشگران دارد، از جاذبه های تاریخی استانبول گرفته تا گشت و گذار شهری، خرید، ساحل و سرگرمیات خاص نظیر کروز روی دریای مرمر، سفر به این شهر همواره و در هر فصلی پرطرفدار است. نمی توان لیست مقاصد محبوب سفر را بدون اینکه از استانبول نام ببریم تکمیل کنیم. حراج تابستانی استانبول که در تیر و مرداد برگزار می شود، مسافران زیادی را به این شهر می کشاند. بنابراین سفر به استانبول در این فصل می تواند یک سفر دو سر بُرد باشد چرا که هم می توانید از تفریجات شهری و جاذبه های اطراف استانبول لذت ببرید و هم خریدهایتان را با قیمتی مناسب انجام دهید.

علاوه بر اینها، از آنجایی که ترکیه احتیاج به ویزا ندارد، همین حالا می توانید نسبت به خرید بلیط استانبول و رزرو هتل اقدام کنید و آخر هفته در سفر رویایی تان باشید.

آنتالیا | ترکیه

وقتی نام آنتالیا به زبان می آید، ناخوداگاه نسیم سواحل آرام و آفتابی مدیترانه به صورتمان برخورد می نماید. در هر حال لذت آفتاب تابستان با سرگرمیات ساحلی بیشتر می شود و این سرگرمیات را در برترین هتل های آنتالیا خواهید یافت. برخلاف استانبول که یک مقصد چهار فصل است، آنتالیا را فقط در تابستان می توانید ببینید و از سرگرمیات آن لذت ببرید. بنابراین فقط کافی است هتل خود را انتخاب کنید و با خرید بلیط آنتالیا به ساحل مدیترانه بروید و به سرگرمی و لذت بردن از پارک های آبی آنتالیا بپردازید.

تفلیس | گرجستان

مرکز کشور گرجستان از جمله شهرهای آرامی است که سفر به آن در تابستان بسیار مجذوب نماینده و لذتبخش خواهد بود. قدم زدن در خیابان های شهر قدیمی تفلیس، بازدید و تماشای شهر از ناریکالا، سوار شدن به تله کابین تفلیس و بعلاوه سر زدن به پارک آبی این شهر از جمله کارهایی است که می توانید در فصل تابستان در این شهر زیبا انجام دهید. سایر جاذبه های تماشای تفلیس از جمله پل صلح و کلیسای سامیبا نیز بعلاوه در این فصل پربازدید هستند. امتحان کردن غذاهای متنوع و خوش طعم تفلیس را در کافه های کوچک و محبت آمیز آن از قلم نیاندازید.

وارنا | بلغارستان

بلغارستان از جمله کشورهای اروپایی است که با وجود اینکه احتیاج به ویزا دارد، سفر به آن آسان سخت نیست. تابستان زیبا و پرهیجان را در منطقه گلدن سندز وارنا خواهید یافت، جایی که شن های ساحلی طلایی رنگش لذت بردن از آفتاب و شنا کردن در دریای سیاه را بیشتر می نماید. این منطقه پر از ریزورت های ساحلی است که اغلب آن ها خدمات All ارائه می دهند. بنابراین اگر در پی یک سفر تابستانی اروپایی آسان می گشت و دوست دارید این تابستان را در آرامش ساحل و دریا سپری کنید، سفر به وارنا را در لیست سفرهای تابستانی خود قرار دهید.

زرمات | سوییس

زرمات از جمله زیباترین شهرهای سوئیس است که قرار گرفتن آن در کنار کوه های آلپ آب و هوای متعادلی را برای این شهر در فصل تابستان فراهم می نماید. اگر در پی یک مقصد اروپایی زیبا و تماشایی برای گردش تابستانی می گشت، چشم اندازی که شهر زرمات دارد منحصر به فرد خواهد بود. اما در زرمات فقط قرار نیست به تماشای کوهها و منظره ها رنگارنگ بپردازید، بلکه اگر فرصت سفر به سوییس در فصل زمستان را ندارید، تابستان با سفر به زرمات همچنان می توانید از اسکی لذت ببرید. کوه ماترهورن هنوز در این فصل به قدری برف دارد که بتواند مقصدی برای تمرین این ورزش هیجان انگیز باشد.

شهر زرمات فرودگاه بین المللی ندارد بنابراین برای سفر به این مقصد باید بلیط هواپیما ژنو را بگیرید و از ژنو به زرمات با قطار بروید.

مالدیو

مجموع جزایر مالدیو از حدود 1200 جزیره شکل گرفته و برترین زمان سفر به این کشور تابستان است. درست زمانی که هوا نسبتا گرم شده و ریزورت های لوکس مالدیو برای گردشگران سرگرمیات آبی متنوعی را ارائه می دهند. گرمای این فصل مالدیو آزار دهنده نیست، بلکه می توانید در این دمای متناسب در جزیره قدم بزنید و به تماشای صخره های مرجانی بروید. مالدیو از جمله مقاصد محبوب و لوکس برای ماه عسل نیز به شمار می رود و معمولا تورهای مختلفی برای سفر به این مقصد رویایی برگزار می شود.

رم | ایتالیا

اگرچه شهر رم مقصد خنکی برای تابستان محسوب نمی شود اما از جمله مقاصدی است که تابستانی لذتبخش دارد. به طور کلی کشورهای اروپایی در فصل تابستان گردشگران زیادی را به خود می بینند و رم از جمله پرطرفدارترین شهرهای اروپا برای سفر است. بنابراین باید در نظر داشته باشید تابستان شهر رم بسیار شلوغ خواهد بود. از جمله تماشای های رم در فصل تابستان فواره تروی (Trevi Fountain) و محبوب ترین جاذبه آن آمفی تئاتر کلوسئوم رم است. با توجه به اینکه در فصل تابستان هوا دیرتر تاریک می شود، شما فرصت بیشتری برای گشت و گذار در شهر رم خواهید داشت.

سانتورینی | یونان

سانتورینی، جزیره سفید پوش یونان، از جمله مقاصدی محسوب می شود که تابستانی تماشایی و خارق العاده دارد. این جزیره زیبا با آب و هوای مدیترانه ای، تابستانی نسبتا خشک و زمستانی معتدل دارد. اگر در پی برترین زمان سفر به سانتورینی هستید، در ماه های ماه ژوئن تا سپتامبر (سه ماه تابستان) اقدام کنید. گرمترین ماه سال در سانتورینی آگوست (مرداد و اوایل شهریور) است که دمای هوا به 30 درجه سانتیگراد می رسد. در سایر مواقع به طور میانه دمای هوا 24 درجه سانتیگراد خواهد بود. دمایی متعادل و نسبتا خوشایند که برای استراحت کردن زیر آفتاب و آرامش داشتن در کنار ساحل ایده آل است.

سامویی | تایلند

جزیره سامویی از جمله برترین گزینه های سفر به تایلند است. از آنجایی که سایر منطقه ها تایلند در این فصل بارانی هستند، سامویی هوایی گرم و خشک دارد و در گرمترین حالت دمای هوا به 29 درجه سانتیگراد می رسد و 6 ساعت در طول روز آفتابی است. ماه های ژوئن و جولای (تیر و مرداد) برترین زمان سفر به این جزیره سرسبز و زیبا است اما از سپتامبر و نوامبر هوای سامویی بارانی می شود. این باران ممکن است در سفر شما اختلال ایجاد کند و نتوانید برترین برنامه ریزی را برای سفرتان داشته باشید. بنابراین بهتر است سفر تابستانی خود به سامویی را به دو ماه اول تابستان موکول کنید.

سامویی دومین جزیره بزرگ تایلند است که بیشتر با سواحل زیبا که در گوشه و کنار آن درختان کاج سایه انداخته اند، ریزورت های لوکس ساحلی و مجسمه بزرگ بودا شناخته شده است.

باتومی | گرجستان

یکی دیگر از مقاصدی که سفر به آن برای ایرانیان با هیچ دردسر و شرایط خاصی همراه نیست، شهر باتومی است. باتومی در حقیقت شهر ساحلی گرجستان محسوب می شود که به نسبت سایر شهرهای آن، بخصوص تفلیس، شهری آرام و ساکت است. همین مسئله موجب شده باتومی یک مقصد محبوب در گرجستان برای سفر تابستانی به شمار برود. باتومی ظاهر قدیمی و سنتی تفلیس را ندارد و اغلب مسافران برای معماری خاص ساختمان ها، مجسمه ها و بناهای معروف و غیرمعمول آن از جمله مجسمه معروف علی و نینو که یک مجسمه متحرک است، به این شهر سفر می نمایند.

در حال حاضر پرواز مستقیم از ایران به مقصد باتومی وجود ندارد. با این حال شما می توانید با خرید بلیط هواپیما باتومی به این مقصد سفر کنید یا به تفلیس بروید و با قطار به باتومی سفر کنید.

10 مقصد خنک داخلی برای سفر تابستانی

سفرهای تابستانی فقط مختص کشورهای خارجی نیستند، بلکه در ایران نیز مقاصدی وجود دارند که محبوبیت بیشتری برای تابستان دارند. محبوب ترین مقاصد تابستانی خنک داخلی شامل موارد زیر می شوند:

اردبیل

اگر دوست دارید از گرمای فصل تابستان فرار کنید و به شهری خنک تر بروید، اردبیل را در لیست مقاصد داخلی خنک تابستانی قرار دهید. از آنجایی که اردبیل در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا واقع شده، زمستانی سرد و تابستانی معتدل دارد. بنابراین سفر تابستانی به این مقصد بسیار دلنشین خواهد بود. این شهر اغلب به علت چشمه های آب معدنی و آبشارهای زیبایش معروفیت دارد. علاوه بر اینها از جمله جاهای تماشای اردبیل می توان به مسجد جامع اردبیل، آرامگاه شیخ صفی الدین و دریاچه شورابیل اشاره نمود.

تبریز | آذربایجان شرقی

از جمله مقاصد تابستانی داخلی که آب و هوای دلنشینی دارد، تبریز است. تماشای های تبریز بسیار زیاد هستند و از آنجایی که هوای این شهر گرم نیست به راحتی می توانید در سطح شهر قدم بزنید و از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن لذت ببرید. علاوه بر اینها، از تبریز می توانید سفری یک روزه به روستای صخره ای کندوان داشته باشید و از آنجایی که قرار است کل روز را در فضای آزاد به سر کنید، دمای هوا برایتان آزاردهنده نخواهد بود. به همین علت بسیاری، سفر به تبریز و روستای کندوان را در فصل تابستان توصیه می نمایند. بلیط هواپیما تبریز را بگیرید و به یکی از زیباترین شهرهای ایران سفر کنید.

خرم آباد | لرستان

برای اینکه تجربه متفاوتی از سفر تابستانی داشته باشید به طبیعت بکر و تماشایی خرم آباد سر بزنید. با توجه به قرار گرفتن این شهر در میان رشته کوه های زاگرس، خرم آباد همواره از آب و هوای مطبوع و متعادل برخوردار است. همین موقعیت مکانی موجب شده این شهر پر از جاذبه های بکر و طبیعتی سرسبز باشد که گشت و گذار در آن در تابستان تجربه ای لذتبخش خواهد بود. خرم آباد جاذبه های طبیعی بسیاری دارد که از آن ها می توان به دریاچه گهر، پارک جنگلی شورآب و آبشار بیشه اشاره نمود.

مشهد (مشهد)

سفر به مشهد اغلب یک سفر زیارتی محسوب می شود، اما این شهر جاذبه های متنوعی دارد که آماده کشف شدن هستند. بسیاری از مردم تقریبا در تمام طول سال بلیط مشهد را خریداری نموده و به این شهر سفر می نمایند. اما سفر تابستانی به مشهد با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، فرصت خوبی برای مسافران است. علاوه بر اینها، روستاهای اطراف مشهد از جمله جاهایی هستند که در فصل تابستان آب و هوای خوبی دارند، معمولا خلوت هستند و می توانند گزینه های مناسبی برای سفر و آشنا شدن با فرهنگ ها و سنت های مختلف مردم این شهر باشد.

سنندج | کردستان

سنندج مرکز استان کردستان است که در دامنه و دشت های رشته کوه های زاگرس واقع شده که به موجب آن نه تنها طبیعت بکری در این منطقه شکل گرفته بلکه آب و هوای آن نیز بسیار دلچسب شده است. علاوه بر جاذبه های طبیعی سنندج که چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد ایجاد نموده اند، جاذبه های تاریخی آن نیز برای گردشگران مجذوب نمایندهیت دارد. از جمله این جاذبه ها می توان به مسجد جامع سنندج، بازار قدیمی شهر و عمارت آصف سنندج که به دوره صفویه بازمی شود، اشاره نمود.

در سفر به سنندج می توانید از روستای پالنگان در فاصله تقریبا دو ساعتی از این شهر، نیز تماشا کنید. پالنگان یک روستای پلکانی در مرز کردستان و کرمانشاه است و از هر دو شهر به یک میزان فاصله دارد. این روستا از جمله زیباترین و مجذوب نماینده ترین منطقه های است که می توانید در سفر خنک تابستانی خود به آن سر بزنید.

کرمانشاه

از جمله مقاصدی که برای گشت و گذار نیمه اول سال مناسب است، می توان به کرمانشاه اشاره نمود. شهر کرمانشاه به خودی خود پر از جاذبه های تاریخی متعدد است، اما سفر به این منطقه بدون بازدید از طاق بستان و بیستون تکمیل نمی شود. اطراف کرمانشاه نیز روستاهای خنک و طبیعت بکر زیبایی وجود دارد، از جمله روستای هجیج که یکی از زیباترین مسیرهای جاده ای را دارد. هجیج در دره ای سرسبز و خوش آب و هوا قرار گرفته و مردمان آن به زبان کردی صحبت می نمایند.

ماسال | گیلان

نمی توان تابستان را بدون سفر کردن به شهرهای شمالی به اتمام رساند. اگر به گیلان سفر کنید، طبیعت سرسبز و زیبایی در گوشه و کنار آن خواهید دید. ماسال از جمله محبوب ترین مقاصد در استان گیلان است که سفر به آن شما را از هیاهوی شهر شلوغ محل سکونت تان دور نموده و به دنیای دیگری وارد می نماید. اما با وجود زیبایی بی نظیر ماسال، سفر به آن در ماه تیر و مرداد توصیه نمی شود، چرا که گرمای هوا می تواند برایتان آزار دهنده باشد. اما اگر برای شهریور در پی یک مقصد خنک و شگفت انگیز هستید، ماسال را در برنامه سفر خود قرار دهید و تابستان را با بازدید از این مقصد زیبا به انتها برسانید.

همدان

همدان از جمله مقاصدی است که به علت قرار گرفتن در ارتفاعات، آب و هوای خنکی دارد و همین موجب شده مقصد مناسبی برای یک سفر خنک تابستانی محسوب شود. این شهر که در غرب ایران واقع شده، جاذبه هایی مانند غار علیصدر، آرامگاه ابوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر عریان و تپه باستانی هگمتانه که از قدیمی ترین منطقه ها تاریخی کشور محسوب می شود، را در خود جای داده است.

زنجان

زنجان در شمال غرب ایران، از جمله شهرهایی است که با توجه به موقعیت مکانی خود آب و هوای متعادلی در طول سال دارد. به خصوص فصل تابستان که بعضی از شهرهای ایران به شدت گرم می شود، در زنجان گرمای چندانی را احساس نخواهید کرد. شهر زنجان نه تنها موزه ها و جاذبه های متعددی دارد، بلکه در اطراف آن نیز با فاصله کمی جاذبه های طبیعی زیبایی مانند آبشار، غار کتله خور و دریاچه و رودخانه قرار گرفته اند که مقاصد محبوبی برای طبیعت گردان تابستانی به حساب می آیند.

ارومیه | آذربایجان غربی

ارومیه بزرگترین شهر در استان آذربایجان غربی است که در ارتفاع 1330 متری از سطح دریا قرار گرفته است. ارومیه زمستان های سرد و تابستان های نسبتا گرم دارد، اما گرمای تابستان ارومیه به قدری نیست که آزار دهنده باشد و هنوز می توان در روزهای گرم تابستان به گشت و گذار در این شهر پرداخت یا به اطراف آن رفت و از دریاچه ارومیه تماشا کرد. برای سفر به ارومیه می توانید بلیط هواپیما ارومیه و هتل های ارومیه را از سایت لحظه عکاسی تهیه کنید.

سخن انتهای

تابستان بدون سفر تکمیل نمی شود، اما اگر تحمل گرما را ندارید، در پی یک مقصد خنک تر باشید. ما در این مقاله سعی کردیم برترین مقاصد داخلی و خارجی را برای سفر تابستانی به شما معرفی کنیم. با هر هدفی که سفر کنید مقصدی برای یک سفر تابستانی خنک و مقرون به صرفه خواهید یافت.

ویدا نورمحمدیان

منبع: فلای تودی

به "تابستان کجا سفر کنیم ، برترین مقاصد داخلی و خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابستان کجا سفر کنیم ، برترین مقاصد داخلی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید