جریمه سنگین گوگل پلی در کره جنوبی

به گزارش لحظه عکاسی، زومیت نوشت: نهاد رگولاتوری کره جنوبی در بیانیه ای می گوید گوگل به علت انحصارگرایی در بین سال های 2016 تا 2018 باید 32 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

جریمه سنگین گوگل پلی در کره جنوبی

کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی (KFTC) گوگل را 42.1 میلیارد وون (تقریباً 32 میلیون دلار) جریمه نموده است. این کمیسیون ادعا می نماید گوگل به توسعه دهندگان اجازه نداده بازی های موبایلی خود را افزون بر گوگل پلی در پلتفرم کره ای One Store منتشر نمایند.

بر اساس گزارش تک کرانچ، KFTC می گوید گوگل در بازه بین سال های 2016 تا 2018 از شرکت های کره ای حوزه بازی درخواست نموده است بازی های جدیدشان را به صورت انحصاری روی گوگل پلی منتشر نمایند. به بیانی دیگر گوگل در ازای حمایت بیشتر از توسعه دهندگان، انتشار بازی های کره ای را در One Store ممنوع نموده است.

One Store که رقیب کره ای گوگل پلی محسوب می گردد در سال 2016 به وسیله سه اپراتور مخابراتی کره جنوبی به همراه شرکت اینترنتی Naver بنیان گذاری شد.

سهم گوگل در بازار اپلیکیشن های اندرویدی کره جنوبی در سال 2018 رشد کرد و به تقریباً 90 تا 95 درصد رسید. در سال 2016 سهم این شرکت 80 تا 85 درصد بود. سهم One Store از 15 تا 20 درصد در سال 2016 به حدودا پنج تا 10 درصد در سال 2018 افت کرد.

کمیسیون KFTC که وظیفه آنالیز رفتارهای انحصارگرایانه را برعهده دارد، می گوید جریمه 32 میلیون دلاری گوگل اقدامی برای اطمینان از حفظ رقابت منصفانه است. KFTC اجازه نمی دهد که گوگل از موقعیتش در بازار سوءاستفاده کند.

گوگل پلی و وان استور مجموعاً 90 درصد از کل عایدی حاصل از فروش بازی موبایلی در کره جنوبی را به خود اختصاص می دهند. فعالیت انحصارگرایانه گوگل روی شرکت های گیمینگ بزرگ و کوچک اثر گذاشته است.

فردی به نمایندگی از گوگل می گوید این شرکت در پنج سال اخیر همکاری نزدیکی با KFTC داشته و معتقد است که هیچ قانونی را نقض ننموده: گوگل سرمایه گذاری قابل توجهی در موفقیت توسعه دهندگان انجام می دهد و ما احتراماً با جمع بندی های KFTC مخالفیم.

کمیسیون KFTC در سال 2021 جریمه ای 177 میلیون دلاری برای گوگل در نظر گرفته بود. در آن موقع اعلام شد گوگل از موقعیت غالبش در زیست بوم اندروید سوءاستفاده می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "جریمه سنگین گوگل پلی در کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه سنگین گوگل پلی در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید