حجم مصرف ترافیک دیتا تا 3 سال آینده

به گزارش لحظه عکاسی، دکتر سید محمد رضوی زاده با اشاره به اهمیت سرعت دسترسی به شبکه های موبایلی در کشور بیان کرد: اینکه چه میزان سرعت در شبکه های موبایلی مورد احتیاج هر فرد است، در اصل به کاربردها و سرویس های ارایه شده و احتیاج کاربران بستگی دارد. وی بعلاوه بیان کرد: دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری به سرعت بالای دیتا در شبکه های موبایلی احتیاج داریم. به عنوان مثال، یکی از حوزه هایی که سرعت بالایی احتیاج دارد بحث خودروهای خودران است، که در این حوزه احتیاجمند سرعت حداقل 5 گیگابیت بر ثانیه خواهیم بود و بعلاوه در بحث تکنولوژی متاورس حداقل سرعت لازم 3 گیگابیت بر ثانیه است؛ این موارد تنها بخشی از تکنولوژی است که احتیاج ما را به سرعت بالای اینترنت نشان می دهد.

حجم مصرف ترافیک دیتا تا 3 سال آینده

وی در ادامه سخنرانی خود با بیان آماری از مصرف دیتا در سال های اخیر، اعلام کرد: امروز میانگین مصرف دیتای شبکه های سیار در دنیا به ازای هر فرد حدود 20 گیگ در ماه است، این درحالی است که در آینده حجم ترافیک دیتا رشد خواهد نمود به صورتی که در سه سال آینده این اندازه به 35 گیگ در هر ماه خواهد رسید.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت افزایش تعداد کاربران شبکه های موبایل در سال های اخیر، اعلام کرد: یکی دیگر از مواردی که احتیاجمندی ما را به سرعت شبکه معین می نماید، تعداد کاربران در شبکه است. در 10 سال گذشته از 6 میلیارد کاربر در دنیا به 8 میلیارد مشترک رسیده ایم. این در حالی است که امروز دیگر تنها کاربران موبایل، افراد و گوشی های هوشمند در اختیار ایشان نیستند، بلکه دستگاه های دیگری هستند که به دسترسی شبکه پرسرعت احتیاج دارند که از آن ها به عنوان اینترنت اشیا یاد می گردد.

وی در ادامه اعلام کرد: به غیر از بحث نرخ داده و ظرفیت کاربری، پارامترهای دیگری هم در ارزیابی شبکه های موبایل دخیل هستند که از جمله آن می توان به تاخیر، قابلیت اطمینان ارتباط با شبکه، بهره وری انرژی، بازدهی طیفی، امنیت و پوشش شبکه در شبکه اشاره نمود.

رضوی زاده در انتها با اشاره به شرایط فعلی شبکه نسل ششم، اظهار کرد: در تعریف 6G، چند گام اساسی از جمله ایجاد منظره، معرفی راه حلها و تکنیک ها، ارزیابی تکنیک ها، استانداردسازی، راه اندازی شبکه های آزمایشی و راه اندازی شبکه های تجاری باید برداشته گردد تا این نسل از شبکه به تکامل برسد و در حال حاضر با توجه به فعالیت شرکت های معتبر، تحقیقات دانشگاه ها و مراکز علمی دنیا، در مرحله ایجاد منظره قرار داریم و پیش بینی می گردد که این مراحل تا قبل از سال 2030 به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حجم مصرف ترافیک دیتا تا 3 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم مصرف ترافیک دیتا تا 3 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید