خبرنگاران یک ششم حجم تجارت خارجی کشور در سال 1399 سهم استان بوشهر بود

به گزارش لحظه عکاسی، بوشهر-خبرنگاران- ناظر گمرک های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: این استان در سال 99 حدود یک ششم حجم تجارت خارجی کشور را به خود اختصاص داد.

خبرنگاران یک ششم حجم تجارت خارجی کشور در سال 1399 سهم استان بوشهر بود

به گزارش لحظه عکاسی، بهروز قره بیگی روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: طبق آمار، حجم کل صادرات و واردات کشور در سال گذشته 145 میلیون و 700 هزار تن کالا بود که از این میزان 25 میلیون و 46 هزار تن به وسیله گمرک های استان بوشهر صادر و یا وارد کشور شده است.

وی اعلام کرد: در سال گذشته 24 میلیون و 564 هزار تن کالا به وسیله گمرک های این استان صادر و 482 هزار تن کالا وارد کشور شد.

قره بیگی ادامه داد: ارزش کالاهای صاداراتی و وارداتی کشور در سال گذشته 73 میلیارد دلار بود که از این میزان هشت میلیارد و 422 میلیون دلار آن مربوط به استان بوشهر است که سهم 11 درصدی استان بوشهر در بحث ارزش کالای صادراتی و وارداتی کشور را نشان می دهد.

قره بیگی اضافه نمود: همچنین حدود 22 درصد از حجم صادارت کشور از گمرک های استان بوشهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی از گمرک های استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی بوده است، گفت: کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، سنگاپور، قطر، هند، برزیل، افغانستان، عراق مقصد کالاهای صادراتی گمرک های استان بوشهر در سال 99 بود.

وی اضافه نمود: همچنین موز، لاستیک خودروی سواری، پارچه ، قطعات خودرو، برنج، یراق آلات، شیرآلات صنعتی و باتری از عمده کالاهای وارداتی از گمرک های این استان به کشور است.

قره بیگی مطرح نمود: عمده این کالاها از کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، آلمان، فدراسیون روسیه، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا وارد کشور شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران یک ششم حجم تجارت خارجی کشور در سال 1399 سهم استان بوشهر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک ششم حجم تجارت خارجی کشور در سال 1399 سهم استان بوشهر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید