درخواست آمریکا از آسه آن برای قطع منابع مالی کره شمالی

به گزارش لحظه عکاسی، وزیر خارجه آمریکا از وزرای خارجه کشورهای جنوب شرق آسیا خواست تا برای قطع منابع مالی کره شمالی کمک کنند و روابط خود را با پیونگ یانگ به حداقل ممکن کاهش دهند.

درخواست آمریکا از آسه آن برای قطع منابع مالی کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل لحظه عکاسی به نقل از رویترز، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه از وزرای خارجه آسه آن خواست تا اقدامات بیشتری را برای قطع منابع اقتصادی کره شاقتصادی انجام دهند. وی همچنین از کشورهای منطقه خواسته است تا روابط سیاسی خود را با کره شاقتصادی به حداقل ممکن برسانند.

تیلرسون در نخستین دیدار خود با وزرای خارجه 10 کشور عضو آسه آن از این کشورها خواسته است تا همه فعالیت های جزیره سازی و نظامی کردن دریای جنوبی چین را متوقف کنند تا مذاکرات با هدف تضمین دریانوردی آزاد در منطقه بدون تنش ادامه یابد.

پاتریک مورفی معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا تاکید کرد: تیلرسون بر پایبندی واشنگتن به تعهدات اقتصادی و امنیتی خود در قبال کشورهای منطقه تاکید کرده است.

وی از کشورهای آسه آن خواسته است تا به طور کامل تحریم های سازمان ملل علیه کره شاقتصادی را اجرا کنند.

تیلرسون هفته گذشته نیز از همه کشورهای منطقه خواسته بود تا روابط دیپلماتیک با کره شاقتصادی را کاهش دهند. همه کشورهای آسه آن با کره شاقتصادی روابط سیاسی دارند و 5 کشور منطقه در کره شاقتصادی سفارتخانه دارند.

برخی از مقام های آسه آن در مصاحبه با لحظه عکاسی به نگرانی های خود نسبت به کره شاقتصادی اذعان کرده اند ولی نگرانی خود را نسبت به روابط تجاری آسه آن با آمریکا نیز ابراز داشته اند.

مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال پیمان تجاری تی پی پی موجب نگرانی شدید کشورهای آسیایی شده است.

منبع: تسنیم

به "درخواست آمریکا از آسه آن برای قطع منابع مالی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آمریکا از آسه آن برای قطع منابع مالی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید