صورت خود را با آب داغ نشویید

به گزارش لحظه عکاسی، استفاده از آب داغ برای شستشوی صورت موجب گشادی رگ های خونی و صدمه دیدن بافت های ظریف می گردد.

صورت خود را با آب داغ نشویید

به گزارش لحظه عکاسی، به گفته متخصصان پوست، دوش دریافت برای تمیز کردن بدن و شستن مو ها اقدام بسیار مناسبی است، اما ممکن است به پوست صورت آسیب برساند، به ویژه برای کسانی که عادت دارند به صورت روزانه صورت خود را با آب داغ بشویند.

دکتر راشل نظریان عضو گروه پوست شوایگر به مجله Marie Claire گفت: آب گرم و دمای بالا باعث گشاد دائمی شدن رگ ها و مویرگ ها خواهد شد که این امر موجب قرمزی پوست و بروز بیماری رزاسه می گردد.

کارشناسان دیگر نیز در این مورد اتفاق نظر دارند و می گویند آب داغ می تواند با از بین بردن چربی های محافظ صورت، پوست آن را خشک کند وحتی باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست گردد.

کی اسکات، متخصص مراقبت از پوست در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی میل گفت: دوش آب گرم می تواند باعث ایجاد و تشدید شبکه های مویرگی شکننده در گونه ها گردد، در نتیجه شبکه های مویرگی غیرجذاب و قابل مشاهده ای ایجاد می نماید و باعث بدتر شدن شرایط پوست می گردد.

با این حال یک خبر خوب وجود دارد و آن اینکه اگر هنوز دوست دارید صورت خود را در حمام بشویید، نباید زمان شستشوی آن بیش از 10 دقیقه طول بکشد و دمای آب باید به اندازه دمای آب استخر گرم باشد.

هادلی کینگ استاد پوست دانشگاه کورنل گفت: پوست صورت ممکن است در صورت تماس زیاد با آب خشک گردد؛ بنابراین قاعده کلی شستن صورت این است که زمان شستشو طولانی نبوده و حتما از آب ولرم استفاده گردد که در این صورت خطر اتساع مویرگ ها کمتر می گردد.

کینگ اضافه نمود: تا زمانی که شما مایل باشید این تغییرات ساده را هنگام دوش دریافت انجام دهید، در واقع می توانید از بعضی مزیت های شستشوی صورت بهره مند شوید؛ به گونه ای که رطوبت و آب گرم باعث لایه برداری ملایم از سطح پوست و تمیز شدن کامل آن می گردد؛ همچنین احتمال پخش شدن جوش ها در مکان هایی مانند خط موی شما را کاهش می دهد.

منبع: لحظه عکاسی

منبع: جام جم آنلاین

به "صورت خود را با آب داغ نشویید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صورت خود را با آب داغ نشویید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید