فروش تسلیحات در دنیا؛ آمریکا و روسیه در صدر

به گزارش لحظه عکاسی، بر اساس گزارش جدید موسسه تحقیقات استکهلم، سهم شرکت های آمریکایی در فروش تسلیحات و خدمات نظامی در دنیا 59 درصد، سهم شرکت های روسی 8.6 درصد، شرکت های انگلیسی 8.4 و شرکت های فرانسوی 5.5 درصد است.

فروش تسلیحات در دنیا؛ آمریکا و روسیه در صدر

به گزارش گروه بین الملل لحظه عکاسی، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو نوشت: حجم فروش تجهیزات و خدمات نظامی صد شرکت بزرگ در دنیا در سال 2018 معادل 426 میلیارد دلار بود که این حجم در مجموع نسبت به سال قبل از آن، 4.6 درصد افزایش یافته است. این مسئله ای است در گزارش جدید موسسه بین المللی تحقیقات مسائل دنیای استکهلم ( SIPRI ) که امروز، دوشنبه منتشر شده، معین شده است.

بر اساس این اطلاعات، سهم شرکت های آمریکایی در فروش تسلیحات، تجهیزات و خدمات نظامی در دنیا 59 درصد، سهم شرکت های روسی 8.6 درصد، شرکت های انگلیسی 8.4 و شرکت های فرانسوی 5.5 درصد ارزیابی شده است. شرکت های دفاعی روسیه در سال قبل نیز از انگلیسی ها پیشی گرفته و رتبه دوم را در این عرصه به دست آوردند.

در این گزارش همچنین آمده است که از سال 2002 حجم کلی فروش تجهیزات نظامی در دنیا 47 درصد افزایش یافته است. البته در این آمارگیری اطلاعاتی درباره چین به خاطر به خاطر فقدان آن، منتشر نشده است.

طبق اطلاعات موسسه استکهلم، ده شرکت روسی در فهرست 100 شرکت برتر دنیا در زمینه فروش تسلیحات نظامی قرار دارند. فروش سلاح های شرکت های تجهیزات نظامی روسیه در سال 2018 نسبت به فروش آنها در سال 2017 به میزان اندکی (یعنی 0.4 درصد) کاهش یافته است.

ضمن اینکه در سال 2018 پنج شرکت دولتی روسیه که در فهرست پرفروش ترین شرکت های تجهیزات نظامی در دنیا، گنجانده شده اند دارای رشد فروش بوده، ولی پنج شرکت دیگر که غیردولتی هستند، با رکورد در فروش روبرو شده اند.

در این گزارش همچنین یادآوری شده که تمامی شرکتهای روسی دولتی در سطح بالایی وابسته به سفارشات داخلی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فروش تسلیحات در دنیا؛ آمریکا و روسیه در صدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش تسلیحات در دنیا؛ آمریکا و روسیه در صدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید