لوپ؛ هوشمندترین زیرساخت پیاده روی و دوچرخه سواری دنیا در دبی

به گزارش لحظه عکاسی، با هوشمندترین زیرساخت پیاده روی و دوچرخه سواری دنیا به نام لوپ (The Loop) آشنا شوید. لوپ یک بزرگراه شهری پایدار به طول 93 کیلومتر است که به وسیله شرکت یو آر بی (URB) طراحی شده و قرار است در شهر دبی، امارات ساخته گردد.

لوپ؛ هوشمندترین زیرساخت پیاده روی و دوچرخه سواری دنیا در دبی

به گزارش عصر ایران، این مسیر به عنوان یک سامانه حمل و نقل با انتشار کربن صفر طراحی شده و با استفاده از یک روش حمل و نقل سالم که شامل پیاده روی و دوچرخه سواری است، بیش از سه میلیون نفر را به هم متصل خواهد نمود. لوپ از انرژی جنبشی استفاده می نماید تا به طور 100 درصد با انرژی تجدیدپذیر فعال باشد و بعلاوه آبیاری با آب 100 درصد بازیافتی صورت می گیرد.

لوپ؛ بزرگراهی هوشمند و پایدار برای تشویق پیاده روی و دوچرخه سواری

شرکت یو آر بی با لوپ میخواهد نحوه رفت و آمد مردم در دبی را تغییر دهد. از آنجایی که در حال حاضر شهر به وسیله خودرو ها تسخیر شده است، یو آر بی میخواهد تغییری روان و کارآمد به روش های حمل و نقل سازگارتر با محیط زیست ایجاد کند.

محیط بزرگراه لوپ در تمام طول سال کنترل می گردد و به نوبه خود، پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری را بین ساکنان شهر تشویق می نماید.

به گفته شرکت یو آر بی، دبی یکی از برترین شهر های دنیا برای کارآفرینی در زمینه تحرک شهری است. پروژه لوپ تجسمی از روحیه کارآفرینی است که میخواهد دبی را به متصل ترین شهر دنیا با پای پیاده و دوچرخه تبدیل کند. در بسیاری از شهر های اروپا، مردم برای رفتن به سر کار پیاده روی یا دوچرخه سواری می نمایند. در دبی، هدف ما این است که بیش از 80 درصد مردم به طور روزانه از دوچرخه استفاده نمایند.

با تشویق مردم به پیاده روی و دوچرخه سواری، بزرگراه لوپ نه تنها از روش های رفت و آمد سازگار با محیط زیست پشتیبانی می نماید، بلکه سلامت عمومی را نیز تقویت و تشویق می نماید. لوپ مردم را وادار می نماید تا فعال تر باشند و از پا های خود بیشتر استفاده نمایند.

تبدیل شدن دبی به یک شهر 20 دقیقه ای در دستور کار واقع شده است، به این معنی که ساکنان شهر با دوچرخه یا پای پیاده در فاصله 20 دقیقه ای از جاذبه های اصلی باشند. این شرایط افراد را تشویق می نماید تا استفاده از خودرو را کنار گذاشته و در عوض پیاده روی و دوچرخه سواری را انتخاب نمایند تا بتوانند سریع تر به مکان های مورد نظر خود برسند.

فضای داخلی بزرگراه هوشمند و پایدار لوپ به گونه ای طراحی شده است که بیوفیلیک باشد، به این معنی که پر از گیاهان و فضای سبز خواهد بود. این یک بزرگراه-پارک هیبریدی دارای ایستگاه های بازیافت زباله و مسیر های انرژی جنبشی خواهد بود که نیروی شبکه انرژی هوشمند را تامین می نماید.

منبع: فرارو

به "لوپ؛ هوشمندترین زیرساخت پیاده روی و دوچرخه سواری دنیا در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوپ؛ هوشمندترین زیرساخت پیاده روی و دوچرخه سواری دنیا در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید