مسئولان دید سودآوری به حوزه های جدید مثل روباتیک ندارند ، لزوم تزریق سرمایه در تیم های پزوهشی

به گزارش لحظه عکاسی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایده کاوان با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در تیم های پژوهشی گفت: متاسفانه مسئولان دید سودآوری به حوزه های مختلف مثل روباتیک ندارند.

مسئولان دید سودآوری به حوزه های جدید مثل روباتیک ندارند ، لزوم تزریق سرمایه در تیم های پزوهشی

به گزارش خبرنگار فناوری لحظه عکاسی، شرکت دانش بنیان ایده کاوان در زمینه طراحی و ساخت روبات های بازرسی و عملیاتی فعالیت می کند و کار خود را از سال 90 در پارک علم و فناوری پردیس آغاز کرده است. این شرکت متشکل از متخصصان برق و الکترونیک، نرم افزار و مکانیک است و بیشتر محصولات آن در حوزه آب و فاضلاب، برق و نفت و گاز کاربرد دارد. در واقع روبات های بازرسی و عملیاتی این شرکت قادرند که در محیط های خطرناک و غیرقابل دسترس کار کنند.

این شرکت در سال 90 کار خود را آغاز کرده و از ابتدا تا به امروز در پارک علم و فناوری پردیس به فعالیت خود ادامه می دهد. 15 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. شرکت ایده کاوان تا به امروز دستاورد های بزرگی داشته که از میان آن ها می توان به عنوان هم افزایی برتر پارک فناوری پردیس در سال 1396، مقام اول جهانی در مسابقات روباتیک Automatica آلمان در سال 2016، ثبت اختراع در زمینه مکانیزم های منعطف مکانیکی، مقام سوم مسابقات بین المللی روباتیک ایران اپن 2012، مقام اول مسابقات کشوری روباتیک دانشگاه زنجان و مقام دوم مسابقات کشوری روباتیک بابل اشاره کرد.

اهداف و چشم انداز شرکت

ابوالفضل حسنی، مدیرعامل شرکت ایده کاوان، در مورد اهداف و چشم انداز این شرکت می گوید: هدف اول ما از فعالیت این شرکت این است که بتوانیم نیاز های روباتیک صنعتی مان را برطرف کنیم. با توجه به تجربه ما در ساخت و طراحی و فروش و با توجه به اینکه روباتیک، علمی کاملا نو و به روزی است، سعی داریم علاوه بر اینکه تمام نیاز های کشورمان را برطرف کنیم، محصولات مان را به کشور های دیگر ارائه دهیم و به نوعی از خروج ارز جلوگیری کنیم.

محصولات تجاری شده

به گفته حسنی، مدیرعامل، این شرکت در حال حاضر حدود هفت ایده در حوزه های مختلف در دست دارد که تقریبا هفت ایده را به مرحله تجاری سازی رسانده و ایده های جدیدتری نیز در حوزه های دیگر دارد که با توجه به تجربه ای که در این سال ها کسب کرده، می تواند بلافاصله اقدام به طراحی و ساخت و همچنین تجاری سازی آن ها کند.

حسنی می گوید: محدودیتی برای روباتیک وجود ندارد و در هر صنعتی می توان از روبات ها کمک گرفت و ما سعی داریم تمامی صنایع کشور را پوشش دهیم؛ حتی در مکان های عمومی. البته کاربرد روبات ها در مکان های عمومی حتی در کشور های دیگر نیز با محدودیت هایی همراه است و بیشتر روباتیک در صنایع و کار هایی که هزینه و مخاطرات بالایی دارد، کاربرد بیشتری پیدا می کند.

مسائل و چالش ها

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایده کاوان، یکی از چالش های کشور ما برای فعالیت شرکت ها بحث سرمایه اولیه و حمایت مالی است که در کشور به اندازه کافی صورت نمی گیرد. به نظر می رسد که مسئولان دید سودآوری به حوزه های جدیدی مانند روباتیک ندارند و اگر بتوانیم دید مسئولان را به نوعی تغییر دهیم و اعتماد سرمایه گذاران در کشور را جلب کنیم و قدرت ریسک پذیری آن ها را بالا ببریم، می توانیم این ایده ها و محصولات جدید را به ثروت تبدیل کنیم.

حسنی می گوید: متاسفانه هم اکنون سرمایه کشور بیشتر به سمت ساخت وساز سوق داده می شود، ولی باید این دید کمی تغییر کند تا سرمایه های بیشتری در تیم های پژوهشی تزریق شود، زیرا ارزش افزوده زیادی برای کشور به همراه دارند.

به گفته مدیر شرکت ایده کاوان، پارک علم و فناوری پردیس، شرکت منطقه ای تهران و سازمان آب و فاضلاب کل کشور از حامیان شرکت ایده کاوان به شمار می فرایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مسئولان دید سودآوری به حوزه های جدید مثل روباتیک ندارند ، لزوم تزریق سرمایه در تیم های پزوهشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان دید سودآوری به حوزه های جدید مثل روباتیک ندارند ، لزوم تزریق سرمایه در تیم های پزوهشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید