مقایسه آلفارومئو 4C با ب ام و Z4 و پورشه باکستر

به گزارش لحظه عکاسی، وقتی درباره کوپه های سوپراسپورت یا لوکس صحبت می کنیم، معین است که برندهای موجود در بازار تعدادشان کمتر می گردد و تنها برندهایی می توانند در این عرصه حضور داشته باشند که توان و سابقه درخشانی در حوزه خودروسازی داشته باشند. در واقع، به نوعی حوزه رقابت کوپه های سوپراسپورت را می توان حوزه قدرت نمایی توان فنی و طراحی برندها دانست.

مقایسه آلفارومئو 4C با ب ام و Z4 و پورشه باکستر

هرچند آلفارومئو 4C نیز در این حوزه رقبای زیادی ندارد، ولی رقبای قدرتمندی را در کنار خود می بیند. در این مطلب به مقایسه آلفارومئو 4C با ب ام و Z4 و پورشه باکستر می پردازیم تا توان آلفارومئو 4C را در کنار رقبایش ببینیم.

نمای داخلی آلفارومئو 4C

مقایسه آلفارومئو 4C با ب ام و Z4

این رقیب 4C انصافاً رقیبی پُرسابقه و خوش سابقه است. کمپانی ب ام و در کلاس های مختلف خودروهای گوناگونی را فراوری نموده است؛ ازجمله کلاس کوپه، که مدل ب ام و Z4 در همین کلاس قرار گرفته است.

با مقایسه آلفارومئو 4C با ب ام و Z4 می بینیم که طول و ارتفاع Z4 اندکی بیشتر است. بعلاوه، این خودرو هشت دنده اتومات دارد و از حیث پیشرانه نیز، 250 سی سی حجیم تر از پیشرانه آلفارومئو 4C است. هر دو خودرو نیز، از سیستم توربوشارژ استفاده می نمایند تا قدرت خوبی از موتورهای خود بگیرند. طبیعی است که قدرت ایجادشده مدل کارنموده ب ام و Z4 نزدیک به پنج اسب بخار بیشتر از مدل کارنموده 4c باشد؛ اما این موجب نمی گردد تا شتاب و حداکثر سرعت آن نیز بیشتر باشد.

با مقایسه آلفارومئو 4C با ب ام و Z4 از نظر سرعت، شرایط آلفارومئو 4C بهتر به نظر می رسد. شرایط دو خودرو در مصرف نیز یکسان است. از حیث طراحی ظاهری، البته سلیقه حرف اول را می زند؛ اما به نظر می رسد که 4C خاص تر و خشن تر و اسپورت تر درآمده است و اندکی ما را به یاد فِراری های معروف می اندازد.

با مقایسه آپشن های آلفارومئو 4C و ب ام و Z4 باید گفت، شرایط Z4 بهتر است و کروزکنترل هوشمند و جایگاه برقی و مواردی از این دست دارد؛ امکاناتی که آلفارومئو 4C به علت فلسفه شکل گیری اش، فاقد آن است.

در کل، به نظر می رسد که شرایط آلفارومئو 4C بهتر باشد. با این تبصره که مدل های دیگری از ب ام و Z4 وجود دارند که قدرت کمتر یا بیشتری هم دارند. ازجمله مدل 35i این اتومبیل که از پیشرانه شش سیلندره سه لیتری بهره می برد و می تواند بیش از 300 اسب بخار قدرت فراوری کند. مدل i20 نیز، پیشرانه دو لیتری دارد، ولی قدرت کمتری فراوری می نماید.

نمای پشتی آلفارومئو 4C

مقایسه آلفارومئو 4C با پورشه باکستر

برند معتبر دیگری که وارد این عرصه رقابت می گردد، برند پورشه است که با شنیدن نامش، خیلی ها یاد برندی خوش استایل و گران قیمت و کاردرست می افتند.

با مقایسه آلفارومئو 4C با پورشه باکستر به نتایج جالبی می رسیم. البته قیمت تمام شده پورشه باکستر بیشتر از آلفارومئو 4C است. از حیث کارکرد فنی، پورشه باکستر هفت دنده اتومات در مقابل شش دنده اتومات آلفارومئو 4C دارد. حجم موتور پورشه باکستر نیز 250 سی سی بیشتر است و باعث ایجاد سرعت 275 کیلومتری در ساعت برای این خودرو می گردد؛ در مقابل سرعت 258 کیلومتری آلفارومئو 4C. قدرت ایجادشده پورشه باکستر نیز 60 اسب بخار بیشتر خواهد بود. طول و ارتفاع و وزن پورشه هم البته بیشتر از آلفارومئو است.

با مقایسه آلفارومئو 4C با پورشه باکستر از نظر طراحی، البته همه چیز را باید به سلیقه مخاطب سپرد؛ با این شرح ساده که پورشه کلاسیک تر و با پِرِستیژتر است و آلفارومئو 4C به شدت اسپورت تر و خاص تر. از نظر آپشن ها نیز، شرایط پورشه بهتر است و این خودروساز نام آشنا سعی نموده است که از امکانات بیشتری یاری بگیرد.

اگر قیمت بیشتر پورشه باکستر برایتان چندان موضوعیت ندارد، بی شک این خودرو گزینه بهتری خواهد بود؛ هرچند که در بحث ظاهر، البته می توان شرایط آلفارومئو 4C را بهتر و خاص تر دانست. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه پورشه باکستر با رقبای هم رده را هم مطالعه کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از آلفارومئو 4C در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت لحظه عکاسی، از آخرین قیمت خرید و فروش آلفارومئو 4C آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از خودروهای بالا توان بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

درباره آلفارومئو 4C بیشتر بخوانید:

  • معرفی آلفارومئو 4c و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با آلفارومئو 4c
منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه آلفارومئو 4C با ب ام و Z4 و پورشه باکستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه آلفارومئو 4C با ب ام و Z4 و پورشه باکستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید