وزیر امور خارجه: سفیر ایران در یمن به زودی معرفی می گردد

به گزارش لحظه عکاسی، وزیر امور خارجه با بیان اینکه مذاکرات وین در راستا خوبی واقع شده است، گفت: فعلا سفارت ایران در یمن به وسیله کاردار اداره می گردد و سفیر ایران در یمن به زودی معرفی خواهد شد.

وزیر امور خارجه: سفیر ایران در یمن به زودی معرفی می گردد

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللیهان امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم یادبود شهید حسن ایرلو که در محل وزارت امور خارجه برگزار گردید، در جمع لحظه عکاسی با تشریح آخرین فرایند از جزئیات مذاکرات وین گفت: مذاکرات در جهت خوبی قرار گرفته است. مهم این است که ما یک متن مشترک و واحدی را در اختیار داریم که تیم مذاکره نماینده ما بر روی آن متن تمرکز نموده و طرف های مقابل نیز نسبت به موضوعاتی که ما در درون پرانتز قرار دادیم، یعنی موضوعات اختلافی، متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه جمع بندی لازم در دو دور قبلی مذاکرات دولت نو اجرا شده است، گفت: ما سرگرم تبادل نظر بر نقاط اختلافی که در داخل پرانتز متن ذکر شده است، هستیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اتحادیه اروپا و آقای مورا هم فعالانه کوشش می نمایند که به نقش هماهنگ خود ادامه دهند، گفت: اگر طرف های مقابل، مذاکراتی که در این مرحله آغاز شده است را با حسن نیت ادامه بدهند دست یافتن به توافق خوب برای همه طرف ها شدنی است و می توانیم این هدف را محقق کنیم.

وی بار دیگر گفت: اگر جدیت در کنار حسن نیت در مذاکرات دیده گردد، رسیدن به توافق خوب در آینده ای نزدیک متصور است.

امیرعبداللهیان بعلاوه با بیان اینکه برای ما ارتباط با کشور یمن مهم است، گفت: ما معتقد هستیم در سایه حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی یمن، بایستی دولتی با مشارکت همه طرف های یمنی در این کشور تشکیل گردد.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: بعضی در فکر و در برنامه های خودشان در پی تجزیه یمن به دو یا چند منطقه بوده و هستند، اما ما مخالف هرگونه تجزیه کشور های منطقه و کشور های اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: برای پیگیری مناسبات جمهوری اسلامی ایران با یمن، به زودی سفیر نو جمهوری اسلامی ایران در یمن مشخص می گردد و در این کشور مستقر خواهد شد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در حال حاضر نیز کاردار جمهوری اسلامی ایران در یمن با نشاط و با فعالیت لازم سفارت را باز نگه داشته است و ما به پیگیری هایمان برای توسعه همکاری ها، لغو محاصره انسانی و سرانجام تجاوز به این کشور و بازگشت صلح ادامه می دهیم و معتقد هستیم بحران یمن صرفاً راهکار سیاسی دارد.

منبع: فرارو

به "وزیر امور خارجه: سفیر ایران در یمن به زودی معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور خارجه: سفیر ایران در یمن به زودی معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید