پرسروصداترین استادیوم های اروپا

به گزارش لحظه عکاسی، طرفداران با جوی که در استادیوم ها ایجاد می نمایند جذابیت مسابقات فوتبال را دوچندان می نمایند. اینجا 15 باشگاه برتر اروپا را از نظر جو و حال و هوای طرفدارانشان آنالیز می کنیم.

پرسروصداترین استادیوم های اروپا

لیگ برتر انگلیس غنی ترین و مجلل ترین لیگ فوتبال است؛ با ثروتمندترین باشگاه های روی کره زمین که برای یکی از معتبرترین جایگاه های فوتبال مبارزه می نمایند. با این حال، بعضی معتقدند که از نظر جوی از بقیه قاره عقب تر است.

در لیستی که به وسیله 1Sports1 تهیه شده، لیدز و نیوکاسل تنها تیم های انگلیسی بودند که به جمع 10 تیم برتر از نظر هیاهوی طرفداران راه یافتند... و البته لیورپول در رده یازدهم نهاده شد.

الندرود به خاطر فضای افسانه ای خود مشهور است و طرفداران لیدز از پر سر و صداترین طرفداران این کشور هستند. ریو فردیناند در اوایل امسال در خصوص جو الندرود در کانال یوتیوب خود گفت: لیدز آره، ورزشگاه هر لحظه در حال انفجار است و واقعا برای بازی کردن سخت است، من در آنجا هم به عنوان بازیکن خانگی و هم خارج از خانه بازی کردم و همواره شوکه شدم. اگر به عنوان یک بازیکن خارج از خانه به آنجا بروی و یک گل عقب باشی، تغییر شرایط واقعا سخت می گردد.

در همین حال، سنت جیمز پارک نیز مورد تحسین نهاده شده است. پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی می گوید: نیوکاسل خارج از خانه همواره محیطی باورنکردنی است. طرفداران... این یکی از برترین ورزشگاه ها در انگلیس است. می دانم که آن ها چگونه از تیم حمایت می نمایند.

چه ورزشگاه های دیگری در لیست قرار می گیرند و لیدز و نیوکاسل در کجای داستان قرار دارند؟

15- دی کویپ (فاینورد - هلند)

ظرفیت: 51،117

طرفداران فاینورد بدون شک پرشورترین طرفداران هلند هستند. طرفداران پیوند خاصی با باشگاه دارند و ورزشگاه برای آن ها مانند خانه دوم است.

14- آیبروکس (رنجرز - اسکاتلند)

ظرفیت: 50،817

سومین ورزشگاه بزرگ اسکاتلند. زمین قدیمی در سمت جنوبی گلاسکو بازسازی شد تا در دهه 1970 به یک ورزشگاه تمام سرنشین تبدیل گردد. ایبروکس در هر بازی خانگی در حال انفجار است و جو آنجا نقش مهمی در رسیدن آن ها به فینال لیگ اروپا در فصل گذشته داشت.

13- شوکرو ساراجوغلو (فنرباغچه - ترکیه)

ظرفیت: 50،530

ترکیه خانه پرشورترین طرفداران دنیا است و سه ورزشگاه آن ها در این لیست گنجانده شده اند. فنرباغچه از سال 1908 در همین ورزشگاه بازی می نماید.

12- جفری گیشار (سن اتین - فرانسه)

ظرفیت: 41،965

آن ها از سال 1930 در ورزشگاه جفری گیشار بازی می نمایند. با وجود سقوط به لیگ 2 در سال 2022، طرفداران پرشور سن اتین همچنان ترسناک ترین جو را در فرانسه ایجاد می نمایند.

11- آنفیلد (لیورپول - انگلیس)

ظرفیت: 53،394

این مکان به خصوص در یک شب بزرگ بازی های اروپایی، کاملاً تکان دهنده و مرگبار است. چیزی در فوتبال سراسر دنیا هیجان انگیزتر از شنیدن صدای طرفداران لیورپول نیست، وقتی که با شور و حرارت می گویند تو هرگز تنها راه نخواهی رفت.

10- الندرود (لیدز یونایتد - انگلیس)

ظرفیت: 37،792

لیدز یونایتد پس از سال ها حضور در لیگ های پایین تر به جایی که به آن تعلق دارد بازگشته است: لیگ برتر انگلیس، و طرفداران پر سر و صدایش عاشق این تیم هستند. الندرود از زمان تأسیس این باشگاه در سال 1919 خانه لیدز یونایتد بوده است.

9- سن مامس (اتلتیک بیلبائو - اسپانیا)

ظرفیت: 53،289

ورزشگاه خانگی اتلتیک بیلبائو، هفتمین ورزشگاه بزرگ اسپانیا و بزرگترین ورزشگاه در کشور باسک است، و بدون شک، بعضی از پرشورترین طرفداران فوتبال در اروپا را دارد.

8- سنت جیمز پارک (نیوکاسل یونایتد - انگلیس)

ظرفیت: 52،405

جوردی ها می دانند چطور سر و صدا ایجاد نمایند. سنت جیمز پارک از سال 1892 زمین خانگی نیوکاسل یونایتد بوده است. فضای یک روز مسابقه در این ورزشگاه بدون شک برترین جو در لیگ برتر است.

7- دیگو آرماندو مارادونا (ناپولی - ایتالیا)

ظرفیت: 54،726

به طور رسمی ورزشگاه سن پائولو؛ صدرنشین سری آ از سال 1959 در همین زمین بازی می نمایند. با توجه به فاصله نشستن تماشاچیان تا زمین، طرفداران ناپولی ورزشگاه را به مکانی بسیار ترسناک برای بازدید تبدیل نموده اند. رنجرز در جریان شکست 3-0 خود در لیگ قهرمانان اروپا صدای بی نهایت بلند این ورزشگاه را تجربه کرد.

6- وودافون پارک (بشیکتاش - ترکیه)

ظرفیت: 42،590

وودافون پارک در محل ورزشگاه BJK Inonu، خانه سابق بشیکتاش، ساخته شد. این ورزشگاه که در سال 2016 افتتاح شد ظرفیت تقریباً 42590 تماشاگر را دارد. ورزشگاه نو به گونه ای طراحی شده که وقتی از دریا دیده می گردد با منظره طبیعی و تاریخی تنگه بسفر در هارمونی باشد، و یکی از برترین ورزشگاه های ترکیه است.

5- کارایسکاکیس (المپیاکوس - یونان)

ظرفیت: 32،115

المپیاکوس ممکن است زیاد شبیه به قبل نباشد، اما حمایت از آن ها هنوز هم قابل توجه است. شراره ها و تیفوس ها صحنه هایی بسیار تماشایی ایجاد می نمایند و سر و صدا در طول بازی های بزرگ کر نماینده است.

4- رایکو میتیچ (ستاره سرخ بلگراد - صربستان)

ظرفیت: 53،000

ورزشگاه رایکو میتیچ از سال 1963 زمین خانگی ستاره سرخ بلگراد بوده است. طرفداران ستاره سرخ جو عالی برای باشگاه ایجاد می نمایند و به خاطر طراحی پایکوبی خود معروف هستند. دلیجه، طرفداران متعصب در جایگاه شمالی، و بقیه طرفداران ستاره سرخ به طور منظم ورزشگاه را پر از سیل شراره ها می نمایند که باعث ایجاد محیطی به شدت خصمانه می گردد.

3- نف ورزشگاهو (گالاتاسرای - ترکیه)

ظرفیت: 52،280

گالاتاسرای تقریباً نیمی از جمعیت طرفدار فوتبال ترکیه را تسخیر نموده و ورزشگاه آن ها به عنوان یکی از چالش برانگیزترین مکان ها برای بازدید تیم ها در اروپا شناخته می گردد. یک ورزشگاه ترسناک و تماشایی و پر سر و صدا.

2- سلتیک پارک (سلتیک - اسکاتلند)

ظرفیت: 60،411

در یک شب بزرگ رقابت های اروپایی، هیچ مکانی شبیه به سلتیک پارک نمی گردد، کافی ست از بازیکنان و مربیانی که برای بازی به این ورزشگاه آمدند بپرسید.

1- زیگنال ایدونا پارک (بوروسیا دورتموند - آلمان)

ظرفیت: 81،365

برترین جو اروپا متعلق به بوروسیا دورتموند است. ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک در طول مسابقات بوندسلیگا می تواند بیش از 80000 طرفدار را در خود جای دهد. دیوار زرد پشت دروازه می تواند 25000 طرفدار را در بر بگیرد و بزرگترین سکوی مستقل در اروپا است.

منبع: خبر ورزشی

منبع: فرارو

به "پرسروصداترین استادیوم های اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسروصداترین استادیوم های اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید