پمپ بنزین ها همچنان شلوغ است ، شایعات مردم را به جایگاه ها کشاند ، علت ماجرا چیست؟

به گزارش لحظه عکاسی، حضور پرترافیک مردم در جایگاه های عرضه سوخت در 3 روز گذشته موجب شد تا به شایعات گرانی بنزین دامن زده شود.

پمپ بنزین ها همچنان شلوغ است ، شایعات مردم را به جایگاه ها کشاند ، علت ماجرا چیست؟

به گزارش لحظه عکاسی، تردد بیش از معمول مردم در 3 روز گذشته و امروز در جایگاه های سوخت پمپ بنزین موجب شده تا بحث های پیرامون شایعات گرانی بنزین داغ تر شود و به یکی از موضوعات ترند این روزها تبدیل شود. البته نرسیدن سوخت به برخی جایگاه ها نیز به شایعات گرانی بنزین دامن زده است. به عنوان مثال بر اساس گزارشات مردمی نرسیدن بنزین در شب گذشته(22 مرداد) به جایگاه سوختگیری واقع در خیابان شریعتی-نبش بهار شیراز موجب شلوغ تر شدن این جایگاه شد که این شلوغی ها طور دیگری در شبکه های مجازی وایرال شد.

این شایعات در حالی است که رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه داران کشور در گفت و گو با رسانه ها در خصوص این شلوغی ها و اختلال ها توضیح داد: ما به هیچ عنوان اختلالی در بحث سوخت رسانی به جایگاه ها نداریم. گاهی ممکن است تاثیر در ارسال فراورده های بنزینی موجب شود مردم در یک جایگاه سوخت دچار مشکل شوند که آنهم به صورت مقطعی و کوتاه مدت است که حداکثر ممکن است مردم را نیم ساعت یا یک ساعت معطل کند اما ما به هیچ عنوان قطعی فعالیت برای یک جایگاه سوخت نداشته ایم و تمام جایگاه ها فعال هستند. البته شایعات گرانی بنزین کمی جایگاه ها را شلوغ کرده اما گرانی بنزین در کار نیست و سوختگیری طبق روال همیشگی بدون هیچ اختلالی در حال انجام است.

وی ادامه داد: ما از ابتدای سال با دو ابرچالش روبرو بودیم یک مورد آن افزایش حیرت آور مصرف بنزین در کشور بود که ما را از لحاظ مصرف روزانه در 10 کشور اول جهان قرار داده است. دومین چالش ما هم مصوبه مجلس برای استفاده از کارت سوخت شخصی است که مردم را موظف کرده برای سوختگیری شخصی از کارت آزاد شخصی استفاده کنند که تا سرانجام شهریور باید 90 درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده کنند. ما نیز سعی کردیم این دو ابرچالش را مدیریت کنیم.

نواز یکی از دلایل شلوغی جایگاه های سوخت را خرابی و قطعی کارتخوان های سامانه هوشمند سوخت خاطرنشان کرد و افزود: این امر موجب از کار افتادن برخی نازل های جایگاه ها می شود و در نتیجه، ظرفیت نازل های سالم جایگاه ها کمتر شده و مردم در صف ها منتظر می مانند. این دستگاه های مستهلک شده اند و تعمیرات آنها سخت است و اگر تعمیر هم شوند دوام زیادی نخواهند داشت. لذا ممکن است گاهی مردم را در صف ها معطل نگه دارد. البته ما به مسئولان مربوطه دو سال است که مدام می گوییم باید این شرایط بهبود پیدا کند. اگر این شرایط اصلاح شود در شرایطی که مصرف بنزین در کشور بالاست از شلوغی ها و صف های طولانی کاسته می شود.

جواد اوجی، وزیر نفت نیز در روزهای گذشته خاطرنشان کرد که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش بنزین ندارد و از مردم خواست که به این شایعات توجهی نکنند، امسال قرار نیست هیچ اصلاح قیمت در خصوص بنزین صورت بگیرد. شرکت ملی پخش فراورده های نفتی نیز اعلام کرده که هیچ مسئله ای در خصوص فرآیند سوختگیری جایگاه های نفت در هیچ نقطه ای از کشور وجود ندارد.

آنچه روشن است این است که هیچ اختلالی در سوخت رسانی وجود ندارد اما شایعات فضای مجازی برای مردم دردسر ایجاد کرده است و پمپ بنزین ها را کمی شلوغ، اما هیچ گرانی در کار نیست و سوختگیری طبق روال گذشته در حال انجام است. البته با وجود این شلوغی ها جایگاه های سوخت کارت آزاد هم در دسترس دارند تا نهایت همکاری را با در بحث سوختگیری داشته باشند. لذا مردمی که حتی کارت شخصی به همراه ندارند نیز معطل نمی شوند و از کارت آزاد جایگاه استفاده می کنند.

منبع: همشهری آنلاین

به "پمپ بنزین ها همچنان شلوغ است ، شایعات مردم را به جایگاه ها کشاند ، علت ماجرا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپ بنزین ها همچنان شلوغ است ، شایعات مردم را به جایگاه ها کشاند ، علت ماجرا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید