کلاه هایی برای بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش لحظه عکاسی، ریزش مو یکی از عوارض جانبی شیمی درمانی است. بیماران مبتلا به سرطان که تحت درمان اشعه قرار می گیرند، معمولاً از ریزش مو رنج می برند. بنابراین، کلاه ویژه برای بیماران مبتلا به سرطان در دسترس (به صورت رایگان)

کلاه هایی برای بیماران مبتلا به سرطان

نویسنده: حمید وثیق زاده انصاری

منبع: راسخون

ریزش مو یکی از عوارض جانبی شیمی درمانی است. بیماران مبتلا به سرطان که تحت درمان اشعه قرار می گیرند، معمولاً از ریزش مو رنج می برند. بنابراین، کلاه ویژه برای بیماران مبتلا به سرطان در دسترس (به صورت رایگان) بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی سرطان قرار گرفته است تا از آنها در برابر نور خورشید و سرما محافظت نماید.

تحقیقات، اثربخشی و مزایای شیمی درمانی و پرتودرمانی در درمان سرطان را به اثبات رسانیده اند. به زعم سوابق آماری انجمن سرطان آمریکا، هر ساله بر روی نزدیک به 650000 آمریکایی شیمی درمانی انجام می گردد. بیماران مبتلا به سرطان که تحت درمان چنین پرتو افکنی قرار می گیرند، مجبور به رو به رو شدن با عوارض جانبی خاصی همچون ریزش مو (آلوپسی) هستند آلوپسی اصطلاح پزشکی برای ریزش مو در بعضی یا تمام قسمت های بدن است. بعضی از بیماران به صورت تکه ای موی خود را از دست می دهند، در حالی که بعضی ممکن است به طور کامل طاس می شوند. بنابراین، این بیماران نه تنها مجبور به مقابله با سرطان هستند، بلکه باید یاد بگیرند که چگونه با شجاعت ظاهر جدیدشان را بپذیرند. پوست سری که طاس شده، نمی تواند از سر در برابر سرما و آفتاب سوختگی محافظت نماید. استفاده از کلاه های راحت به یک ضرورت تبدیل شده است. آنها نه تنها در دفع سرما به بیماران یاری می کنند، بلکه به آنها اعتماد به نفس راه رفتن با خیال راحت را در جمع می بخشند.

کلاه های مختلف برای بیماران مبتلا به سرطان

به طور کلی، کلاه های موجود در بازار به گونه ای طراحی شده اند که برای سرهای پر از مو استفاده می شوند. آنها اغلب زبر و خارش آور هستند. در ثانی به میزان کافی برای پوشش تمامی قسمت عقبی سر مناسب نیستند. ثالثاً، نمونه های در دسترس اغلب دارای پشم بوده، که می تواند موجب اذیت بیماران بسیار حساس شوند. بنابراین، در بیشتر مواقع، برای چنین بیمارانی بدست آوردن کلاه مناسب سخت است. یکی از برترین گزینه ها، نمونه های کتان (پنبه ای، نخی) آن است به این علت که نرم و به لحاظ استفاده راحت هستند. امروزه، بسیاری از مارک های شناخته شده اختصاص به فراوری کلاه ویژه بیماران مبتلا به سرطان داده شده اند. به این کلاه ها، کلاه شیمی درمانی گویند. آنها عمدتاً از کتان ساخته شده و به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند کل گردن را هم پوشش دهند. این کلاه ها بعلاوه با کلاه گیسهایی که به آنها متصل شده، در دسترس می باشند.

مجانی

درمان بیماری خطرناکی همچون سرطان، به خودی خود بسیار پرهزینه می باشد. خرید پوششی برای سر بار اضافی دیگری خواهد بود که بر این بیماران تحمیل می گردد. چنین بیمارانی به راحتی می توانند به صورت رایگان کلاه مناسب را بدست آورند. روش های مختلف بدست آوردن کلاه شیمی درمانی رایگان در زیر ذکر شده است.

سازمان های خیریه بسیاری وجود دارد که برای آگاهی و اطلاع سرطان کار می کنند، و برای تحقیق و درمان سرطان پول جمع آوری می کنند. این سازمان های خیریه اقلام مورد احتیاج بیماران مبتلا به سرطان را سازماندهی نموده و به بیمارستانها و مراکز درمان سرطان که تحت نام این سازمانها ثبت شده اند، اهدا می کنند. دو مورد اخیر کلاه هایی را به بیماران اهدا می کنند. اگر کسی از طریق سازمانی که نامش ثبت نشده، درمان می گردد، بایستی درخواست ثبت نام کند. ضروری است فرد شخصاً به سازمان های خیریه رفته، و آنها را در جریان جزئیات لازم سازمان مورد سئوال قرار دهد.

فرد بعلاوه می تواند آن را به طور مستقیم از چنین موسسه خیریه ای دریافت کند. اطلاعات کافی از جمله اطلاعات تماس بر روی وب سایت آنها نشان داده می گردد. معمولاً، آنها بسته ای را به فرد احتیاجمند ارسال می کنند.

بسیاری از فروشگاههای اینترنتی که کالاهای مورد احتیاج بیماران مبتلا به سرطان را می فروشند، کلاه های رایگان دارند. که راه دیگری است برای به دست آوردن آن به صورت رایگان. این کلاه ها را نه تنها بیماران، بلکه اعضای خانواده و دوستان آنها هم می توانند، استفاده کنند، تا حمایت و مشارکت خود را در مبارزه با این بیماری جنجال آفرین نشان دهند.

کلاه های مخصوص سرطان را می توان به مؤسسات خیریه و سازمان های دیگری که به این هدف کار می کنند، اهدا کرد. یک حزب و یا تابع جمع آوری کننده یاری هم می تواند سازماندهی شده تا حمایت و توجه خود را نسبت به این بیماران ابراز کند. چنین گرد هم آیی هایی می تواند در بیمارستان، رستوران، کلیسا، و یا یک پارک برگزار گردد. افراد بسیاری وجود دارند که توجه خود را نسبت به این بیماران از طریق بافندگی و یا دوخت کلاه نشان می دهند. آنها این کلاه ها را به قدری زیبا می دوزند که به نظر می رسد، از روی علاقه انتخاب شده اند و نه به علت احتیاجی به آنها وجود دارد. هنوز هم کسانی وجود دارند که آنها را فقط از شرکتهای حامی تحقیقات مربوط به سرطان و برنامه های حمایت سرطان، خریداری می کنند.

شجاعت و اراده افراد مبتلا به این بیماری قابل توجه است؛ به افتخار آنها باید کلاه خود را از سر برداشت. یک کلاه یاریی به بهبودی بیمار مبتلا به سرطان نمی کند، اما مطمئناً به لحاظ روانی به او آرامش می دهد.

منبع: راسخون

به "کلاه هایی برای بیماران مبتلا به سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاه هایی برای بیماران مبتلا به سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید