آشنایی با سوغاتی های مالدیو زیبا !

به گزارش لحظه عکاسی، سوغاتی های مالدیو نه تنها زیبا به نظر می رسند ، بلکه بسیاری از آنها به میزان کافی کاربردی هم هستند و شما می توانید سال ها از آنها بهره ببرید.

آشنایی با سوغاتی های مالدیو زیبا !

مالدیو یکی از زیباترین کشورهای واقع در اقیانوس هند است که هر ساله توریستان و توریستان زیادی را از سراسر دنیا پذیراست. سفر به مالدیو سفر به بهشت هزار پاره اقیانوس هند است. اگر به مالدیو سفر می کنید از سوغاتی های شگفت انگیز آن غافل نشوید و فرصت خرید سوغاتی های دست ساز مالدیو را که به عنوان گزینه ای ایده آل جهت هدیه دادن و یا ثبت یک یادگاری از تعطیلات رویاییتان بشمار می رود را، از دست ندهید. علاوه بر این ، به همین منظور در این مقاله از لحظه عکاسی شما را با فهرست کاملی از سوغاتی های مالدیو آشنا خواهیم کرد، پس با ما در ادامه همراه باشید.

برای رزرو آنلاین تور مالدیو لحظه عکاسی با برترین قیمت کافی ست روی تصویر زیر کلیک کنید.

سوغاتی های مالدیو | فیلی، لباس محلی مالدیو

لباس محلی نماد اصالت و فرهنگ هر جامعه است. در مالدیو نیز مردم از لباس محلی به نام فیلی (Feyli) استفاده می نمایند. فیلی یک سوغاتی مجذوب کننده به شمار میرود که هم می توانید به تنهایی از آن بهره ببرید یا به عنوان هدیه برای دوستان خود خریدلری نمایید. دقت کنید که به عنوان لباس محلی، دامن هایی با چاپ های رنگارنگ در مالدیو بسیار زیاد است، اما شما می توانید با انتخاب یک فیلی ظریف تر در پی گزینه ای منحصر به فرد باشید. نوارهای سیاه و سفید فیلی جلوه ای آرام به آن بخشیده و معمولاً آن را بهمراه یک بلوز آستین بلند سفید می پوشند. زنان و مردان هر دو به طور سنتی از فیلی استفاده می نمایند، اگرچه امروزه مردان تنها در مواردی خاص آن را بیشتر می پوشند. فیلی ساخته شده در آیدووشی ، Baa Atoll ، به علت کیفیت عالی خود مشهور است.

تندو کونا

یک سوغاتی ویژه از جزایر مرجانی جنوب مالدیو ، تندو کونا یا حصیرهای دستبافت است که در بسیاری از مغازه های مالدیو پیدا خواهید کرد. این فرشهای مالدیوی، که در میزان های مختلف موجود است، با استفاده از چمنهای پرورش یافته در آتل Gaafu Dhaalu ساخته می گردد و سپس با استفاده از برگ ، ریشه و آب نارگیل تخمیر شده به طور طبیعی رنگ می گردد. Thundu kunaa به طور معمول مجموعه ای از سبک های هندسی را براساس الگوهای اصلی خود دنبال می نماید. تندوکوناها دارای طرح هایی در طیف رنگی خاکی از قهوه ای، زرد، سیاه و قرمز روشن هستند. مردم محلی از تندو کونا عمدتا برای خواب یا عبادت استفاده می نمایند. گاهی هم تندوکونا را تزیین نموده و روی دیوار خود نیز قاب می نمایند.

دستسازهای لاکی

دستسازهای لاکی از هنرهای زیبا و خاص مالدیو است.

محصولات لاکی از لاک الکل ساخته می شوند و محلی ها به آن لاجاهون می گویند. هنرمندان ابتدا چوب را به اشکال گوناگونی همانند گلدان، عطر دان، کاسه یا وسایل دیگر می سازند و پوسته های نقاشی شده لاکی را با طرحای زیبا بروی آن اجرا می نمایند. کیف های رنگارنگ، جای جواهرات، قاب های تلفن با طرح های گرمسیری و کاسه های زیبا که با صدف های دریایی تزئین شده اند، از دیگر سوغاتی های لاکی هستند که به وفور در ماله خواهید یافت. این صنایع دستی هزینه زیادی ندارند، فضای کمی را اشغال می نمایند و به عنوان هدیه برای عزیزان شما فوق العاده هستند.

سوغاتی های مالدیو | طناب با الیاف نارگیلی

این طناب یکی از مهم ترین وسایل مورد استفاده تمدن های ساکن در مالدیو بوده و کاربردهای متفاوتی داشته است. در زمان های قدیم برای ساخت کلبه ها و قایق ها از این طناب استفاده می کردند. ساکنان قدیمی مالدیو، پوسته های نارگیل را برای ساخت این طناب ها انتخاب کردند زیرا محکم بود و به راحتی در دسترس قرار داشت. برای تهیه این طناب ها، پوسته های نارگیل را دو تا سه هفته خیس یا در ساحل دفن می نمایند. در نهایت پس از طی فرایندی به الیافی محکم تبدیل می گردد و آن را در سایزهای مختلف می بافند. البته امروزه از انواع ظریف تر این بندهای طبیعی برای مصارف تزیینی استفاده می نمایند.

دهونی یا قایق مینیاتوری

یک تجربه مجذوب کننده در مالدیو سفر دریایی با دهونی است. قایق های محلی که وسیله اصلی سفر بین جزایر بوده و همچنان بخشی اساسی از زندگی روزمره مالدیو هستند. خریدن یک دهونی در میزان واقعی آن برای سوغاتی، کامل دور از فکر است ، اما بدون شک می توانید دهونی های مینیاتوری چوبی که به زیبایی تراشیده شده اند را بخرید. دهونی های مینیاتوری دستساز از نظر میزان و رنگ متفاوت هستند، اما همه آنها ظریف و بسیار زیبا هستند. کشتی های دست ساز ازجمله سوغاتی های محبوبی است که در سفر به این کشور می توان خریداری کرد. کشتی های کوچک که از اغلب چوب درخت نارگیل با تنوع و طرح های فراوانی ساخته می گردد. بعضی از انواع این کشتی ها در بطری های دربسته قرار گرفته اند که حس جادویی و عجیبی را القا می نمایند.

زیورآلات دست ساز

نزدیکی به ساحل باعث شده که مردم مالدیو، دست به کار شوند و از سنگ و اشیای دریایی، جواهرات دست ساز زیبا و خاصی را درست نمایند. اهالی اینجا از سنگ های دریایی، صدف، مروارید و غیره زیورآلات لوکس و خارق العاده ای را می سازند که در بین توریستان بسیار محبوب است. شما هم می توانید از این زیورآلات فانتزی به عنوان سوغاتی به دوستانتان هدیه دهید.

ماهی بسته بندی شده

اگر یک بار طعم لذیذ غذاهای تازه و خوشمزه مالدیو را بچشید حتماً مزه آن زیر زبان شما خواهد ماند و هنگام بازگشت به خانه دل تنگ آن همه مزه و تازگی می شوید. برای این کار یک راهکار دارید! به بازار محلی مالدیو بروید و بسته های ماهی خشک شده یا محصولات کنسرو ماهی تن در طعم های مختلف را بخرید و با خود به خانه بیاورید تا طعم بی نظیر غذاهای مالدیوی را در خانه خود نیز تجربه کنید.

نارگیل و محصولات آن

نارگیل در مالدیو پای ثابت تمام امور مربوط به آشپزی، درست کردن وسایل خانه، خوراکی های بسته بندی شده و موارد بسیار دیگر است. محصولات نارگیلی در حقیقت یکی از مرسوم ترین سوغاتی های موجود در مالدیو است که توریستان برای پر کردن سبد سوغاتی های خود بسیار روی آن حساب باز می نمایند. محصولات از جنس نارگیل شامل روغن خاص نارگیل، ماسک های صورت و مو، کرم های نارگیلی، جواهرات عجیب و غریب ساخته شده از پوست نارگیل و محصولات متنوع دیگر می گردد.

در مالدیو از کجا سوغاتی بخریم؟

برترین مکان برای خرید سوغاتی در مالدیو از فروشگاه های جزایر مسکونی است. خیابان های Malé ، Majeedhee Magu و Chaandhanee Magu دو خیابان اصلی با حدبیشتر جاذبه های خرید هستند. که بیشتر به خاطر مغازه های سوغاتی فروشی معروف اند.

بیشتر استراحتگاه های جزیره ای، بوتیک و فروشگاه های کوچکی دارند که محصولات محلی را می فروشند ، اما قیمت بالایی دارند و ممکن است از نظر طراحی و سبک گزینه های مناسبی نداشته باشید. در عوض خرید از جامعه محلی هم به اقتصاد اهالی یاری می نماید و هم فرصتی سرگرم نماینده برای تمرین مهارت های چانه زنی شما فراهم می گردد علاوه بر این شما هم با قیمتی مناسب می توانید سوغاتی های متنوعی را بخرید.

سوغاتی های ممنوعه برای خرید در مالدیو

به یاد داشته باشید مالدیو کشوری زیباست و برای حفظ حرمت آن، ما به عنوان توریست نباید هر چیزی را که به محیط زیست آن منطقه آسیب می رساند با خود به عنوان سوغاتی یا یادگاری ببریم. بنابراین خرید، فروش یا بردن دندان کوسه ، مرجان و پوسته لاک پشت از جزایر مالدیو ممنوع است. در انتها با ارائه بسیاری از سوغاتی های هنری و صنایع دستی، بهتر است عناصر طبیعی مالدیو را رها کنیم و آسیبی به این محیط زیست زیبا نرسانیم.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با سوغاتی های مالدیو زیبا !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سوغاتی های مالدیو زیبا !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید