اتهام کرونایی ترامپ به چین ، پکن می خواهد بایدن برنده انتخابات گردد

به گزارش لحظه عکاسی، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر اتهام های کرونایی خود را علیه چین تکرار کرد و این بار مدعی دخالت پکن در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری 2020 به سود جو بایدن شد.

اتهام کرونایی ترامپ به چین ، پکن می خواهد بایدن برنده انتخابات گردد

به گزارش لحظه عکاسی، دانلد ترامپ که در روزهای گذشته ادعا نموده بود چین به عمد جلوی شیوع ویروس کرونا را نکرفته و باید جوابگوی کوتاهی خود باشد، این بار یک فرضیه تازه پیش کشید و از نقش بیماری کووید-19 در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2020 پرده برداشت.

رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره کردن به جزئیات برنامه ها و نقشه های خود به خبرگزاری رویترز گفت: چین هر کار می نماید تا من دوباره برنده انتخابات نشوم. من هم می توانم خیلی کارها بکنم. گزینه های متفاوت روی میز است و چین باید پیامد کارهایش را در موضوع شیوع ویروس کرونا بپذیرد.

او برای نخستین بار ماجرای کرونا را به انتخابات ریاست جمهوری 2020 ربط داد و اضافه نمود: پکن دست به هر کاری می زند تا من در این رقابت برنده نشوم. آنها می خواهند رقیب دموکرات من جو بایدن در انتخابات نوامبر پیروز و به این ترتیب فشارها بر جنگ تجاری پکن-واشنگتن کمتر گردد. آنها مدام از شگردهای روابط عمومی بهره می برند و می کوشند خود را طرف بی گناه جلوه دهند.

ترامپ مدعی شد به نتایج نظرسنجی های عمومی درباره افزایش معنادار بخت رقیب دموکرات خود (جو بایدن) برای ورود به کاخ سفید باور ندارد و اضافه نمود: مهم نیست نظرسنجی ها چه می گویند اما معتقدم مردم آمریکا بسیار باهوشند و به یک مرد بی کفایت برای رئیس جمهوری شدن رای نمی دهند.

رویکرد تازه رئیس جمهوری آمریکا در حوزه روابط خارجی پس از آن شدت گرفت که جبهه انتخاباتی حزب جمهوریخواه از حمله به چین به عنوان یکی از ابزارهای موثر در جلب نظر مردم و رای دهنده ها رونمایی کرد. این دیدگاه در پولیتیکو منتشر و همزمان سخنان ترامپ علیه سیاست های پکن شروع شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اتهام کرونایی ترامپ به چین ، پکن می خواهد بایدن برنده انتخابات گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام کرونایی ترامپ به چین ، پکن می خواهد بایدن برنده انتخابات گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید