اولین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی ترکیبی از چند خاتمه نامه خردادماه برگزار می گردد

به گزارش لحظه عکاسی، در راستای ارتقای دانش علوم شناختی، در هر فصل، فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی ترکیبی از چند انتها نامه برگزار می گردد.

اولین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی ترکیبی از چند خاتمه نامه خردادماه برگزار می گردد

به گزارش گروه دانشگاه لحظه عکاسی، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در راستای اهداف و سیاست های راهبردی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و مهاجرت نخبگان به حوزه علوم و فناوری های شناختی، در هر فصل از امسال، فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی ترکیبی از چند سرانجام نامه برگزار می نماید.

اولین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی ترکیبی، از چند سرانجام نامه در امسال (طرح های دسته ج) در خردادماه برگزار می گردد.

هدف از اجرای طرح های دسته ج، مهاجرت نخبگان به حوزه شناختی و تشکیل هسته های تحقیقاتی در این حیطه است که به وسیله تعریف مجموعه­ ای از سرانجام نامه های کارشناسی ارشد و دکتری برای دستیابی به یک هدف مشترک و معین در حوزه شناختی پیگیری می گردد.

به منظور افزایش مشارکت محققان و پژوهشگران مراکز علمی کشور در فراخوان های طرح های ترکیبی از چند سرانجام نامه، ستاد در سال تازه، حمایت از سرانجام نامه های مستقل را منحصرا برای سرانجام نامه هایی که با هدف دستیابی به خدمات و فناوری های شناختی تعریف شوند، انجام می دهد. به علاوه برای تشویق محققان، مقدار حمایت از طرح های ترکیبی از سرانجام نامه ها در سال تازه که به صورت فصلی برگزار می گردد، افزایش یافته است.

طرح های پژوهشی محققان در این فراخوان در زمینه پژوهش های کاربردی و بنیادی شناختی مختلف از جمله پژوهش در حوزه بالینی و علوم اعصاب شناختی، فناوری شناختی برای ارزیابی و بازتوانی شناختی، توسعه فناوری های شناختی مرتبط با ارتباط بین مغز و ماشین و مغز با مغز، مدل سازی شناختی، پژوهش های کاربردی و بنیادی در آموزش و پرورش شناختی، مدیریت شناختی، اقتصاد شناختی و داده کاوی هوشمند به توان شناختی مورد حمایت قرار می گیرند.

در 17 مرحله از فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی ستاد در سال های اخیر، بیش از 320 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی در سطح کشور با هدف فراوری دانش، دستیابی به خدمات و فناوری های شناختی از چتر حمایتی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی استفاده نموده اند.

از مجموع طرح های تحقیقاتی تحت حمایت ستاد شناختی، تا به امروز 150 طرح با برخورداری از حمایت های این ستاد به اتمام رسید و بیش از 170 طرح دیگر در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اولین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی ترکیبی از چند خاتمه نامه خردادماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی ترکیبی از چند خاتمه نامه خردادماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید