برای ثبت ملی 90 اثر تاریخی استان مازندران پرونده تشکیل شده است

به گزارش لحظه عکاسی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، برای ثبت ملی 90 اثر تاریخی استان مازندران پرونده تشکیل شده است.

برای ثبت ملی 90 اثر تاریخی استان مازندران پرونده تشکیل شده است

احمد توکلی با اشاره به وجود 2500 اثر میراثی در استان با عنوان اینکه برای ثبت ملی 90 اثر تاریخی استان پرونده تشکیل شده، اظهار کرد: 770 آثار تاریخی مازندران تا به امروز ثبت ملی شده و برای 90 اثر تاریخی دیگر برای ثبت ملی تشکیل پرونده شده است.

وی گفت: در حال حاضر 350 مجموعه بومگردی در مازندران فعالیت دارند و مجوز 82 مجموعه تازه صادر شده که در قیاس با پارسال 2 برابر شده است و 70 پرونده نیز در مرحله صدور مجوز قرار گرفته است.

توکلی توضیح داد: یک میلیارد تومان به امامزاده سید ابوصالح (ع) روستای سید ابوصالح برای بازسازی و حیاط سازی امامزاده اعتبار تخصیص پیدا خواهد نمود و بستر لازم برای واگذاری منطقه نمونه گردشگری امامزاده سید ابوصالح (ع) این روستا به بخش خصوصی فراهم شده است.

وی از بکارگیری ظرفیت گردشگری اماکن مذهبی مازندران برای توسعه این صنعت در استان اطلاع داد و اظهار کرد: مازندران از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است و از توانمندی گردشگری مذهبی 1361 امامزاده و بقاع متبرکه استفاده خواهد شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه بعضی از روستاهای قائم شهر از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار هستند و ترویج راه اندازی بومگردی در این روستاها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: منطقه نمونه گردشگری حاشیه رودخانه تالار و پارک جنگلی تالار نیز ساماندهی و برای استفاده گردشگران و مسافران بهره برداری خواهد شد.

توکلی اضافه نمود: شهرستان قائم شهر 100 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که حدود 50 اثر این شهرستان ثبت ملی شد.

منبع: همگردی

به "برای ثبت ملی 90 اثر تاریخی استان مازندران پرونده تشکیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ثبت ملی 90 اثر تاریخی استان مازندران پرونده تشکیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید