برترین فستیوال ها در دنیا

به گزارش لحظه عکاسی، جشن ها و فستیوال های مختلفی در سراسر دنیا برگزار می شوند و بسیاری از افراد نیز در آن ها شرکت می نمایند و لذت می برند. در ادامه همراه با ما باشید تا برترین فستیوال ها در دنیا را به شما معرفی کنیم.

برترین فستیوال ها در دنیا

1. جشنواره توماتینا

La Tomatina, Buñol, Spain

نبرد با غذا و خوراکی، به یکی از بزرگترین فستیوال های دنیا تبدیل شده است. یکی از بزرگترین نبردهای خوارکی در دنیا، در بونول اسپانیا رخ می دهد. در آخرین چهارشنبه ماه اوت هر سال، ده ها هزار نفر از مردم گردهم می آیند و در این جشنواره، به یکدیگر گوچه فرنگی پرتاب می نمایند. این جشنواره از سال 1945 میلادی همچنان به قوت پابرجا است. جو لذت بخش این جشنواره باعث شده تا جهانگردان زیادی نیز خواستار تجربه کردن آن باشند.

2. جشنواره گِل بوریونگ

Boryeong Mud Festival, Daecheon Beach, South Korea

چشنواره گل بوریونگ در کره جنوبی، یکی از جشنواره های برجسته این کشور به شمار می رود که جهانگردان بین المللی زیادی را به خود جلب می نماید. این جشنواره در ساحل دیچئون برگزار می شود و در آن، فعالیت هایی همچون کشتی در گل، سرسره بازی گلی، بازی های گلی، حمام گل و بعلاوه ماراتون استقامت درون گل برگزار می شود. اجرای موسیقی و آتش بازی از جمله دیگر فعالیت هایی هستند که در این جشنواره برگزار می شوند. پس از جشنواره نیز حمام های رایگانی در وجود دارند که می توان گل ها را از خود پاک کرد یا اینکه می توان این کار را در دریای نزدیک به این جشنواره انجام داد.

3. کارناوال ریو

Rio Carnival, Rio de Janeiro, Brazil

کارناوال ریو، یکی از بزرگترین جشن های دنیا به شمار می رود و در این جا بود که برای اولین بار، دنیایان به خوبی توانستند تا کلمه کارناوال را درک نمایند. در این فستیوال، موسقی های مختلفی نواخته می شود و رژه های متنوعی برگزار می شوند. هر فردی در این کارناوال، لباس های برجسته و رنگینی بر تن کردند. این جشنواره ، تجربه ای منحصربه فرد را برای هر جهانگرد به ارمغان می آورد. میلیون ها نفر در این کارناوال شرکت می نمایند؛ از همین رو، این فستیوال بسیار شلوغ خواهد بود اما جو، سروصدا و حس و حال آن به یادماندی است.

4. جشنواره نبرد پرتقال ها

Battle of the Oranges, Ivrea, Italy

جشنواره توماتینا، تنها جشنواره خوراکی در دنیا به شمار نمی رود. بزرگترین نبرد خوارکی در ایتالیا، جشنواره نبرد پرتقال ها است که هر ساله در شهری به نام ایوریا برگزار می شود. در این فستیوال، هزاران نفر در گروه های مختلف تقسیم می شوند و به یکدیگر، پرتقال پرتاب می نمایند. این جشنواره برای اولین بار در سال 1808 میلادی شکل گرفته بود. ظاهرا، این جشنواره نمایانگر نبردی داخلی در تاریخ ایتالیا است. هر چند، این جشنواره خونین نیست و شرکت نمایندگان، کلاه های مناسب بر تن دارند که جلوی صدمه به آن ها را می گیرد.

5. جشنواره روز مردگان

Day of the Dead, Mexico

جشنواره روز مردگان، جشنواره ای خارق العاده و تماشایی است. این جشنواره نه تنها یک جشن بزرگ به شمار می رود بلکه آیین بزرگداشت اجداد فوت نموده است. این جشنواره در مکزیک برگزار می شود و در طی آن، رژه های مختلفی برگزار می شوند و در میان آن ها، آهنگ های زیادی خوانده می شود و رژه های مختلفی شکل می گیرد. لباس های رنگارنگ و متفاوت و بعلاوه گریم های شبیه به مردگان، از جمله نکات جالب توجه با این جشنواره به شمار می رود. قدمت این جشنواره چندین هزار سال است.

6. جشنواره بین المللی بالون آلباکرکی

Albuquerque International Balloon Fiesta, New Mexico, USA

تماشای صدها بالون رنگارنگ و بزرگ در آسمان، چشم انداز ای خیره نماینده و تماشایی را شکل می دهد. برترین فرصت نیز برای تماشای چنین چشم انداز ای، جشنواره بین المللی بالون آلباکرکی است که در استان مکزیکوی آمریکا برگزار می شود. این جشنواره از گردهم آمدن چندین بالون کوچک در سال 1972 میلادی آغاز شده بود و اکنون، بزرگترین رویداد بالون در دنیا به شمار می رود و هر ساله در ابتدای ماه اکتبر برگزار می شود. هر ساله، جهانگردان زیادی برای تماشای این جشنواره به اینجا سفر می نمایند.

7. جشنواره سونگکران

Songkran, Thailand

جشنواره سونگکران که سال نوی تایلند نیز است، جشنواره ای از جشن ها و مبارزه های آبی است. این جشنواره که حدود یک هفته در جریان است، سرانجام فصل خشک سال را به شیوه ای تماشایی و مجذوب کننده نشان می دهد. تفنگ های آب پاش های بسیار زیادی در این جشنواره در دست افراد وجود دارد که مدام آب ها را به یکدیگر می پاشند. مردم تایلند بر این باور هستند که پاشیدن آب باعث افزایش بارندگی در سال تازه خواهد شد. علاوه بر این، این آب می تواند شخص را از چیزهای بد پاک کند. علاوه بر این، این کار نمادی از حاصلخیزی است. جدای از آب بازی، مردم تایلند در در این جشن به بازدید صومعه های بودایی می فرایند.

8. جشنواره هولی

Holi Festival, India and Nepal

جشنواره هولی در هندوستان و نپال و در مناطقی که ساکنان آن هندو هستند، برگزار می شود. جشنواره هولی که به نام فستیوال رنگ ها نیز شناخته می شود، سرشار از پاشیدن رنگ ها به یکدیگر و جشن های دلنشین و زیبا است. قدمت جشنواره هولی به قرن چهارم میلادی باز می شود و از افسانه ها و اساطیر هندی نشات گرفته است. جشنواره هولی نه تنها سرانجام زمستان را معین می نماید بلکه پیروزی خیر بر شر را نشان می دهد.

9. جشنواره رازول یواف او

Roswell UFO Festival, New Mexico, USA

کسانی که به فضا و بیگانه ها علاقه دارند، می دانند که در ماه ژوئیه سال 1947 میلادی، یک شیء ناشناخته و مرموز در صحرای نیومکزیکو سقوط نموده بود. روزنامه محلی گزارش نموده بود که این شیء، یک بشقاب پرنده بوده است و از آن موقع، این رویداد، شگفتی همه را در بر داشته است. ای رویداد، شهر رازول استان نیومکزیکوی آمریکا را به مهد تمام موارد مرتبط به UFOها تبدیل نموده است که اوج آن نیز جشنواره رازول یواف او محسوب می شود. در این جشنواره، افراد لباس های مختلفی بر تن می نمایند و اجراهای موسیقی زنده ای در آن برگزار می شوند. بخش فیلم های علمی-تخیلی و اجراهای کمدی و بعلاوه رژه با لباس هایی همچون بیگانه ها، از دیگر برنامه های این فستیوال به شمار می رود.

10. جشنواره هنر و موسیقی دره کواچلا

Coachella Valley Music and Arts Festival, California, USA

کواچلا، یکی از مشهورترین و برجسته ترین جشنواره های موسیقی در دنیا به شمار می رود. این جشنواره هر ساله در فصل بهار در دره کواچلا در نزدیکی پالم اسپرینگز در کالیفرنیای آمریکا برگزار می شود و هر ساله، افرادی مشهور و برجسته ای در آن شرکت می نمایند. هر ساله، خواننده های بزرگی در این جشنواره روی صحنه می آیند و آهنگ های خود را به اجرا در می آورند.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "برترین فستیوال ها در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فستیوال ها در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید