تحریر الشام: هر کس در ادلب علیه ما تظاهرات کند، خونش حلال است

به گزارش لحظه عکاسی، یکی از سرکرده های امنیتی تحریر الشام مدعی شد که هر کس علیه این ائتلاف تروریستی در ادلب، تظاهرات کند، خونش حلال خواهد بود.

تحریر الشام: هر کس در ادلب علیه ما تظاهرات کند، خونش حلال است

به گزارش گروه بین الملل لحظه عکاسی، یکی از نیروهای امنیتی ائتلاف تروریستی هیئة تحریر الشام، معترضان در استان ادلب، واقع در شمال سوریه را تهدید کرد.

أبو الیمان الحمصی این سرنموده امنیتی تحریر الشام مدعی شد که هر کس در هر منطقه از ادلب، علیه تحریر الشام دست به تظاهرات بزند، خونش حلال است.

تحریر الشام ائتلافی است که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است و بخش اعظم استان ادلب را در اشغال خود دارد.

شبکه معارض اورینت گزارش داد که این اظهارات، در واکنش به تظاهرات چند صد نفر از ساکنان است که علیه تحریر الشام و نهاد موسوم به دولت نجات -وابسته به تحریر الشام- در استان ادلب برگزار گردیده است.

این تظاهرات در اعتراض به کشته شدن چند غیر نظامی توسط تحریر الشام برگزار گردید؛ چرا که عناصر این گروه، اخیرا در شهرک کفر تخاریم در شمال غرب ادلب، به افراد غیر نظامی حمله کردند و شماری از آنان را کشتند.

الحمصی در یک فایل صوتی مدعی شد که سوریه، متعلق به تحریر الشام است و تحریر الشام نیز از آنِ سوریه است.

وی مدعی شد که باید معترضان به ابو محمد الجولانی شیخ و خلیفه ما احترام بگذارند و آنان را سگ های [بشار] اسد [رئیس جمهور سوریه] خطاب کرد.

این سرنموده تحریر الشام ادعا کرد: به خدا قسم، هر کس علیه هیئة [تحریر الشام] تظاهرات کند، خونش حلال است... حلالِ حلال است و [ریختن خونش] بر گردن من است.

الحمصی همچنین گفت که اگر همه ملت سوریه بروند و جز برادرانمان که در هیئة که در سوریه حضور دارند، [کسی باقی نماند]... و ملت سوریه همگی بروند، هیچ مسئله ای نداریم.

این سرنموده تحریر الشام در خاتمه، فعالان رسانه ای را نیز تهدید به قتل کرد. این در حالی است که تحریر الشام از مدت هاست که مخالفان خود را فورا بازداشت می نماید.

به گزارش اورینت، در روزهای گذشته، چندین تظاهرات در مناطق مختلف استان ادلب علیه تحریر الشام و الجولانی برگزار گردید. معترضان خطاب به الجولانی می گفتند که ما تو را نمی خواهیم.

بنا بر این گزارش، تحریر الشام آدینه گذشته، مانع از خروج دهها نفر از ساکنان ادلب از این شهر شد و مانع هر گونه حرکتی در این شهر شد. این ائتلاف، از ساعات شروعین بامداد پنجشنبه گذشته، اطراف این شهر را محاصره کرد و آن را هدف حملات سنگین خود قرار داد.

منابع محلی خبر دادند، تحریر الشام در تمامی کارگاههای فرآوری زیتون، افرادی را از طرف خود منصوب نموده تا از باغداران و کشاورزان زکات بگیرند؛ ولی ساکنان این مناطق، با این مسئله مخالفت و اعلام کردند که زکات خود را بین فقرا تقسیم خواهند کرد. تحریر الشام نیز این مسئله را نپذیرفت و مهلت 48 ساعته به کشاورزان داد. پس از خاتمه این مهلت در شامگاه چهارشنبه، تحریر الشام حملات خود را از صبح پنجشنبه شروع کرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "تحریر الشام: هر کس در ادلب علیه ما تظاهرات کند، خونش حلال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریر الشام: هر کس در ادلب علیه ما تظاهرات کند، خونش حلال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید