تصاویر سایپا کوییک با ترمز هوشمند AEB را ببینید ، تجربه یک رانندگی بدون تصادف

به گزارش لحظه عکاسی، سایپا کوییک با ترمز هوشمند AEB یا همان ترمز اضطراری اتوماتیک در نمایشگاه تحول صنعت خودرو نمایش داده شد.

تصاویر سایپا کوییک با ترمز هوشمند AEB را ببینید ، تجربه یک رانندگی بدون تصادف

به گزارش لحظه عکاسی به نقل از گجت نیوز، نمایشگاه تحول صنعت خودرو به تازگی میزبان خودروهای قابل توجه متعددی بوده و سایپا هم به جز نمایش چندین خودرو، طی این نمایشگاه از پروژه کوییک با ترمز هوشمند AEB رونمایی نموده است. ترمز اضطراری اتوماتیک (Automatic Emergency Braking) به عنوان یکی از سیستم های یاری راننده می تواند نقشی حیاتی در جلوگیری از تصادف داشته باشد.

سیستم های یاری راننده روز به روز پیشرفته تر می شوند و امروزه بسته قابلیت های یاری راننده هر خودرو یکی از نکته های کلیدی در مشخص کیفیت آن به شمار میرود. از جمله قابلیت های یاری راننده پایه می توان به هشدار خروج از لاین، تشخیص نقطه کور، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی و البته ترمز اضطراری اتوماتیک یا AEB اشاره نمود.

به صورت کلی، سیستم AEB در صورتی که خودرو احتمال برخورد با خودروهای دیگر را داشته باشد، به صورت اتوماتیک ترمز می گیرد تا منع برخورد گردد یا حداقل اثر آن را کاهش بدهد. الگوریتم این سیستم ابتدا پس از تشخیص خطر، هشدار می دهد و در صورتی که راننده همچنان واکنش نشان ندهد، به طور اتوماتیک خودرو را متوقف می نماید.

با توجه به توضیحات سایپا، برای ترمز هوشمند AEB کوییک یک رادار 77 گیگاهرتزی در جلو پشت لوگوی سایپا، یک دوربین با رزولوشن فول HD جلوی شیشه جلو و آنتن های رادار در سمت چپ و راست تعبیه شده است. پس از انجام پردازش تصویر با کارت گرافیک، پاسخ به واحد کنترل مرکزی ارسال می گردد تا با توجه به سیگنال های دوربین و رادار تصمیم گیری گردد. سیستم ابتدا ترمزی جزئی را به صورت موقت اعمال می نماید و به راننده با صدای بوق هشدار می دهد. در صورتی که راننده کنترل خودرو را در دست نگیرد، سیستم ترمز نهایی را می گیرد تا خودرو را متوقف کند. در واقع جلوگیری از برخورد طی سه مرحله انجام می گردد.

سیستم ترمز هوشمند AEB کوییک می تواند وجود هر مانعی در راستا را تشخیص بدهد و در این زمینه همان طور که انتظار می رود، محدودیتی ندارد. این هاچ بک فراوری داخل با فناوری ترمز هوشمند سایپا نه تنها عابرهای پیاده بلکه حیوان ها، دوچرخه سوارها و موتورسوارها را شناسایی می نماید.

بر اساس این گزارش، سایپا طی نمایشگاه تحول صنعت خودرو محصولات فراوان دیگری را به نمایش گذاشته است که از بین آن ها می توان هاچ بک ساینا S برقی، سدان شاهین با گیربکس CVT، کراس اوور سایپا آریا و نسخه های هاچ بک و مینی SUV سایپا SP90 را نام برد.

  • رونمایی سایپا از نسخه پیشرفته تر شاهین | تصاویر شاهین اتوماتیک را ببینید
  • نمونه اولیه ال 90 ایرانی را ببینید | معرفی سایپا P90 در نمایشگاه خودرو تهران
منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر سایپا کوییک با ترمز هوشمند AEB را ببینید ، تجربه یک رانندگی بدون تصادف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر سایپا کوییک با ترمز هوشمند AEB را ببینید ، تجربه یک رانندگی بدون تصادف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید