پیش به سوی آشیانه عقاب

به گزارش لحظه عکاسی، خبرنگاران: مازندران ایران بهشتی است رویایی که در تمام فصول سال درهر گوشه اش پرده ای دلنشین از زیبایی طبیعت عیان است. آلاشت، یکی از جاهای دیدنی شهرستان سوادکوه در استان مازندران است که پاییزی دارد باشکوه.

پیش به سوی آشیانه عقاب

به گزارش لحظه عکاسی،طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مطبوع و دلپذیر و وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی، کوچه های باریک و سنگ فرش و خانه های خشتی با سقف شیروانی چوبی آن را به مقصدی دوست داشتنی برای مسافران پاییز تبدیل ساخته است.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که آلاشت چه معنایی دارد؟ بیشتر اهالی مازندران، این شهر را به عنوان آشیانه یا محل زندگی عقاب خطاب می نمایند. زیرا این شهر در دامنه کوه ها قرار گرفته و عقاب های زیادی در حال پرواز بر فراز آسمان ها به چشم می خورند. آلاشت نیز به همین معناست.آلاشت، بهشت تاریخی مازندران و منطقه ای رویایی و خیال انگیز با منظرهی از کوه های مه گرفته و باغ های میوه است که بر فراز ارتفاعات به شما امکان قدم زدن روی اقیانوسی از ابرها را می دهد؛ پدیده ای اعجاب انگیز که امکان ندارد تجربه آن را فراموش کنید.

مسیر دسترسی به آلاشت مازندران

برای سفر به این شهر مجذوب کننده می توانید از مسیرهای دسترسی زیر بهره ببرید:

مسیر تهران به آلاشت با قطار: ابتدا بلیط قطار تهران به ساری را خریداری نموده و در ایستگاه پل سفید پیاده شوید. سپس با تاکسی به مسیر آلاشت بروید. ناگفته نماند که از طریق قطار می توانید پل زیبای ورسک را هم دیدن کنید.

مسیر آلاشت با خودرو شخصی: ابتدا به جاده فیروزکوه رفته و بعد از گذشت از پل ورسک، با توجه به تابلوهای هدایت وارد این شهر شوید.

ناگفته نماند که این شهر ترمینال اتوبوس و فرودگاه هواپیمایی ندارد؛ اما می توانید از ایستگاه قطار یا هواپیمای شهرهای دیگر بهره ببرید و از آنجا ادامه مسیر آلاشت را با تاکسی بروید.

با سفر به این شهر علاوه بر بازدید از طبیعتی سرسبز و بکر، مرتفع ترین رصدخانه کشور را نیز خواهید دید. جاهای دیدنی آلاشت به همین جا ختم نمی گردد و در این شهر جاذبه های تاریخی زیادی مانند موزه مردم شناسی نیز وجود دارند.

بیشتر اهالی آلاشت به زبان مازندرانی یا مازنی صحبت می نمایند. این شهر در دامنه های کوه قرار گرفته، از این رو کشاورزی در این شهر رونق ندارد و بیشتر مردم به فعالیت هایی مانند دامداری، فراوری محصولات لبنی، فراوری لباس پشمی و… می پردازند.

از آنجایی که آب وهوای این منطقه بسیار خنک است و آسمان صافی در شب دارد؛ جزو برترین مکان ها برای رصد آسمان هم محسوب می گردد. از این رو اگر به نجوم علاقه مند هستید؛ سفر به این شهر در فصل تابستان را از دست ندهید.در نهایت بد نیست بدانید که این شهر به عنوان محله قدیمی مازندران، جزو لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

برترین زمان سفر به شهر آشیانه عقاب

ارتفاع نسبتا زیاد این شهر از سطح دریا باعث شده تا آب و هوایی بسیار سرد و کوهستانی داشته باشد. برای همین برترین زمان سفر به این شهر، فصول تابستان و بهار است.

در فصل زمستان هم می توان به این شهر سفر کرد؛ اما جاده و کوهستان این شهر پر از برف بوده و ممکن است جاده بسته گردد. ناگفته نماند که این شهر در فصل پاییز منظره بسیار کاریزماتیکی دارد که اگر عکاس باشید یک لحظه هم دوربین خود را بر روی زمین نمی گذارید. زیرا آنقدر صحنه طبیعت این شهر بی نظیر است که چشم هر بیننده ای را خیره می نماید.

در سفر به آلاشت کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در این شهر گزینه های زیادی از جمله هتل آپارتمان، اقامتگاه بوم گردی، اجاره ویلا و کلبه های چوبی و… وجود دارد. از این رو با توجه به سبک سفر خود، می توانید یکی از اقامتگاه های آلاشت را برای اقامت انتخاب کنید.

بهتر است بدانید که اگر خانه های روستایی یا کلبه های چوبی یا دیگر اقامتگاه های آلاشت را برای اقامت انتخاب کنید؛ شانس چشیدن غذاهای محلی خوشمزه را در اقامتگاه های آلاشت نیز دارید. از غذاهای محلی این شهر می توانیم به سبزی پلو با گردو، کئی پلا، شیش انداز، دیس کباب، خورش فسنجان و… اشاره کنیم.

در نهایت اگر قصد اقامت در اقامتگاه های آلاشت را ندارید؛ می توانید در منطقه های مجاز این شهر کمپ کنید. از این رو حتما قبل از سفر به این شهر، تمام تجهیزات طبیعت گردی خودتان را به همراه داشته باشید و از یک تورلیدر یاری بگیرید تا مسئله ای از نظر اقامت برایتان پیش نیاید.

منبع: توریسم آنلاین

به "پیش به سوی آشیانه عقاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش به سوی آشیانه عقاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید