حرکت سالمندان در جاده جوانی

به گزارش لحظه عکاسی، پیر شدن یک فرایند طبیعی در زندگی هر انسان است. هرروز نسبت به روز قبل پیر تر می شویم واین یک فرایند غیر قابل اجتناب است. اما میتوانیم احساس پیری را از خود دور کنیم واحساس جوانی و سرزندگی را جایگزین آن نماییم.

حرکت سالمندان در جاده جوانی

در حقیقت سن واقعی ما، آن سنی است که در فکر و درونمان احساس می کنیم. ما به شما توصیه می کیم برای اینکه در قلب و فکر خود احساس جوانی و شادابی داشته باشید کار های زیر را انجام دهید:

1- یادگیری مطالب تازه: بسیاری از سالمندان وقتی به یک کامپیوتر نگاه می نمایند با خود می گویند من پیرتر از آن هستم که بتوانم روش کار با این دستگاه را یاد بگیرم. اما واقعیت این است که ما هیچ وقت آن قدر پیر نیستیم که نتوانیم مهارت تازهی را بیاموزیم. زمانی که شما می گویید من پیر هستم و توان یادگیری مطالب تازه را ندارم در حقیقت یک قدم خود را به پیری نزدیک نموده اید.

به کلاس های آموزشی بروید و مهارت های تازهی را که همواره آرزوی یادگیری آن را داشته اید را بیاموزید. هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست. اگرتا به حال رانندگی ننموده اید حالا می توانید این مهارت را بیاموزید. به کار هایی که توان انجام آنها را دارید بیندیشید و انرژی درونی خود را بالا ببرید.

بسیاری از افراد مشهور کار های بزرگ و خلاقانه خود را بعد از سن بازنشستگی انجام داده اند. چرا شما یکی از آنها نباشید؟

2- به سفر بروید. با دوستان خود یا حتی به تنهایی به مسافرت بروید. لازم نیست مسافرت های دور یا پر هزینه را انتخاب کنید. می توانید یک مسافرت کوتاه لذت بخش را برای خود ترتیب دهید. این کار باعث خواهد شد که با افراد تازه دیدار کنید، مکان های تازه را ببینید و در کل فعال تر و شاداب تر باشید.

3- به یک گروه یا سازمان که نیازمند همکاری شما است بپیوندید: به عنوان مثال گروه های مذهبی، خیریه ها و گروه های هنری همواره نیازمند افراد داوطلب برای همکاری هستند. با توجه به مهارت ها و دانسته های خود به صورت داوطلبانه در برخی از گروه ها به تدریس و آموزش مشغول شوید.

4- لذت داشتن یک زندگی فعال و پر تحرک را احساس کنید.

فعالیت های تازهی را هم برای فضای داخل منزل و هم برای فضای خارج از منزل برنامه ریزی کنید. تنها یا با گروهی از دوستان به دوچرخه سواری بروید. تیر اندازی و پرتاب دارت را تمرین کنید و از اوقات خود لذت ببرید. خانم ها می توانند خیاطی و بافتنی را به کار های خلاقانه خود اضافه نمایند و از دوختن و بافتن لباس ها ورومیزی زیبا و تازه لذت ببرند.

5- به تئاتر،کنسرت، سینما و مراسم مذهبی بروید و اوقات خوشی را سپری کنید.

6- از نظر شرایط جسمی و روانی خود را در شرایط دوران جوانی احساس کنید و همان لباس ها و وسایلی را که در آن موقع می خریدند برای خود تهیه کنید و لذت ببرید.

7- به کلاس های ورزشی بروید. تحرک بدنی احساس شادابی و جوانی را در شما تقویت خواهد نمود.

یک فرد سالمند دیگر دغدغه کار و امرار معاش را ندارد و روبروی او یک دنیای بزرگ برای اکتشاف و یادگیری و لذت بردن وجود دارد.

8- یادگیری مهارت های تازه، حل کردن جدول، خواندن کتاب در زمینه های مختلف باعث می گردد که مغز شما فعال و هوشیار باقی بماند.

از دوستی و معاشرت با افراد جوان تر از خود اجتناب نکنید و این تصور غلط را که ممکن است آنها تمایلی به معاشرت با شما نداشته باشند را از خود دور کنید.مطمین باشید آنها به شما به دیده احترام و تحسین خواهند نگریست و مشتاق استفاده از تجربیات شما خواهند بود.

شما خواهید توانست تمام کارها و فعالیت های فوق را انجام دهید مگر اینکه بیماری یا شرایط جسمانی خاصی داشته باشید که برخی از کار ها برایتان قابل انجام نباشد ولی نگران نباشید با کمی تفکر خواهید توانست فعالیت مفرح و جالب دیگری را جایگزین آن کنید.

برنامه ها و سریال های تلویزیون راببینید. موسیقی گوش دهید و از زندگی خود لذت ببرید.

منبع: فوت و فن

به "حرکت سالمندان در جاده جوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت سالمندان در جاده جوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید