راهنمای خرید پارچ تصفیه آب؛ 7 نکته مهم پیش از خرید باید بدانید

به گزارش لحظه عکاسی، امروزه روش های متنوعی برای فیلتر و تصفیه کردن آب وجود دارد که یکی از رایج ترین آن ها استفاده از دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی است. اما شاید شما هم به فکر افتاده باشید که به منظور دسترسی به آب آشامیدنی سالم از کلمن و پارچ تصفیه آب که مقرون به صرفه تر هستند و کارایی راحت تری دارند، بهره ببرید. بنابراین این راهنمای جامع خرید در خصوص انواع پارچ تصفیه آب را از دست ندهید تا به یاری آن بتوانید انتخاب و خریدی رضایت بخش داشته باشید.

راهنمای خرید پارچ تصفیه آب؛ 7 نکته مهم پیش از خرید باید بدانید

فهرست محتوا

مزایا و معایب استفاده از پارچ تصفیه آب چیست؟

7 نکته ضروری قبل از خرید انواع پارچ تصفیه آب

کدام پارچ تصفیه آب اغلب آلاینده ها را حذف می نماید؟

نحوه استفاده از پارچ تصفیه آب

معرفی پرفروش ترین مدل های پارچ و کلمن تصفیه آب

مزایا و معایب استفاده از پارچ تصفیه آب چیست؟

مزیت اصلی خرید این دستگاه های تصفیه نماینده آب در این است که فیلترهای پارچ ها و کلمن ها با قیمت پایین تری نسبت به دیگر گزینه ها در بازار وجود دارند، بعلاوه به معنی واقعی کلمه استفاده راحتی دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پارچ را پر کنید. در عین حال اصلی ترین عیوب پارچ های تصفیه آب در این است که این دسته از محصولات به جاذبه زمین (به جای فشار آب) برای به جریان انداختن آب احتیاج دارند. این بدان معنی است که پارچ تصفیه آب معمولاً روی طیف نه چندان وسیعی از آلاینده های بالقوه حاضر در آب مؤثر است و تصفیه کردن آب با آن ها زمان بیشتری می برد.

در عین حال گفتنی است که اگر از یک مشکل آلودگی شناخته شده در سیستم آب خانه خود اطلاع دارید استفاده از پارچ تصفیه آب تنها یک راه چاره موقت و محدود برای شما به شمار می رود. بنابراین سیستم آب خانگی شما مستلزم نصب یک سیستم فیلتراسیون کامل برای کل خانه است تا نه تنها آب آشامیدنی، بلکه آب حمام و شست وشو را هم تصفیه کند.

7 نکته ضروری قبل از خرید انواع پارچ تصفیه آب

به طور کلی ضروری است بدانید که بیشتریت قریب به اتفاق سیستم های آب یک شهر از استانداردهای قانونی پیروی می نماید، با این حال، آخرین تحقیقات نشان می دهد که آلاینده های موجود در آب حتی در غلظت های کاملا قانونی، هنوز هم می توانند به سلامت انسان تاثیر بگذارند. همانطور که در مقدمه این متن هم اشاره شد، یکی از محبوب ترین روش های تصفیه آب، استفاده از کلمن و پارچ تصفیه است. به همین خاطر 7 فاکتور مهم به منظور خرید این دسته از کالاها را مرور می کنیم تا انتخابی دقیق تر را رقم بزنید.

1. پارچ تصفیه آب پلاستیکی باید عاری از BPA باشد

BPA مخفف کلمه بیسفنول (BisPhenol A)، است که به عنوان یک ماده شیمیایی صنعتی به منظور ساخت بعضی پلاستیک ها و رزین ها استفاده می گردد. به طور کلی این ماده و مشتقات آن اغلب در ساخت ظروفی که مواد غذایی و نوشیدنی ها را در خود ذخیره می نمایند، به علت استحکامی که ایجاد می نماید، استفاده می گردد. اما ضروری است بدانید که BPA جزو مواد سمی به شمار می رود و در صورت استفاده طولانی مدت از ظروفی که با این ماده ترکیب شده اند احتمال نشت آن به مواد داخل ظروف وجود دارد. بنابراین دقت داشته باشید که در زمان خرید، پارچ تصفیه آبی با بدنه عاری از BPA را مدنظر قرار دهید.

2. پارچ یا کلمنی با فیلتر کربن بلاک (CTO) بخرید

بیشتریت قریب به اتفاق پارچ های تصفیه آب از فیلترهای کربن فعال به شکل دانه بندی شده، استفاده می نمایند. استفاده از این دسته از فیلترها کم هزینه ترین رویه به منظور تصفیه آب است، اما لزوماً تمیزترین آب ممکن برای نوشیدن را فراوری نمی نماید. با توجه به همین نکته هم توصیه می گردد که پارچ یا کلمن هایی با فیلتر کربن فعال به شکل بلوکی یا فیلتر کربن جامد (بلاک) را در فهرست خرید خود قرار دهید.

درواقع اگرچه بیشتر فیلترهای پارچ تصفیه آب از کربن فعال دانه بندی شده (GAC) یا پودری ساخته می شوند اما جست وجو برای یافتن مدل هایی با فیلتر جامد ارزشش را دارد و آب را به شکل موثرتری تصفیه می نماید. گفتنی است که فیلترهای کربن فعال توانایی حذف کلر، ذراتی مانند رسوبات، ترکیبات آلی فرار و طعم و بوی بد آب را دارند اما توانایی حذف مواد معدنی، نمک ها و مواد محلول غیرآلی را ندارند.

3. استاندارد پارچ تصفیه آب را مدنظر داشته باشید

بیشتر پارچ های تصفیه آب، تنها این قابلیت را دارند که آب آشامیدنی را از نقطه نظر طعم و بو تحت فیلراسیون قرار دهند. اما اگر بتوانید در بین مد های مختلف این دستگاه گزینه هایی با گواهینامه NSF / ANSI 42 پیدا کنید، می توانید از فیلتراسیون کلر و سایر موارد ذکر شده در این مقاله (ذراتی مانند رسوبات و ترکیبات آلی فرار) به وسیله پارچ مطمئن شوید. اگر هم علاقه مندید که از شر بعضی آلاینده های مضر مثل فلزات سنگین خلاص شوید؛ باید مقداری بیشتر هزینه کنید و مطمئن شوید که فیلتر پارچ دارای استاندارد NSF / ANSI 53 است.

4. زمان لازم برای فیلتراسیون آب

انواع پارچ های تصفیه آب در بازار در طیف گسترده ای از زمان قابلیت فیلتراسیون آب را دارند که از 3 الی 4 دقیقه آغاز و تا 11 الی 12 دقیقه، یا حتی چهار ساعت برای آماده سازی آبی پاک زمان می برند. با توجه به همین مساله هم احتمالا علاقه ای ندارید که برای دسترسی به یک لیوان آب، به مقدار پخت قیمه بادمجان صبر کنید، پس در زمان خرید، طول زمان لازم برای انجام عملیات فیلتراسیون را در نظر داشته باشید.

5. زمان تعویض و هزینه فیلتر پارچ تصفیه آب

بیشتر برندهای پارچ فیلتردار از جمله بریتا Brita و زیرو واتر Zero Water توصیه می نمایند که فیلتر پارچ را پس از فیلتراسیون حدود 40 گالن آب تعویض کنید، اما لازم به تاکید است که این مساله باید با توجه به مدل و برند پارچ و کلمن آنالیز گردد. اما در حالت کلی حدودا هر دو ماه یک بار بازه زمانی مناسبی برای تعویض فیلتر پارچ تصفیه است. بعلاوه بعد 4 الی 5 بار استفاده باید فیلتر را شست وشو دهید. شما می توانید زمان تعویض فیلتر را از روی رنگ آن یا نشانگر مخصوص روی کالا متوجه شوید. توصیه می گردد که قبل از نصب فیلتر کربن بر روی پارچ ابتدا آن را بشویید و اگر قصد دارید که به مدت چند روز از پارچ تصفیه آب استفاده نکردید، آب آن را خارج کنید، فیلتر را بشویید و در داخل نایلون در یخچال نگهداری کنید.

6. مقدار و گنجایش پارچ تصفیه آب

در حالی که پارچ های بزرگتر معمولاً آب بیشتری در خود ذخیره می نمایند اما مسلما بلند کردن آن ها در صورت پر بودن کامل، هم سخت (مخصوصاً برای سالمندان) است، از طرفی فضای بیشتری را در یخچال شما اشغال می نمایند. پارچ های کوچکتر اگرچه آب کمتری را نگه می دارند، اما جابه جایی آن ها راحت تر است و اغلب می توانند در درب یخچال شما قرار بگیرند. مساله قابل توجه دیگر در بحث مقدار، سایز مخزن تصفیه در بخش بالایی کالا است. یک مخزن بزرگتر می تواند ظرفیت کلی پارچ را کاهش دهد. بنابراین، یک پارچ در ظاهر کوچک، بسته به مقدار مخزن بالایی خود، ممکن است آب بیشتری را در خود ذخیره کند. بنابراین بهتر است که در زمان خرید پارچ تصفیه آبی را انتخاب کنید که مقدار و ظرفیت آن برای احتیاجهای شما و خانواده تان مناسب باشد.

7. راحتی در استفاده از محصول

هنگامی که در پی یک پارچ آب تصفیه آب هستید، وزن خالص محصول را آنالیز کنید و به این نکته توجه داشته باشید که آیا استفاده از آن آسان است؟ بعلاوه بهتر است که چگونگی تعویض و شست وشوی فیلتر پارچ را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که جابه جایی و تعویض فیلتر محصول راحت و بدون قلق خاصی است.

کدام پارچ تصفیه آب اغلب آلاینده ها را حذف می نماید؟

در حالت کلی و طی آزمایش های اجرا شده برترین پارچ تصفیه، پارچ آکواگیر Aquagear است که قابلیت حذف 200 درصد از آلاینده های رایج در آب را نسبت به سایر رقبای پیشروی خود دارد. جالب است بدانید که پارچ تصفیه آب آکواگیر این امکان را دارد که مواد خاصی مانند سرب، کلر، کادمیوم، میکروپلاستیک ها، جلبک کش ها و آفت کش ها را به شکلی قابل قبول و بهینه از آب حذف کند!

نحوه استفاده از پارچ تصفیه آب

در جدول زیر می توانید نحوه استفاده و تعویض فیلتر پارچ تصفیه را برای آبی با درجه سختی 213 PPM مشاهده کنید.

تعداد دفعات پر کردن پارچحدبیشتر زمان تعویض فیلتر برای آب معمولی

(بر حسب هفته)

حدبیشتر زمان تعویض فیلتر برای آب سخت

(بر حسب هفته)

پارچ 2.3 لیتریپارچ 3 لیتریپارچ 2.3 لیتریپارچ 3 لیتری
1168147
212684
38263
  • به طور کلی قبل از تعویض فیلتر پارچ تصفیه آب، پارچ را با آب گرم خوب شست وشو دهید و سپس فیلتر را به مدت 20 دقیقه در آب سرد قرار دهید.

معرفی پرفروش ترین مدل های پارچ و کلمن تصفیه آب

حال که با تمام جوانب لازم برای خرید کلمن و پارچ تصفیه آب آشنا شدید، وقت آن است که با استناد به سایت لحظه عکاسی یکسری از محصولات پرفروش و محبوب این دسته از لوازم خانگی را آنالیز کنیم تا انتخابی بهتر داشته باشید.

پارچ تصفیه آب سانتویا مدل Alkaline Pitcher حجم 2 لیتر

یکی از گزینه های ارزشمند بازار که با وجود فیلتری که دارد می تواند سطح پی اچ آب را بالا ببرد، پارچ تصفیه آب سانتویا مدل Alkaline Pitcher است. این نوع سیستم تصفیه سبک وزن حجمی برابر با 2 لیتر دارد و با افزودن کلسیم، منیزیم و دیگر مواد مفید معدنی در کنار حذف کلر، آبی سالم را برای شما آماده می نماید. فیلتر پارچ تصفیه آب با سه نوع سنگ معدنی همراه شده است و به نشانگر یا شمارش معکوس جهت دستیابی به اطلاعاتی در خصوص زمان تعویض فیلتر مجهز است. عمر فیلتر پارچ تصفیه آب سانتویا مدل Alkaline Pitcher حدودا به مقدار پشتیبانی از 300 لیتر آب است و وزن آن تنها 915 گرم است.

پارچ تصفیه آب سانتویا مدل Alkaline Pitcher حجم 2 لیتر

مشاهده کالا

پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114

پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114 از جمله گزینه های خرید باکیفیت و ساخت کشور ایران است که ظرفیت سه لیتری آن یکی از تعیینه های ارزشمند برای خانواده های پرجمعیت است. این نوع پارچه تصفیه آب جزو محصولات مالی به شمار می رود و وزن آن تنها 700 گرم است. البته گفتنی است که این نوع پارچ تصفیه برای نواحی ای با آب بسیار سخت چندان کارا نیست و تنها می تواند آلاینده هایی همانند کلر با مقداری معمول و رسوبات را از آب آشامیدنی حذف کند. پارچ تصفیه یزدگل گزینه ای ساده و ارزان است اما متاسفانه جنس بدنه آن چندان محکم نیست که این مساله می تواند در قیمت کم این کالا خود را نشان دهد!

پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114

207,000 تومان

مشاهده و خرید

کلمن تصفیه آب سانتویا مدل آلکالاین

اگر در پی یک کلمن تصفیه آب هستید ما به شما کلمن تصفیه آب سانتویا مدل آلکالاین را به عنوان گزینه ای مناسب پیشنهاد می کنیم. از جمله تعیینات جالب توجه این کالا می توان به مواردی همانند سیستم فیلتراسیون 8 مرحله ای، وجود پیش فیلتر از جنس سنگ سرامیک (به منظور از بین بردن رنگ و رسوبات)، وجود گرانول فعال چوب نارگیل در ساختار کلمن، دارای فیلتر KDF (که مانع از رشد باکتری ها در فیلتر می گردد)، قابلیت افزودن کلسیم، آهن، منیزیم، روی، پتاسیم و دیگر مواد معدنی و شیر انرژی مغناطیسی است.

کلمن تصفیه آب سانتویا مدل آلکالاین همراه با پایه هایی ضدلغزش به بازار عرضه شده است و فیلترهای آن قابلیت شست وشو دارند. بعلاوه گفتنی است که وجود سنگ مایفان (متخلخل) در ساختار این محصول عاملی برای یونیزه کردن آب و بهبود اکسیژن رسانی است. شما می توانید این کالا را همین حالا از سایت لحظه عکاسی بخرید.

کلمن تصفیه آب سانتویا مدل آلکالاین

مشاهده کالا

پارچ تصفیه آب اکسل مدل 25 به همراه فیلتر تصفیه نماینده آب

پارچ تصفیه آب اکسل مدل 25 یکی دیگر از نمونه های پرفروش در بین تصفیه نماینده های سبک وزن است که دارای تعیینه هایی همانند ظرفیت آب تا 1.5 لیتر، ارتفاع 26 سانتی متری، فیلتر کربن بلاک، بدنه ای پلاستیکی، وزن 606 گرمی و با امکان شست وشو در ماشین ظرفشویی است. جالب است بدانید که یکی از ویژگی های این مدل پارچ تصفیه استفاده از شمارنده دیجیتالی برای یادآوری تعویض ماهانه فیلتر است که ویژگی ای کارا برای افراد فراموش کار به شمار می رود. این نوع پارچه تصفیه آب علاوه بر کلر، در کاهش مقدار سرب، جیوه و مس تاثیر به سزایی دارد و در کنار آن می تواند به حفظ مواد مفید در آب یاری کند.

پارچ تصفیه آب اکسل مدل 25 به همراه فیلتر تصفیه نماینده آب

مشاهده کالا

پارچ تصفیه آب شیائومی مدل Viomi L1

یکی از گزینه های خرید باکیفیت از برند معتبر شیائومی پارچ تصفیه آب شیائومی مدل Viomi L1 است که دارای تعیینه هایی همانند ظرفیت 1.5 لیتری، بدنه ای کاملا محکم، قابلیت کاهش سختی آب تا 50 ppm، مجهز به فیلتر کربنی ای حاوی رزین، لامپ یو وی، ارتفاع 262 میلی متری و با 6 هفته عمر مفید برای فیلتر پارچ است. به طور کلی این مدل پارچ تصفیه همراه با دو عدد فیلتر اضافی به کاربران ارائه می گردد و وجود نمایشگر زمانی بر روی دسته آن موقع تعویض فیلتر را به شما می گوید. البته در نظر داشته باشید که فیلترهای پارچ تصفیه آب شیائومی مدل Viomi L1 دارای قیمت چندان مالی ای نیستند.

پارچ تصفیه آب شیائومی مدل Viomi L1

مشاهده کالا

پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114

یکی دیگر از مدل های پارچ تصفیه از شرکت یزدگل، پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114 است که همانطور که از نام آن تعیین است حجمی به مقدار 3 لیتر دارد. این مدل کالا می تواند آبی سالم، بهداشتی و عاری از هر نوع آلاینده ای را به شما هدیه کند. بعلاوه طراحی مناسب دستگاه این امکان را فراهم می نماید تا بتوانید پارچ را در داخل یخچال قرار دهید و فضای زیادی را اشغال نکند. بدنه ای این کالا نه چندان سنگین و محکم و وزن کلی این پارچ تنها 700 گرم است و به همین علت هم راحتی در استفاده از آن مشهود است.

پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114

204,820 تومان

مشاهده و خرید

پارچ تصفیه آب شیائومی مدل MH1-B

پارچ تصفیه آب شیائومی مدل MH1-B محصولی باکیفیت به همراه تعییناتی همانند ظرفیت دو لیتری، پایه های ضدلغزش و وزنی حدودا 1000 گرمی است که امکان شست وشو در ماشین ظرفشویی را به کاربر می دهد. این مدل تصفیه نماینده آب یکی از کالاهای باکیفیت با امکان تصفیه به شکل چند مرحله ای است به همین علت هم برای مناطقی با مقدار سختی آب بالا گزینه ای کاربردی به شمار می رود. پارچ تصفیه آب شیائومی مدل MH1-B قابلیت بالایی در برطرف رسوبات و بوی بد آب دارد و با توجه به طراحی آن در مسافرت ها هم همراهی بی نقص است.

پارچ تصفیه آب شیائومی مدل MH1-B

مشاهده کالا

پارچ تصفیه آب یزدگل کد 121 - گنجایش 2.3 لیتر

اگر در پی کالایی با گنجایش 2.3 لیتر هستید پارچ تصفیه آب یزدگل کد 121 می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. این نوع پارچ یکی از ارزان ترین مدل های تصفیه نماینده در بازار است که در عین حال که قیمت کمی دارد ولی تعیینه هایی جالب توجه را به شما ارائه می نماید. بدنه این محصول محکم اما از پلاستیک است و فیلتری که در این پارچ قرار داده شده است، می تواند املاح و ناخالصی های موجود در آب را جدا کند. در حالت کلی این نوع پارچ تصفیه آب برای سفر و محیط هایی که دسترسی به آب تصفیه شده وجود ندارد گزینه ای ایدئال است.

پارچ تصفیه آب یزدگل کد 121 - گنجایش 2.3 لیتر

183,040 تومان

مشاهده و خرید

پارچ تصفیه آب اکواستار کد 003

یکی از مدل های میان رده بازار پارچ تصفیه آب اکواستار کد 003 است که با تعیینه هایی همانند ظرفیت سه لیتری و ارتفاع حدودا 25 سانتی متری همراه شده است. پارچ تصفیه آب کواستار مجهز به یک عدد فیلتر چهار لایه است و قابلیت تصفیه 180 لیتر آب در هفته را دارد. بعلاوه پارچ کاملا قابل شست وشو است و در ساخت آن از پلیمر بهداشتی تریتان استفاده شده که فاقد مواد مضر و سرطان زا است استفاده شده است. گفتنی است که وزن این کالا بدون فیلتر چیزی در حدود 591 گرم است. البته متاسفانه فیلتر این مدل پارچ تصفیه چندان راحت در بازار پیدا نمی گردد، بنابراین قبل از خرید حتما این نکته را مدنظر قرار دهید.

پارچ تصفیه آب اکواستار کد 003

490,000 تومان

مشاهده و خرید

پارچ تصفیه آب ایمتک مدل WP100

پارچ تصفیه آب ایمتک مدل WP100 کالایی ایتالیایی با ارتفاع 250 میلی متر است که وزن آن به 555 گرم می رسد به همین علت هم جزو مدل هایی با استفاده راحت به ویژه برای سالمندان به شمار می رود. این نوع پارچ آب ظرفیتی به مقدار 2.3 لیتر دارد و با وجود بدنه ای پلاستیک چندان بی دوام و شنماینده نیست. فیلتر تصفیه این محصول با فناوری Flux ارائه شده است که از فراوری و پخش باکتری ها در فیلتر جلوگیری می نماید. گفتنی است که این نوع محصول دارای نمایشگر تعویض فیلتر است و برای نواحی ای با سختی میانه گزینه ای مناسب و باکیفیت به شمار میرود.

پارچ تصفیه آب ایمتک مدل WP100

720,000 تومان

مشاهده و خرید

پارچ تصفیه آب کنت مدل Alkaline Pitcher حجم 3.5 لیتر

پارچ تصفیه آب کنت مدل Alkaline Pitcher یکی از محصولات معتبر و خوش نام بازار پارچ های تصفیه آب است که با حجمی 3.5 لیتری و مناسب برای خانواده های پرجمعیت به بازار عرضه شده است. این کالا با قابلیت بالا بردن PH آب شرب تا 9.5 برابر می تواند آب قلیائی فراوری کند و به خنثی کردن رادیکال های آزاد و فراوری آنتی اکسیدان در بدن یاری کند. این پارچ KENT با طراحی بسیار زیبایی ارائه شده است و عمر بسیار بالای فیلتر (4000 لیوان) آن زبان زد است. ارتفاع این نوع پارچ حدودا 25 سانتی متر است و وزن آن به حدودا 900 گرم می رسد بنابراین جزو نمونه کالاهای سنگین و پردردسر به شمار نمی رود.

پارچ تصفیه آب کنت مدل Alkaline Pitcher حجم 3.5 لیتر

مشاهده کالا

جمع بندی

همانطور که در این راهنمای خرید هم متوجه شدید، اگر در پی ارزانترین و ساده ترین راه برای دریافت آب آشامیدنی تصفیه شده در خانه هستید، استفاده از پارچ تصفیه می تواند رویه ای قابل قبول در این زمینه باشد. البته لازم به تاکید است که گفتنی است که فیلترهای کربن فعال که در ساختار انواع مدل های پارچ تصفیه به کار می رود توانایی حذف کلر، ذراتی مانند رسوبات، ترکیبات آلی فرار و طعم و بوی بد آب را دارد اما توانایی حذف مواد معدنی، نمک ها و مواد محلول غیرآلی را ندارد. بنابراین در صورتی که سیستم آبی منطقه و شهر شما با مسائل جدی رو به رو است خرید و استفاده از دستگاه تصفیه آب زیرسینکی را به عنوان روشی مطمئن و با ارزش خرید بالا به شما پیشنهاد می کنیم.

منبع: Wirecutter

کندوکاو بیشتر

برترین پارچ تصفیه آب چیست؟

برترین پارچ تصفیه، پارچ آکواگیر Aquagear است که قابلیت حذف 200 درصد از آلاینده های رایج در آب را نسبت به سایر رقبای پیشروی خود دارد. این نوع پارچ تصفیه این امکان را دارد که مواد خاصی مانند سرب، کلر، کادمیوم، میکروپلاستیک ها، جلبک کش ها و آفت کش ها را به شکلی قابل قبول و بهینه از آب حذف کند!

آیا استفاده از پارچ تصفیه آب واقعا موثر است؟

در حالت کلی با توجه به اینکه در ساختار این دسته از پارچ ها از فیلتر کربن فعال استفاده می گردد باید در نظر داشته باشید که این کالاها قابلیت حذف مواد معدنی، نمک ها و مواد محلول غیرآلی را ندارند؛ اما حذف بهینه کلر، ذراتی مانند رسوبات، ترکیبات آلی فرار و طعم و بوی بد آب را به خوبی انجام می دهند.

برترین مارک پارچ تصفیه آب چیست؟

به طور کلی برندهای شیائومی و اکواستار EchoStar جزو گزینه هایی با درصد رضایت بالا در بین انواع پارچ های تصفیه بازار هستند. بعلاوه برند ایرانی یزدگل هم توانسته است جایگاهی قابل توجه را در بین رقبا به دست آورد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید پارچ تصفیه آب؛ 7 نکته مهم پیش از خرید باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید پارچ تصفیه آب؛ 7 نکته مهم پیش از خرید باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید