راهنمای سفر ، خرید بیمه مسافرتی از خبرنگاران

به گزارش لحظه عکاسی، برای آنکه در سفر و به خصوص در سفرهای خارجی، خیالی راحت از بابت حوادث و اتفاقات پیش بینی نشده داشته باشید، بهتر است برای خرید بیمه مسافرتی از خبرنگاران اقدام کنید. خرید بیمه مسافرتی، هم برای سفرهای داخلی و هم سفرهای خارجی فواید و مزیت های زیادی داشته و این امکان را برایتان فراهم می نماید که مجبور به پرداخت بعضی هزینه های مازاد نباشید. در ادامه قصد داریم در خصوص خرید بیمه مسافرتی از خبرنگاران نکاتی را با شما به اشتراک گذاریم از این رو پیشنهاد میکنیم که تا سرانجام با ما همراه باشید.

راهنمای سفر ، خرید بیمه مسافرتی از خبرنگاران

خرید بیمه مسافرتی از لحظه عکاسی چه مزیت هایی دارد؟

قبل از آنکه به توضیح و تفسیر مزیت های خرید بیمه مسافرتی از لحظه عکاسی بپردازیم خوب است در خصوص بیمه مسافرتی نکاتی را به صورت خلاصه ارائه کنیم و در خصوص این موضوع صحبت کنیم که اساسا بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی به بیمه ای گفته می شود که تهیه آن برای مسافرین خارجی لازم و لازم است. توجه داشته باشید که برای ورود به بعضی کشورها، نیازی نیست که این بیمه تهیه شود، اما کسانی که قصد دارند به کشورهای شینگن وارد شوند می بایست قبل از سفر، بیمه مسافرتی را تهیه نموده باشند؛ در غیر این صورت ویزای شینگن برای آنها صادر نمی شود.

حال که به صورت مختصر با این نوع بیمه آشنایی پیدا کردید، بهتر است در خصوص مزیت های این نوع بیمه نیز نکاتی ارائه شود:

  • یکی از مزیت های خرید بیمه مسافرتی از لحظه عکاسی ، پرداخت هزینه هایی است که بیمار مجبور است به علت حادث شدن وقایع جسمانی، بپردازد. از جمله این هزینه ها می توانیم به هزینه دندانپزشکی، بیهوشی، انتقال به مراکز درمانی، دارو، زایمان، انجام آزمایش های پزشکی و غیره اشاره کنیم.
  • از دیگر مزیت های این نوع بیمه می توان به سفر به کشورهای مختلف جهان اشاره نمود. وقتی مسافری بیمه درمانی داشته باشد، خیالش از بابت حمایت در شرایط و حوادث غیر مترقبه راحت خواهد بود.
  • در صورتی که مدارک شما گم شود، اگر بیمه مسافرتی داشته باشد، شرکت هایی تحت عنوان شرکت های یاری رسان اطلاعات لازم برای دریافت مجدد مدارک و انجام اقدامات قانونی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

آیا خرید بیمه مسافرتی از لحظه عکاسی لزومی دارد؟

در خطوط بالایی در خصوص مزیت های خرید بیمه مسافرتی از لحظه عکاسی نکاتی را ارائه کردیم. امیدواریم این دلایل به میزان کافی توانسته باشد شما را برای خرید بیمه قانع کند. اگر هنوز برای خرید قانع نشده اید، به این موضوع فکر کنید که ممکن است در خارج از کشور، یک حادثه پیش بینی نشده برای شما اتفاق افتد. اگر در این سفر تنها بود ه و همراهی نداشته باشید، دردسرها و مشکلاتی زیادی را باید تحمل کنید و سختی های زیادی بر سر راه شما قرار خواهد داشت.

کسانی که برای سفرهای خارجی به خرید بیمه مسافرتی لحظه عکاسی اقدام می نمایند، نگرانی از بابت اتفاقات غیر منتظره و ناخوشایند نخواهند داشت. تصور کنید که در سفر و طی یک حادثه مجبور شوید به بیمارستان رفته و تحت عمل جراحی قرار بگیرید.

در کشورهای خارجی هزینه های درمانی بسیار بالاست و اگر بیمه مسافرتی نداشته باشید، مجبور خواهید بود تمام هزینه را خود شما پرداخت کنید. چنانچه تمایلی ندارید از این دست اتفاقات برای شما پیش آید، توصیه می کنیم قبل از هر کاری برای خرید این نوع بیمه اقدام نموده و با اطمینان خاطر، دل به جاده سپرده و سفر خود را آغاز کنید. لحظه عکاسی برای آنکه مسافرین در حین سفر آرامش خیال داشته باشند، تمامی مسافرین را به صورت رایگان بیمه می نماید.

پس توصیه می کنیم حتما برای گرفتن بیمه درمانی اقدام نموده و به هیچ وجه زیر بار سفرهایی که چیزی تحت عنوان بیمه مسافرتی در آنها ارائه نمی شود، نروید. سفر کردن بدون داشتن بیمه، ریسک بالایی داشته و در صورت حادث شدن اتفاقات و حوادث غیر منتظره، این مسافر است که باید هزینه های بالایی را برای درمان بپردازد.

اصطلاحات بیمه مسافرتی در لحظه عکاسی

صنعت بیمه از جمله صنایعی است که در آن اصطلاحات تخصصی زیادی وجود دارد. برای خرید بیمه مسافرتی با برترین پوشش و برترین طرح، آشنایی با اصطلاحات تخصصی، واجب و ضروری به نظر می رسد.

این موارد تخصصی به توضیح زیر هستند:

  • بیمه شونده

بیمه شونده به شخصی گفته می شود که می تواند از خدمات بیمه مسافرتی استفاده کند. این فرد برای خرید بیمه مسافرتی با توجه به عوامل مختلف اعم از سن، مدت سفر، نوع طرح و غیره باید هزینه ای را پرداخت کند.

  • حق بیمه

از دیگر اصطلاحاتی که در صنعت بیمه زیاد شنیده می شود، حق بیمه است. حق بیمه نیز به مبلغی گفته می شود که فرد برای خرید بیمه مسافرتی پرداخت می نماید تا تحت پوشش خدمات شرکت بیمه نماینده قرار گیرد. ارائه خدمات به وسیله شرکت بیمه، وابسته به حق بیمه ای است که مسافر پرداخت می نماید.

  • موضوع بیمه

موضـوع بیمه نیز از دیگر اصطلاحاتی است که در بیمه زیاد به کار برده می شود. موضوع بیمه نیز در واقع همان وظایفی است که شرکت بیمه نماینده باید در قبال بیمه شونده انجام دهد. این خدمات شامل مواردی چون پرداخت هزینه های پزشکی و یا غیر پزشکی مندرج در بیمه نامه است.

  • فرانشیز

اصطلاح دیگری که در هنگام خرید بیمه مسافرتی از لحظه عکاسی ممکن است شنیده شود، واژه فرانشیز است. این واژه به تمام هزینه های درمانی اشاره دارد که بیمه شونده باید آن را بپردازد. در قبال این هزینه ها، شرکت بیمه هیچ تعهدی ندارد.

  • صدمات بدنی

از جمله اصطلاحات به کار رفته در بیمه نامه، صدمات بدنی است. به هر گونه صدمه و یا جراحتی که در حین سفر برای مسافر پیش آمده باشد، صدمات بدنی می گویند. توجه داشته باشید که هزینه های درمانی صدماتی که قبل از سفر برای مسافر پیش آمده، شامل بیمه نشده و شرکت بیمه برای درمان آن هیچ هزینه ای پرداخت نمی نماید.

  • بستگان درجه اول

بستگان درجه اول مسافر به پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند زیر 18 سال گفته می شود.

  • بیماری های حاد

از دیگر اصطلاحاتی که در بیمه کاربرد دارد، بیماری حاد است. به بیماری هایی که اجازه نمی دهد مسافر، سفر خود را ادامه دهد بیماری حاد گفته می شود. اگر این بیماری در طی سفر حادث شده و به گونه ای باشد که جان فرد در خطر باشد، شرکت بیمه باید تمامی هزینه های درمانی مسافری که خود را بیمه نموده، پرداخت کند.

  • بیماری

به تمامی عارضه هایی که به وسیله پزشک تشخیص داده شده و مورد تایید قرار گرفته، بیماری گفته می شود. توجه داشته باشید که بیماری های مادرزادی و یا بیماری هایی که قبل از سفر، فرد را به خود درگیر نموده باشند، تحت پوشش بیمه مسافرتی لحظه عکاسی نیستند.

هزینه های تحت حمایت بیمه درمانی لحظه عکاسی

  • اگر در حین سفر، برای فرد مسئله ای از نظر دندان پیش آید، چنانچه مشکل به وجود آمده فوریت داشته باشد، تمام هزینه های درمانی به عهده بیمه مسافرتی خواهد بود.
  • مسافرینی که خود را بیمه نموده اند، اگر در حین سفر به بیماری مبتلا شوند، به کشور بازگردانده شده و نیازی نیست برای این مورد هزینه ای پرداخت نمایند.
  • اگر مسافر در حین سفر فوت کند، جسد او به کشور بازگردانده می شود.
  • بیمه شونده، نیازی نیست هزینه های درمانی، پزشکی و یا بستری را پرداخت کند.
  • هزینه ارسال دارو از کشور مبدا نیز بر عهده شرکت بیمه می باشد.
  • اگر مسافر چمدان و وسایل خود را گم نموده باشد، چنانچه قبل از سفر برای خرید بیمه مسافرتی لحظه عکاسی اقدام نموده باشد، نیازی نیست برای خرید وسایل ضروری، هزینه ای پرداخت کند.
  • گم شدن مدارک شناسایی و هزینه ای که این حادثه برای مسافر در پی دارد نیز، به وسیله شرکت بیمه پرداخت می شود.
  • هزینه ناشی از تاخیر در پرواز نیز به عهده شرکت بیمه است.

مدت زمان آغاز بیمه مسافرتی لحظه عکاسی

موضوع دیگری که باید در خصوص خرید بیمه مسافرتی لحظه عکاسی مورد توجه قرار دهید مدت زمان آغاز بیمه است. بعضی افراد تصور می نمایند که به محض خرید بیمه، می توانند از خدمات آن استفاده نمایند. این تصور کاملا اشتباه بوده و باید بدانید که مدت زمان اعتبار بیمه مسافرتی از زمانی که مهر خروج در گذرنامه درج می شود، آغاز می شود. پس به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید.

آیا می توان با یک بیمه نامه به چندین کشور سفر کرد؟

یکی از سوالاتی که اغلب افراد می پرسند این است که آیا می توان با خرید یک بیمه نامه مسافرتی به چندین کشور سفر کرد؟ پاسخ این سوال را باید این گونه داد که اگر مسافرین برای خرید بیمه نامه مسافرتی مالتیپل (multiple) اقدام نمایند، می توانند تنها با داشتن یک بیمه نامه مسافرتی به چندین کشور سفر نمایند.

البته مسافرینی که قصد دارند به کشورهای عضو پیمان شینگن سفر نمایند نیز می توانند تنها با داشتن یک بیمه نامه به کشورهایی که عضو این معاهده هستند، بروند؛ بدون آنکه مسئله ای از نظر قانونی برای آنها به وجود آید.

خرید بیمه مسافرتی شینگن از لحظه عکاسی

یکی از مدارکی که برای دریافت ویزای شینگن باید ارائه شود، بیمه نامه مسافرتی است. توجه داشته باشید که در صورتی که بخواهید به کشورهای عضو این پیمان سفر کنید باید بیمه نامه مسافرتی را تهیه نموده و در اختیار سفارت کشور مذکور قرار دهید تا ویزای شینگن برای شما صادر شود.

موضوع دیگری که در خصوص بیمه نامه مسافرتی شینگن باید بدانید، سقف تعهدات بیمه نماینده است. برای ورود به بعضی کشورهای عضو شینگن سقف تعهدات باید حداقل 30 هزار یورو باشد. این سقف تعهدات به این معنی است که شرکت بیمه نهایتا هزینه های درمانی تا مبلغ 30 هزار یورو را پرداخت می نماید.

توصیه می کنیم اگر می خواهید خود را تحت پوشش بیمه ای که برترین طرح و بالاترین تعهدات را دارد، قرار دهید به شرکت های بیمه ای که اعتبار بالایی دارند، مراجعه کنید.

مسافر چگونه برای دریافت خسارت اقدام کند؟

همان طوری که در این متن اشاره نمودیم، بیمه نامه مسافرتی تنها در خارج از کشور اعتبار دارد. اگر در طی سفر، یکی از اتفاقاتی که در فوق اشاره نمودیم برای مسافر پیش آید، شرکت موظف به پرداخت خسارت است. البته توجه داشته باشید که پرداخت خسارت ها خارج از قوانین ذکر شده در بیمه نامه نیست و همه چیز مطابق با توافقی است که بیمه نماینده و بیمه شونده با هم انجام داده اند.

موضوع دیگری که خوب است به آن توجه داشته باشید، قوانین دریافت خسارت است. هر شرکت بیمه، برای پرداخت خسارت قوانینی را تعریف نموده و بیمه شونده نیز موظف است به این قوانین احترام بگذارد.

اگر شما به عنوان مسافری که از خدمات بیمه مسافرتی لحظه عکاسی استفاده می کنید، دچار یک حادثه شدید، به نکات زیر برای دریافت خسارت توجه کنید:

  • مراکز امداد به صورت 24 ساعته در اختیار مسافرین هستند تا در صورت بروز حادثه به آنها یاری نمایند. بیمه شده ها می توانند با این مراکز تماس گرفته و تلفن، توضیح ماوقع و مشخصات بیمه نامه را اعلام نموده و خسارت دریافت نمایند.
  • چنانچه مسافر مجبور شود به بیمارستان مراجعه کند، باید 7 روز از بستری شدن وی در بیمارستان گذشته باشد تا بتواند با شرکت بیمه و یا مشاوره پزشکی تماس بگیرد. البته اگر جان مسافر در خطر باشد، نیازی نیست این بازه زمانی 7 روزه را پشت سر گذارد. در این شرایط، مسافر باید هر چه سریع تر به بیمارستان رفته و با شرکت بیمه ای که بیمه مسافرتی را برای او صادر نموده، تماس بگیرد.

هزینه های ناشی از لغو پرواز

گاهی اوقات در بعضی سفرهای خارجی ممکن است، پرواز به تاخیر افتد. معمولا در چنین موقعیتی اگر هزینه ای به مسافر تحمیل شده باشد، شرکت بیمه موظف است تمامی خسارت های او را پرداخت کند. برای مثال اگر رزرو هتل مسافر از بین برود و یا به چمدان و وسایل او آسیبی وارد شود، شرکت بیمه بر طبق توافقی که با بیمه شونده داشته، باید تمام خسارت ها را پرداخت کند. به همین جهت است که توصیه می کنیم قبل از سفرهای خارجی برای خرید بیمه مسافرتی لحظه عکاسی اقدام کنید تا شرایط خوب و راحتی را در حین سفر تجربه نمایید.

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر ، خرید بیمه مسافرتی از خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر ، خرید بیمه مسافرتی از خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید