شنبه ها را با شجاعت تعطیل کنیم ، ساعت خواب جهان را برای مراودات بین المللی انتخاب نموده ایم!

به گزارش لحظه عکاسی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ضروری است شجاعت تصمیم گیری در جایگزین کردن تعطیلی شنبه بجای پنجشنبه را پیدا کنیم.

شنبه ها را با شجاعت تعطیل کنیم ، ساعت خواب جهان را برای مراودات بین المللی انتخاب نموده ایم!

لحظه عکاسی آنلاین-گروه سیاسی:عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه ضروری است شجاعت تصمیم گیری در جایگزین کردن تعطیلی شنبه بجای پنجشنبه را پیدا کنیم، گفت: متأسفانه ایام فعالیت و روزهای کاری مورد استفاده در کشور ما، برای تعامل با کشورهای منطقه و جهان نامناسب و نامتناسب است و همین روند سبب شده در تعامل همه جانبه با جهان به نوعی انزوا و خود تحریمی دچار شویم. ما چهار روز هفته را به واسطه تعطیلی متفاوت با سایر کشورها از دست می دهیم. یک روز تعطیل که آدینه باشد به واسطه مسائل دینی، اجتناب ناپذیر و صحیح است اما تغییر تعطیلی از پنجشنبه به شنبه، هیچ منع شرعی و قانونی ندارد و صرفا احتیاج به یک عزم و اصلاح دارد.

محسن پیرهادی با توجه به بعضی ایراداتی که از سوی جمعی نسبت به جایگزین شدن تعطیلی روز شنبه به جای تعطیلی مرسوم پنج شنبه ها در کشور بیان می گردد، گفت: بسیاری از افراد از گشایش کار فعالین مالی در تعامل با جهان بی اطلاع هستند و طبیعی هم هست؛ چراکه درگیر این موضوع نبوده و نیستند اما وظیفه مسئولان و نخبگان است که در اینباره روشنگری نمایند، تا اشخاصی که به جایگزینی شنبه به جای پنج شنبه ایراد وارد می نمایند، قانع کردن شوند.

هر روشی که منجر به بهبود اوضاع مالی می گردد را پیگیری کنیم

عضو هیئت رئیسه مجلس با اعتقاد به اینکه باید از هر ایده، مدل و روشی که باعث گردد شرایط مالی کشور رو به بهبود حرکت کند را سریع و بی درنگ پیگیری کنیم، ادامه داد: برای برای حل مسائل بزرگ باید تصمیمات بزرگ بگیریم چرا که حل مسائل بزرگ مالی با شعارزدگی حل نمی گردد. تصمیمات باید به روز، مهم و دقیق گرفته شوند.

نماینده مردم تهران در ادامه با تأکید بر اینکه برای کاستن از هزینه افزایش تعطیلات رسمی کشور، سامان دهی و نظام مند کردن تعطیلات را حتی المقدور برحسب الگوی مبادلات و مراودات بین المللی، منطقه ای و کشورهای حوزه خلیج فارس، پیش برده و یکسان سازی کنیم، ادامه داد: پیشتر در قالب یک نامه، اصلاحیه ای بر لایحه دولت وارد و جهت آنالیز به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی لایحه ارائه کردم . هر دو موضوع مورد مطالبه به بهره وری، ارتباطات بین المللی و عدالت، یاری خواهد نمود و مجلس و دولت نباید از کنار آن ساده عبور نمایند

در اصلاح روینمودهای مالی نباید دستمان بلرزد

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با اشاره به اینکه تعطیلی شنبه ها به جای پنج شنبه ها و بهره مندی تمامی نیروهای کار اعم از دولتی و بخش خصوصی، مطالبه بخشی از فعالان مالی و مردم در بحث ساماندهی تعطیلات از مجلس است، اضافه نمود: تأکید دولت بر تعطیلی سراسری پنج شنبه ها- به علت نیمه تعطیل بودن قاطبه ادارات دولتی در این روز - در کنار تعطیلی روز آدینه سبب بروز نگرانی هایی در میان فعالان مالی شده است چرا که منجر به افزایش شمار روزهای مسکوت در تعاملات و مراودات بین المللی و منطقه ای از سه روز به چهار روز می گردد.

پیرهادی با تأکید بر اینکه در اصلاح روینمودهای مالی نباید دستمان بلرزد، ادامه داد: سال هاست بسیاری از فعالان تجاری به ویژه فعالان حوزه تجارت بین الملل، جامعه دانشگاهی و پژوهشی کشور از تحمیل تعطیلی 3 روزه در روند کاری شان گلایه دارند؛ چراکه ما در روندی نادرست در حوزه مالی برای تعامل با کشورهای جهان ساعت خواب و استراحت آنها را برای انجام مراودات بین المللی انتخاب نموده ایم و تلاقی تعطیلی آدینه در ایران با تعطیلات شنبه و یکشنبه قاطبه کشورهای جهان خسارات زیادی را متوجه فعالیت های بین المللی مالی، دانشگاهی و پژوهشی نموده است.

او گفت: 15 سال پیش عمده کشورهای اسلامی و کشورهای حوزه خلیج فارس برای جبران این زیان مالی و علمی و بهره مندی بیشتر از تعاملات بین المللی، در اقدامی واحد و مشترک، روزهای تعطیلات انتها هفته خود را از پنج شنبه و آدینه به آدینه و شنبه تغییر دادند، تا با تعاملات و مراودات بین المللی و منطقه ای هماهنگ شوند.

نماینده تهران اضافه نمود: آزمون و خطا در سیاستگذاری ها و چشم بستن بر الگوهای تثبیت شده و کارآمد منطقه ای و بین المللی بیشتر از اینکه منجر به توسعه عدالت و برطرف نواقص گردد، به ابهام و سردرگمی جامعه می انجامد. پیشنهاد تعطیلی شنبه بجای پنجشنبه مطالبه به حق فعالان مالی و جامعه دانشگاهی کشور است که سبب انتفاع مالی همگانی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "شنبه ها را با شجاعت تعطیل کنیم ، ساعت خواب جهان را برای مراودات بین المللی انتخاب نموده ایم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنبه ها را با شجاعت تعطیل کنیم ، ساعت خواب جهان را برای مراودات بین المللی انتخاب نموده ایم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید