طعمه نو برای مهاجرت نخبگان ایرانی ، جذب ایرانیان خلاق در حوزه کسب و کارهای نوین با ویزای استارتاپ کانادا

به گزارش لحظه عکاسی، ویزای استارتاپ کانادا از جمله ویزاهای پر هوادار برای ایرانیان شاغل و فعال در حوزه کسب و کارهای نوین است. کانادا از دیر باز یکی از مقاصد مسافرتی و اقامتی ایران در خارج از کشور بوده و امروز جمعیت نسبتا قابل توجهی از ایران در کانادا وبه ویژه شهر تورونتو زندگی می نمایند.

طعمه نو برای مهاجرت نخبگان ایرانی ، جذب ایرانیان خلاق در حوزه کسب و کارهای نوین با ویزای استارتاپ کانادا

لحظه عکاسی - آرش نهاوندی: یکی از جمعیت های هدف برنامه ویزای استارتاپ کانادا، ایرانیان خلاق در خوزه کسب و کارهای نوین هستند، این مساله سبب شده تا شرکت های فعال در امر مهاجرت در داخل و خارج از کشور نیز در سایت های خود لینکی را به ویزای کسب و کار اختصاص دهند.

با توجه به استقبال و حمایت های دولتی و خصوصی از سرمایه گذاری در استارتاپ ها و سودآوری بالا دراین کسب و کارهای نوین، در کشورهای پیشرفته جهان نظیر کانادا، متقاضیان زیادی اغلب تصمیم می گیرند، شرکت و استارتاپ خود را در خارج از کشور خود راه اندازی نمایند. به گزارش سایت اسپرینگ، دولت کانادا برنامه ویزای استارتاپ را ازسال 2013 برای جذب مهارت و پتانسیل دارندگان کسب و کار، مدیران و موسسان شرکت ها آن ها در ایجاد کسب و کارهای نوآورانه و سرمایه گذاری در این کشور راه اندازی نموده تا از این طریق اشتغال آفرینی در کانادا و توان رقایتی این کشور در عرصه بین المللی اضافه کرده گردد.

البته دولت کانادا برای دریافت ویزای استارتاپ، شرایط ویژه ای قائل شده و متقاضیان نمی توانند صرف ارائه مدرک تحصیلی متقاضی این ویزا شوند. برای واجد شرایط بودن این برنامه که در زمره برنامه های اقامت دائم کانادا واقع شده است، متقاضیان، باید یک ایده خلاقانه کسب و کار به دولت این کشور معرفی نمایند که بتواند از یک شرکت مورد تایید کانادا نامه حمایتی (letter of suport) دریافت کند.

ازجمله شرایط اصلی دیگر این ویزا، ارائه مدارکی است که نشان دهنده این باشد که متقاضی دارای یک کسب و کار معتبر است. علاوه براین متقاضیان ویزای استارتاپ به علت اینکه کانادا کشوری دو زبانه است، باید در یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی یا هر دو مسلط باشند. در واقع متقاضیان برای ویزای استارتاپ کانادا ضروری است در یکی از 2 آزمون زبان انگلیسی موسسات معتبر (CELPIP G-Test و IELTS) یا یکی از 2 آزمون زبان فرانسه (TEF Canada و TCF Canada) شرکت نمایند و نتیجه آزمون را در فرم در خواست اقامت ثبت نمایند.

متقاضیان باید مدارکی ارائه دهند که نشان دهد، پیش از آنکه بخواهند از کسب و کار خود در کانادا در آمد کسب نمایند، توانایی اقتصادی کافی برای اقامت و زندگی در این کشور حداقل به مدت 6 ماه را دارند.

بر اساس این برنامه، حداکثر تا 5 موسس یک شرکت و خانوده های بلافصل آن ها می توانند به وسیله درخواست برای ویزای کار یا اقامت دائم به کانادا مهاجرت نمایند. طبق روال معمول به متقاضیان ویزای کاری یا اقامت دائم در ابتدا اجازه کار داده می گردد تا قادر باشند در زمان طی کردن زمان قانونی اخذ ویزای اقامت دائم، کسب و کارهای خود را به کانادا منتقل نمایند.

مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با لحظه عکاسی، درباره سبک نو جذب نخبگان ایرانی به وسیله کشورهایی مانند کانادا و مسائلی که باعث مهاجرت نخبگان می گردد اظهار کرد: همین که فضا برای فعالیت جوانان وطن فراهم نباشد تهدید است. رهبری سال 1401 را فرصتی برای یادآوری ضرورت حمایت از دانش بنیان ها و اقتصاد آن، نام گذاری کردند. این سال تمام می گردد. هدف تنها نام گذاری صرف نیست. هدف ایشان حفظ سرمایه هاست. هدف ارتقای این سرمایه عمومی است. شما الان فکر کنید که شبکه نمایش خانگی دیگر یک ثروت شده است. یک سرمایه است. یک اندوخته جمعی است. هیچ کس اندوخته اش را در جایی غیر از خانه و وطن صرف نمی کند.

توانگر اضافه کرد: همین جا در کشور خودمان فرصت برای کارهای بیشتر هست و این صنعت توسعه بیشتری پیدا خواهد نمود. ثروت اگر به کار گرفته نگردد و راکد بماند از بین می رود. سرمایه گذار و نهاد متولی تنظیم گری، اگر به این مساله توجه نداشته باشد سرمایه و ثروت از بین می رود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری گسترده ای از سوی کشورهای عربی وهابی جهت فراوری محتوا در حال اجرا است، برای نمونه تنها عربستان سعودی 64 میلیارد دلار در حوزه فراوری محتوای تفریح سرمایه گذاری نموده است و بدون تردید با این حجم از پول پاشی طی دو سال آینده در صورت نداشتن جایگزین داخلی، سونامی محتوای فراوری شده به وسیله سعودی، امارات و ترکیه و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، بازار محتوای مورد استفاده ایرانیان را تسخیر خواهد نمود.

توانگر درباره امکان نو ویزای استارت آپ برای مهاجرت فعالان این حوزه، اضافه کرد: ویزای استارت آپ برای استفاده و صید توانایی های بالقوه و بالفعل و نگاه های خلاقانه و ریسک پذیر جوانان و چهره های خلاق در کشورهایی مثل ایران است تا در کشورهای مهاجرپذیری مثل کانادا و منطقه، عصاره روح و جان شان را برای آن سرزمین نثار نمایند. تمام کوشش مان برای حفظ جوانان و افراد دارای خلاقیت و توان است. مجلس در این زمینه خودش را مسئول می داند.

منبع: همشهری آنلاین

به "طعمه نو برای مهاجرت نخبگان ایرانی ، جذب ایرانیان خلاق در حوزه کسب و کارهای نوین با ویزای استارتاپ کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعمه نو برای مهاجرت نخبگان ایرانی ، جذب ایرانیان خلاق در حوزه کسب و کارهای نوین با ویزای استارتاپ کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید