عکس تازه جیمز وب از بزرگترین شکارچی آسمان

به گزارش لحظه عکاسی، ایسنا نوشت: در عکس نو تلسکوپ فضایی جیمز وب، سحابی شکارچی را در دو طول موج کوتاه و بلند می بینیم.

عکس تازه جیمز وب از بزرگترین شکارچی آسمان

یکی از درخشان ترین سحابی های آسمان شب، سحابی شکارچی یا مسیه 42(Messier 42) است که در جنوب کمربند شکارچی(Orions Belt) قرار گرفته است. در هسته آن، خوشه ذوزنقه(Trapezium Cluster) متشکل از ستاره های جوان قرار گرفته است که پرجرم ترین آنها، گاز و غبار اطراف را با میدان های تابشی شدید فرابنفش خود روشن می نمایند. این در حالی است که پیش ستاره ها در ابر مولکولی OMC-1 در فضای پشت آن به شکل گیری ادامه می دهند.

این سحابی، یک گنجینه برای ستاره شناسانی است که شکل گیری و تکامل اولیه ستارگان را با تنوعی غنی از پدیده ها و اجرام مطالعه می نمایند. از جمله این موارد مطالعاتی می توان به جریان های خروجی، قرص های تشکیل سیاره در اطراف ستارگان جوان، پیش ستاره ها، کوتوله های قهوه ای، اجرام سیاره ای شناور آزاد و منطقه ها تفکیک نور اشاره نمود.

این عکس تازه با دوربین فروسرخ نزدیک(NIRCam) جیمز وب و در دو طول موج کوتاه و بلند ثبت شده است. طول موج کوتاه، جزئیات زیبایی را در قرص ها و جریان های خروجی نشان می دهد و طول موج بلند، شبکه پیچیده ای از غبار و ترکیبات آلی به نام هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای را به نمایش می گذارد.

سحابی شکارچی در دو طول موج کوتاه و بلند دوربین فروسرخ نزدیک

آژانس فضایی اروپا، علاقه مندان را تشویق می نماید تا این تصاویر را کشف نمایند و گنجینه های پنهان را بیابند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عکس تازه جیمز وب از بزرگترین شکارچی آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس تازه جیمز وب از بزرگترین شکارچی آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید