فتاحی: اخلاق باید سرلوحه کار رسانه ها باشد

به گزارش لحظه عکاسی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بر اهمیت رعایت مسائل اخلاقی در انعکاس اخبار ورزشی تاکید نمود.

فتاحی: اخلاق باید سرلوحه کار رسانه ها باشد

فرزاد فتاحی در جمع لحظه عکاسی با اشاره به نقش رسانه ها در فضای ورزش اظهار کرد: پیر دو کوبرتن، طراح المپیک نوین، از رسانه ها خواست اخلاق و شرافت را سرلوحه کار خود قرار دهند. این نشان می دهد که اخلاق در ورزش بسیار مهم است. در نظام جمهوری اسلامی ایران با رویکردهای فرهنگی و ارزشی حاکم، این نقش بسیار پررنگ تر خواهد بود.

وی اضافه نمود: در حوزه توسعه اخلاق در ورزش، رسانه ها فعالیت خوبی از خود نشان داده اند اما هنوز ضروری است تا کار بیشتری صورت گیرد. امروز با گسترش و توسعه اینترنت و فضای مجازی، دسترسی بیشتری برای جامعه فراهم شده است. با این حال در رسانه های کشورمان باید در انتشار اخبار بیشتر به اخلاق توجه کرد.

فتاحی تاکید نمود: رسانه ها نقش غیرقابل انکاری در ایجاد الگوهای رفتاری و ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در ورزش دارند. بسکمک از ورزشکاران، به خاطر انعکاس فعالیت هایشان توسط رسانه ها در جامعه معرفی شدند.

وی اضافه نمود: در فقیرترین مناطق کشور هم بعضا می بینیم که بچه ها، لباس بازیکنان محبوب خود را به تن دارند و اگر از آنها بپرسید الگویتان کیست، نام ورزشکار محبوب خود را به زبان می آورند. این ناشی از نقش پررنگ رسانه در اقصی نقاط جهانست. بارها پیش آمده که مسی یا رونالدو و دیگر ورزشکاران سرشناس جهان، به وسیله همین رسانه ها توانسته اند علاقه مندان خود را که احتیاج به کمک داشته اند بشناسند و به کمک آنان بشتابند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی توضیح داد: این ها همه و همه نشان دهنده قدرت بالای رسانه است. کار رسانه بسیار سخت و ارزشمند است زیرا اگر قرار است الگویی به جوانان معرفی گردد، باید الگویی خوب و کارآمد باشد. کار عظیم تختی در آن دوران فراموش شدنی نیست. در آن موقع فقط دو الی سه رسانه فعال در کشور وجود داشت اما منش تختی و معرفی آن توسط رسانه ها، به خوبی دست به دست هم داد و امروز هم نسل جوان ما پهلوان تختی را می شناسد و هم استادیوم ها در اقصی نقاط کشور به نام این عظیم مرد تاریخ ورزش است.

فتاحی گفت: کاهش آسیب های اجتماعی، پیشگیری از بیماری ها و کاهش هزینه های درمان از جمله آثار ورزش است. ورزش در نهایت منجر به ایجاد یک جامعه سالم، پرنشاط و پرافتخار می گردد. نقش رسانه در همین آیتم ها هم گویا و تعیین است. در مباحث مربوط به ورزش همگانی، رسانه می تواند نقشی تاثیرگذار داشته باشد. پرکردن اوقات فراغت مردم نیز از جمله مزایای ورزش و البته فعالیت های رسانه است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به علاقه مردم ایران به ورزش گفت: مردم ایران با ورزش زندگی می نمایند و به آن عشق می ورزند. ارتباط ما با رسانه ها بسیار خوب است و در صفحات روزنامه ها و رسانه های خراسان رضوی، صفحات ورزشی حرف نخست را می زنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فتاحی: اخلاق باید سرلوحه کار رسانه ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتاحی: اخلاق باید سرلوحه کار رسانه ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید