برترین سواحل سریلانکا

به گزارش لحظه عکاسی، سریلانکا که در زبان سانسکریت معنای جزیره باشکوه را می دهد کشوری در جنوب قاره آسیا و در جوار اقیانوس هند است. هم جواری این کشور با اقیانوس هند باعث شده تا نام کشور سواحل بی پایان نیز برازنده سریلانکا باشد. تور سریلانکا یکی از تورهای بسیار محبوب برای افراد توریست است؛ زیرا این کشور با طبیعت زیبا، آثار متعدد تاریخی و غذاهای متنوع خود می تواند اوقات خوشی را برای مسافران بسازد. سریلانکا به علت سواحل رؤیایی خود تفریحات آبی بسیاری دارد که از آن جمله غواصی در سریلانکا است. اگر در پی سفری ساحلی هستید برترین سواحل سریلانکا شاید بتواند مقصد شما باشد. در مقاله امروز به معرفی این سواحل و برترین ساحل سریلانکا خواهیم پرداخت.

برترین سواحل سریلانکا

برترین سواحل سریلانکا

سریلانکا در واقع به مجموعه ای از جزایر گفته می گردد که سواحل بسیار معروفی دارند. در واقع بسیاری از افراد تور سریلانکا را انتخاب می نمایند تا برترین سواحل سریلانکا را از نزدیک ببینند. استراحت در هتل های این سواحل و هم جواری با صدای امواج و آرامش طبیعت می تواند فرصتی مناسب برای دورشدن از شلوغی های شهر باشد. اگر برای سفر به این کشور زیبا وسوسه شده اید با ادامه مقاله همراه باشید تا با تعدادی از برترین سواحل سریلانکا آشنا شوید. تماشا این سواحل در کنار خرید سوغاتی های سریلانکا یا چشیدن غذاهای این کشور، مجذوب کنندهیت های سفرتان را دوچندان خواهد نمود.

اوناواتونا (Unawatuna)؛ هم جواری با آب های آبی آرام

شاید بتوان اوناواتونا را برترین ساحل سریلانکا نامید. این ساحل در واقع در شهری به همین نام قرار گرفته و به علت آب های آبی بسیار آرام اش شهره بسیاری از بازتماشامایندگان است. برترین زمان سفر به این منطقه اواخر مرداد یا اوایل شهریور تا اوایل مهر است؛ زیرا در ماه مهر آب وهوای این منطقه بارانی خواهد شد. تماشا کوسه نهنگ ها، استراحت در خانه ساحلی تاپروبان، و تجربه ماساژ آیورودا در اسپا از فعالیت های مهم در این ساحل هستند. اگر می خواهید غواصی در سریلانکا را امتحان کنید اسکان در این ساحل به شما پیشنهاد می گردد.

ساحل میریسا (Mirissa)؛ محلی برای تماشای نهنگ ها

ساحل میریسا نیز می تواند برترین ساحل سریلانکا نام بگیرد؛ زیرا زیبایی اغراق آمیزی دارد. این ساحل هم مناسب موج سواران حرفه ای است و هم افرادی که می خواهند در آرامش آفتاب بگیرند. افرادی که به حیات وحش آبزیان در زیستگاه طبیعی خودشان علاقه مندند از بودن در این ساحل می توانند لذت فراوانی ببرند. در ساحل میریسا شما می توانید انواع ورزش های آبی مانند شنا و به خصوص موج سواری را امتحان کنید. مشاهده صخره های مرجانی با کرایه یک قایق و گرفتن یک ماساژ آرامش بخش آیورودا می تواند از جمله مجذوب کنندهیت های این ساحل باشد.

اگر به قصد تماشا دلفین ها و نهنگ ها و یا تخم ریزی لاک پشت ها به این منطقه می روید باید در ماه های خاصی برای سفر اقدام کنید. برترین زمان رفتن به این ساحل از ماه مرداد تا اواسط مهر است. اگر قصد تماشای جوجه ریزی لاک پشت ها را دارید باید از ماه آذر برای رفتن برنامه ریزی کنید.

گاله (Galle)؛ ساحلی زیبا برای هنرمندان، شاعران و نویسندگان

گاله از جمله سواحل موردعلاقه افراد اهل معماری و هنر است. آب وهوای ساحل گاله استوایی است و محیط زیبا و تاریخی اش علاقه مندان بسیاری را به خود جذب می نماید. شما در این مکان می توانید از شهر قدیمی گاله و زیبایی های معماری آن تماشا کنید. بازدید از موزه مردمی مارتین ویکراماسینگه برای تماشا فرهنگ غنی سریلانکا توصیه می گردد. بعلاوه اگر به حیات وحش سریلانکا علاقه دارید می توانید از منطقه حفاظت شده جنگل سینهراجا تماشا نمایید. برترین زمان سفر به این ساحل از ماه شهریور تا اوایل فروردین است. اینجا حتما میوه های سریلانکا را امتحان کنید و از طعم آنها لذت ببرید.

ساحل بنتوتا (Bentota)؛ مکانی برای آرامش

اگر می خواهید از شلوغی های شهر دور شوید به ساحل بنتوتا بروید. در این ساحل شما می توانید در استراحتگاه هایی اقامت کنید که به شما فعالیت های آرامش بخشی همانند اسپا را پیشنهاد می دهند. این ساحل به نسبت دیگر سواحل سریلانکا خلوت تر است و به همین علت به افراد دنبال آرامش پیشنهاد می گردد. تفریحاتی همانند اسکی روی آب، قایقرانی و بازدید از مرکز حفاظت از آبزیان از جمله فعالیت هایی است که می توانید در این مکان انجام دهید. شن های ساحل بنتوتا سفید و پودری هستند و آب شفاف و تمیز آن تجربه بی نظیری از این ناحیه به شما می بخشد. برترین زمان بازدید از این ساحل سریلانکا از ماه مرداد تا اواخر ماه مهر است.

دیکولا (Dickwella)؛ محلی برای یک اقامت عاشقانه

اگر برای یک اقامت عاشقانه و یا ماه عسل می خواهید تور سریلانکا را انتخاب کنید برترین ساحل سریلانکا دیکولا است. این ساحل مهم ترین مقصد زوج هایی است که برای ماه عسل به مکانی زیبا و خاص احتیاج دارند. برترین زمان سفر به این ناحیه بهمن تا اردیبهشت و بعلاوه مرداد تا اوایل مهر است. در این ساحل شما می توانید در آب های آرام اش شنا و غواصی کنید و در منطقه ها بسیار زیبا و طبیعی آن عکس های زیبایی از ماه عسلتان تهیه نمایید؛ بنابراین برای یک سفر عاشقانه ساحل دیکولا را در صدر لیست قرار دهید.

ساحل هیکادووا (Hikkaduwa)؛ ساحلی دارای آفتابی یکنواخت

در این ساحل بسیاری از مجلل ترین هتل ها و کلوپ های شبانه سریلانکا قرار گرفته اند. این ویژگی باعث شده گردشگران خارجی بسیاری در آنجا مشاهده شوند. این ساحل به علت وجود آفتاب یکنواختش شناخته شده است. تفریحاتی همانند آفتاب گرفتن، غواصی و قایق سواری در آنجا ممکن می باشد. هزینه اقامت در این ساحل کمی بالا است و این مسئله را باید در انتخاب تور سریلانکای خود مدنظر داشته باشید. لذت بردن از غذاهای سنتی، مهمانی های شبانه در کلوپ ها، قایق سواری بر روی قایق کف شیشه ای و مشاهده آبزیان از جمله فعالیت های مجذوب کننده این ساحل در جزیره سریلانکا هستند.

ساحل ولیگاما (Weligama)؛ مکانی برای موج سواران تازه کار و مبتدی

این ساحل در جنوب غربی سریلانکا واقع شده و اگر عکاسی کردن برایتان اهمیت دارد می تواند اولین انتخابتان باشد. برترین زمان رفتن به این منطقه از ماه آبان تا اوایل فروردین است. به علت اینکه در این ناحیه کوسه وجود ندارد محلی بسیار عالی برای موج سواری است. اگر قصد غواصی در سریلانکا دارید این ناحیه بسیار مناسب است؛ زیرا به وسیله صخره های مرجانی کم عمق محافظت می گردد. به این ساحل محلی ها جزیره شیطان نیز می گویند؛ زیرا در نقاطی از آن پدیده های غیرعادی دیده می گردد. یکی از این موارد غیرعادی، نحوه راه رفتن ماهیگیران با چوب زیر بغل و روش خاص آنها در انداختن تور ماهیگیری است.

ساحل کوگالا (Koggala)؛ محلی مناسب برای مشاهده گونه های نادر لاک پشت

اگر به لاک پشت ها علاقه خاصی دارید حتماً به این ناحیه سفر کنید. شما می توانید نادرترین گونه لاک پشت های پشت چرمی را در کوگالا ببینید. این منطقه بعلاوه برای افرادی که در پی ورزش های پرهیجان هستند مناسب است؛ موج سواری یکی از ورزش های مرسوم این ناحیه می باشد. جدای از این فعالیت ها، می توانید با یک قایق موتوری به دریاچه زیبای کوگالا از جاذبه های گردشگری سریلانکا بروید و مزرعه دارچین و معبد بودایی را مشاهده کنید. مشاهده باغ ادویه، چشیدن نوشیدنی های گیاهی و بازدید از موزه مردمی مارتین ویکرامسینگه از دیگر فعالیت های مهم در این ناحیه می باشد. برترین زمان رفتن به این ساحل از اواخر تیر تا اوایل ماه آبان است.

نگومبو (Negombo)؛ ساحلی برای آرامش

این ساحل بسیار نزدیک فرودگاه بین المللی سریلانکا است و به همین علت بازتماشامایندگان زیادی دارد. ساحل بزرگ شنی نرم آن و آب کم عمقش باعث می گردد که افراد زیادی این ساحل را برای استراحت ترجیح دهند. ساحل نگومبو به علت وسعت بسیار زیادش هیچ گاه شلوغ نمی گردد و آب تنی در آن بسیار راحت است. شما می توانید در این ساحل دوچرخه کرایه کنید و در روستای آن به گردش بپردازید. رفتن به تالاب آبی برای تماشا پرنده ها و غواصی در آب های آرام تالاب نیز می تواند بسیار مجذوب کننده باشد. فیل سواری در جنگل های انبوه نیز از دیگر مجذوب کنندهیت های این منطقه است. قایق سواری برای تماشا صخره های مرجانی نیز به افرادی که این مقصد را در تور خود انتخاب می نمایند پیشنهاد می گردد. علاوه بر این ها می توانید در فستیوال های سریلانکا شرکت کنید و از شناخت فرهنگ این منطقه بیشتر لذت ببرید.

ساحل هیریکتیا (Hiriketiya)؛ مکانی برای موج سواران حرفه ای

این ساحل به علت داشتن موج های خاص خود بسیار معروف است. موج سواران بسیاری به این منطقه سفر می نمایند و در واقع این ساحل تبدیل به بهشت موج سواران سریلانکا شده است. شما در این ناحیه علاوه بر لذت بردن از جنگل انبوه درختان و میل کردن غذاهای عالی می توانید با اجاره کردن یک تخته و کمی آموزش به موج سواری بپردازید. اگر جزو موج سواران مبتدی هستید ماه آبان تا اواخر فروردین مناسب سفر شما است. درصورتی که به صورت حرفه ای موج سواری می کنید و در پی امواج بزرگ تر هستید از ماه مرداد تا اواخر مهر فرصت مناسبی برای موج سواری دارید.

تور سریلانکا لحظه عکاسی

سفر به سریلانکا امروزه در میان بسیاری از افراد رواج پیدا نموده است. سریلانکا یا جزیره باشکوه ترکیبی از جنگل های تماشای، کوه های سرسبز، بازارهای شلوغ، معابد تاریخی و سواحل مجذوب کننده است. تنوع سواحل خیره نماینده این کشور بسیار بالاست و برای هر نوع سلیقه ای ساحلی مناسب در سواحل خود دارد. شما چه برای داشتن آرامش و چه برای تجربه هیجان انگیزی همانند غواصی در سریلانکا به این کشور سفر می کنید مقصدی بی نظیر را انتخاب نموده اید. تور سریلانکا به وسیله آژانس لحظه عکاسی برگزار می گردد و برای رقم زدن یک سفر خاطره انگیز برترین ها را به شما پیشنهاد می دهد.

منبع: دالاهو

به "برترین سواحل سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سواحل سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید