فرصت مطالعاتی سفالینه های زرین فام ایرانی در دست اجراست

به گزارش لحظه عکاسی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، فرصت مطالعاتی سفالینه های زرین فام ایرانی در دست اجراست.

فرصت مطالعاتی سفالینه های زرین فام ایرانی در دست اجراست

فاطمه علی میرزایی، مسئول بخش سفال پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی گفت: طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه های زرین فام ایرانی از سال 1401 به عنوان طرح پیشران در پژوهشگاه به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: طرح پیشران سفالینه های زرین فام با راهنمایی نگارنده و همکاری غلامرضا رحمانی عضو هیأت علمی و معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه، با هدف راه اندازی بانک اطلاعاتی سفالینه های زرین فام ایرانی از سال 1397 شروع شده و به صورت پروژه های تعیین و هدفمند در بخشهای مختلف تاریخی، ریخت شناسی، ساختارشناسی و....مرتبط با این آثار، طراحی و برنامه ریزی شده و در دست اجراست.

علی میرزایی توضیح داد: این طرح به سبب گستردگی و تنوع موضوعات قابل مطالعه مرتبط و نیز وسعت و پراکندگی نمونه ها در داخل و خارج از کشور، نیازمند همکاری حوزه های تخصصی مختلف است، با این دیدگاه و در یک گام مهم، بخش هایی از طرح در قالب پیشنهادهای پژوهشی به منظور گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی آماده و ارائه شده است.

مسئول بخش سفال پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی اظهار کرد: طرح پژوهشی گونه شناسی و طبقه بندی نقوش سفالینه های زرین فام تخت سلیمان از جمله این پروژه هاست که با نظارت و همکاری مجریان این طرح به وسیله نگار کفیلی عضو هیأت علمی دانشگاه هنر تهران در سال 1401-1402 اجرا شده است.

وی در خاتمه گفت: پژوهشگران، اساتید و دانشجویان علاقمند در صورت تمایل به همکاری در پروژه فرصت مطالعاتی در چارچوب طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه های زرین فام ایرانی می توانند به منظور اطلاع از فرآیند مشارکت در طرح، ثبت درخواست و رزومه علمی خود با شماره 66736584-021 پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی تماس بگیرند.

منبع: همگردی

به "فرصت مطالعاتی سفالینه های زرین فام ایرانی در دست اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت مطالعاتی سفالینه های زرین فام ایرانی در دست اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید