فهرست آپشن های اجباری اعلام شد ، 7 آپشن تازه برای خودروهای ایرانی

به گزارش لحظه عکاسی، فهرست آپشن های اجباری خودروهای ایرانی رسماً اعلام شد. مطابق ابلاغیه شورای عالی استاندارد، تا انتها تیرماه سال جاری باید تمام استاندارهای اجباری در خودروها رعایت گردد. در غیر این صورت سازمان استاندارد از شماره گذاری خودروهای فراوری داخل فاقد استانداردهای تازه جلوگیری می نماید.

فهرست آپشن های اجباری اعلام شد ، 7 آپشن تازه برای خودروهای ایرانی

بیت ران - ابلاغیه الزام اجرای استانداردهای تعلیقی خودروی شورای عالی استاندارد ایران شامل موارد مهمی است. براساس این ابلاغیه شرکت های خودروساز باید 7 استاندارد تعلیقی را تا سرانجام تیر ماه سال جاری اجرایی نمایند.

البته سال قبل هم نامه ای از سوی وزارت صنعت به شرکت های خصوصی ارسال شد. این نامه برای اجرایی شدن بنده 4 مصوبه 115 شورای عالی استاندارد بود. این بند حاکی از زمانبندی مورد توافق وزیر صنعت و سازمان ملی استاندارد برای اجرای استانداردهای تعلیقی بود.

در این ابلاغیه اعلام شد که مهلت اجرایی 7 استاندارد تعلیقی بعد از شرایط تحریم، سرانجام تیرماه 1402 است. بر همین اساس مقرر شد بعد از این تاریخ سازمان استاندارد از شماره گذاری خودروهای فراوری داخل فاقد استانداردهای تازه جلوگیری کند.

استانداردهای تازه در خودروهای سواری و تجاری به گروه های مختلف خودرویی، مجموعا شامل 9 استاندارد است. برای اجرای دو استاندارد تازه چراغ روشنایی در روز و چراغ اتوماتیک برای برخی گروهای خودرویی تا سرانجام اسفند 1401 مهلت معین شد. این مهلت برای برخی دیگر تا سرانجام اردیبهشت 1402 بود.

برای 7 استاندارد نشانگر تعویض دنده، نشانگر فشار باد تایر، حفاظت از عابر پیاده، کنترل پایداری در ترمزگیری، هشدار انحراف از مسیر، ترمز اضطراری پیشرفته و استحکام کابین تا سرانجام تیرماه 1402 از سوی سازمان ملی استاندارد مهلت داده شد.

لیست آپشن های اجباری تازه خودروهای داخلی

دی لایت و پوزیشن لایت را این روزها کم کم در بسیاری از خودروهای فراوری داخل مشاهده می کنیم. به غیر از این، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته یا ترمز کمکی هم باید در خودروهای فراوری داخل وجود داشته باشد.

هشدار انحراف از مسیر هم از این پس در خودروهای داخلی مشاهده خواهد شد. البته استحکام کابین خودروها باید بالاتر رود و حفاظت از عابر پیاده هم در این خودروها رعایت گردد.

چراغ اتوماتیک یا اتو لایت که سالها در خودروهای خارجی دیدیم، از این پس در فراوریات ایرانی هم وجود خواهد داشت. نشنانگر فشار باد تایر ها یا TPMS هم آپشن تازه خودروهای ایرانی خواهد بود.

نشانگر تعویض دنده سالها پیش در خودروهای مالی جهان وجود داشت. این آپشن به راننده زمان درست تعویض دنده را اعلام می نماید تا مصرف سوخت بهینه تری را تجربه کند.

سامانه کنترل پایداری هم که این روزها حتی در چینی های بی نام و نشان وجود دارد، از این پس در خودروهای ایرانی هم وجود خواهد داشت.

در حال حاضر برخی خودروسازان تعدادی از محصولات خود را به برخی از این آپشن ها مجهز کردند. همین امر هم باعث افزایش قیمت خودروها شد که قطعاً بازار خودرو را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

لیست قیمت ایران خودرو ویژه تیر 1402 اعلام شد / لیست قیمت 28 محصول

پژو 207 پانوراما 6 سرعته دستی ایران خودرو معرفی گردید / آنالیز مشخصات فنی

آریا فول آپشن ترین خودرو سایپا خواهد بود؟ / آنالیز امکانات سایپا آریا

مهلت واریز وجه برای اولویت پاییز 1402 محصولات ایران خودرو اعلام شد

جتا VS7 ماموت خودرو در یک قدمی بازار / آنالیز اشکودا کودیاک چینی

تارا EFP سال جاری به بازار می آید / افزایش 47 اسب بخاری قدرت تارا ایران خودرو

منبع: بیت ران

به "فهرست آپشن های اجباری اعلام شد ، 7 آپشن تازه برای خودروهای ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست آپشن های اجباری اعلام شد ، 7 آپشن تازه برای خودروهای ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید