مایکروسافت پلتفرم واقعیت مجازی AltspaceVR را به زودی تعطیل می نماید

به گزارش لحظه عکاسی، مایکروسافت در 10 مارس 2023 (19 اسفندماه)، پلتفرم واقعیت مجازی اجتماعی AltspaceVR را که در سال 2017 خریداری نموده بود، تعطیل خواهد نمود. مایکروسافت در پست وبلاگ این پلتفرم، ضمن اعلام خبر تعطیلی AltspaceVR، گفت که این تغییر به تمرکز روی پشتیبانی از تجربیات همه جانبه مایکرو سافت مش (Microsoft Mesh) یاری می نماید.

مایکروسافت پلتفرم واقعیت مجازی AltspaceVR را به زودی تعطیل می نماید

مایکروسافت در بیانیه خود شرح می دهد که این تصمیم به توسعه بیشتر پلتفرم همکاری از راه دور Microsoft Mesh یاری می نماید.

مایکروسافت در 10 مارس 2023 (19 اسفندماه)، پلتفرم واقعیت مجازی اجتماعی AltspaceVR را که در سال 2017 خریداری نموده بود، تعطیل خواهد نمود. مایکروسافت در پست وبلاگ این پلتفرم، ضمن اعلام خبر تعطیلی AltspaceVR، گفت که این تغییر به تمرکز روی پشتیبانی از تجربیات همه جانبه مایکرو سافت مش (Microsoft Mesh) یاری می نماید.

AltspaceVR سال 2015 در کنار پلتفرم های دیگری مانند VRChat و Rec Room، به عنوان یکی از اولین تجربه های اجتماعی VR راه اندازی شد. درحالی که این استارتاپ سال 2017 به علت مسائل مالی تقریباً تعطیل شده بود، مایکروسافت آن را با هدف ایجاد زیست بوم واقعیت ترکیبی جذب کرد.

برنامه های آینده مایکروسافت

مایکروسافت در بیانیه خود که به وسیله وب سایت AltspaceVR منتشر شده است، شرح می دهد که کاربران می توانند تا قبل از تعطیلی، داده های خود را دانلود نمایند. در بخشی از پست نوشته شده است:

ما مشتاقانه منتظر اتفاقات آینده هستیم؛ ازجمله راه اندازی مایکروسافت مش؛ یک پلتفرم تازه برای اتصال و همکاری که با توانمندسازی صنایع در سراسر دنیا آغاز می گردد. در کوتاه مدت، ما کوشش های خود در زمینه واقعیت مجازی را بر تجربیات محل کار متمرکز می کنیم، از مشتریان و شرکای اولیه مان یاد می گیریم و در کنار آن ها، اطمینان می دهیم بنیادی را ارائه خواهیم کرد که امنیت، اعتماد و انطباق را ممکن می سازد. با گذشت زمان، امیدواریم بتوانیم تجربه خوبی را به مصرف نمایندگان ارائه کنیم.

برخلاف AltspaceVR که میزبان رویداد ها و فضا های اجتماعی است و افراد می توانند آزادانه به آن ها بپیوندند، Microsoft Mesh برای شرکت هایی طراحی شده است که در پی همکاری از راه دور هستند. مایکروسافت از زمانی که اولین بار در سال 2021 این پلتفرم را معرفی کرد، به تدریج درحال توسعه Mesh بوده و از آن به عنوان آینده مایکر وسافت تیمز یاد شده است.

علاوه بر تعطیلی Altspace، مایکروسافت اخیراً 10 هزار کارمند خود را اخراج نموده که شامل تیم مهندسی هدست واقعیت مجازی HoloLens می گردد. ردموندی ها سال گذشته در این بخش هم با شکست های متعددی روبرو شده بودند.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "مایکروسافت پلتفرم واقعیت مجازی AltspaceVR را به زودی تعطیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت پلتفرم واقعیت مجازی AltspaceVR را به زودی تعطیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید