مجوزی برای فروش اجناس تاناکورا وجود ندارد

به گزارش لحظه عکاسی، خبرنگاران/خراسان رضوی نایب رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: مجوزی برای فروش اجناس تاناکورا وجود ندارد، مردم مراقب باشند خرید این گونه پوشاک ممکن است سلامت آنان را تهدید کند.

مجوزی برای فروش اجناس تاناکورا وجود ندارد

مهدی لسان طوسی در گفت وگو با لحظه عکاسی با بیان این مطلب اظهار کرد: از سال 1393 این مسئله با همکاری اتحادیه پوشاک، سازمان صنعت، معدن وتجارت، کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان که مسئول آن فرمانداری بود، پیگیری و پس از شناسایی 65 واحد فروشنده این لباس ها که باعث آسیب جدی به سلامت جامعه و فراوری پوشاک است، تصمیم گرفته شد با یک طرح تشویقی برای آن ها پروانه کسب صادر گردد و با اخذ تعهدات لازم نسبت به جایگزین کردن اجناس نو به جای دست دوم اقدام کنند.

وی ادامه داد: تهیه گزارش های ماهانه از واحدهای صنفی مذکور توسط اتحادیه و ارسال آن برای دستگاه های مرتبط باعث شد ظرف مدت یک سال تغییرات محسوسی در این واحدهای غیر مجاز به وجود آید.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد توضیح داد: به صورتی که در این مدت کوتاه اجناس این واحدها از صد در صد به کمتر از سی درصد کاهش یابد و از طرفی تعداد این واحدهای صنفی به کمتر از نصف برسد که در این خصوص توانستیم به خوبی عمل کنیم.

لسان طوسی گفت: درصورت نادیده دریافت تعهدات اخذ شده از سوی فروشندگان این گونه پوشاک و ادامه روند قبلی قطعا با برخوردهای قهری اماکن روبرو شده و واحد صنفی متخلفین پلمپ خواهد شد، از طرفی با توجه به اینکه اینگونه پوشاک بصورت قاچاق وارد کشور می گردد، فروشندگان این نوع پوشاک مشمول جرائم دو تا سه برابری ارزش کالای ضبط شده خواهند شد همچنین وکالاهای ضبط شده آنها امحا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مجوزی برای فروش اجناس تاناکورا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوزی برای فروش اجناس تاناکورا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید