نبرد یوونتوس و بارسلونا برای فتح سه گانه قهرمانی

به گزارش لحظه عکاسی، خبرنگاران: قهرمانان ایتالیا و اسپانیا در فینال لیگ قهرمانان اروپا به کسب سومین جام فصل خود فکر می نمایند.

نبرد یوونتوس و بارسلونا برای فتح سه گانه قهرمانی

به گزارش لحظه عکاسی، تیم فوتبال بارسلونا که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مجموع دو ملاقات رفت و برگشت با نتیجه 5 بر 3 بر بایرن مونیخ غلبه کرد و پس از چهار سال خود را به فینال رساند، ساعت 23:15 شنبه در ملاقات فینال باید به مصاف یوونتوسی برود که در دور قبل در مجموع دو ملاقات رفت و برگشت با نتیجه 3 بر 2 رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی را از گردونه رقابت ها حذف کرد.

شاگردان ماسیمیانو آلگری در این فصل فاتح سری A و جام حذفی ایتالیا شدند و بارسلونا که راهنماییش را لوئیس انریکه بر عهده دارد پس از قهرمانی در لالیگا پیروز به کسب قهرمانی در جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل ری شدند. به این ترتیب دو تیم با به نمایش گذاشتن فوتبال خاص خود خود به دنبال فتح سه گانه قهرمانی هستند.

پس از اینکه ژوزه مورینیو پیروز شد اینتر را در سال 2010 به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند و با این تیم فاتح این رقابت ها شد، پنج سال طول کشید تا تیمی دیگر از ایتالیا خود را به ملاقات پایانی مهمترین رقابت باشگاهی اروپا برساند. بانوی پیر که به تازگی برای چهارمین بار متوالی قهرمان سری A ایتالیا شد 12 سال بود که در حسرت بازی در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود.

در دهه 90 میلادی فینال های اسپانیایی - ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپا باب بود. اولین عنوان قهرمانی اروپایی کاتالان ها در سال 1992 در ومبلی لندن و روی ضربه ایستگاهی رونالد کومان مقابل سامپدوریا ایتالیا به دست آمد، هر چند دو سال بعد بارسا در آتن یونان در فینال 4 بر صفر مغلوب میلان شد تا یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ این باشگاه رقم بخورد. در سوی دیگر هم یوونتوس در سال 1998 در حالی که برای سومین سال پیاپی به ملاقات پایانی این رقابت ها می رسید برابر رئال مادرید تن به شکست داد و در حسرت قهرمانی ماند.

آخرین باری که بیانکونری به ملاقات فینال لیگ قهرمان اروپا رسید به سال 2003 بر می شود، جایی که در شهر منچستر در ضربات پنالتی مغلوب میلان شد و این بار هم جامی ارزشمند را از دست داد. در سال هایی که فوتبال ایتالیا و به خصوص باشگاه یوونتوس به خاطر مسائل کالچوپولی دچار افت شدیدی شد، فوتبال اسپانیا پیشرفت قابل ملاحظه ای کرد و در صحنه های بین المللی درخشان ظاهر شد.

بارسلونا که پیش از این در سال 2006 با شکست آرسنال و در سال های 2009 و 2011 با غلبه بر منچستریونایتد فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد، حالا به دنبال اضافه کردن چهارمین عنوان قهرمانی اش در این رقابت ها به کلکسیون افتخاراتش است.

تیم های یوونتوس و بارسلونا در حالی پا به برلین می گذارند که هر دو برای هشتمین بار به فینال لیگ قهرمانان می رسند. رقابتی که برای دو تیم حکم کسب سه گانه قهرمانی را دارد. یوونتوس هر سه فینال قبلی خود را واگذار نموده و این در حالی است که بارسا هر سه فینال قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

تاکنون هیچ تیمی در جریان یک فصل لیگ قهرمانان دو بازیکن به صورت همزمان نداشته که 9 گل یا بیشتر به ثمر رسانده باشد، این در حالی است که در این فصل مسی 10 گل و نیمار 9 گل برای تیم تحت راهنمایی لوئیس انریکه به ثمر رسانده اند. نیمار حالا پس از ریوالدو و مسی، سومین بازیکنی است که در جریان یک فصل از این رقابت ها 9 گل به ثمر رسانده است. در سوی مقابل کارلوس توس آرژانتینی با هفت گل زده بهترین گلزن یوونتوس در فصل جاری این رقابت هاست.

پاتریس اورا در صورت بازی در ملاقات فینال برای یووه دومین بازیکنی خواهد شد که با سه تیم مختلف در فینال مهمترین تورنمنت باشگاهی اروپا حضور پیدا نموده است. پیش از او کلارنس سیدورف تنها بازیکنی بود که به این دستاورد رسیده است. جان لوئیجی بوفون، آندره آ پیرلو و آندره آ بارزالی از بازیکنان یوونتوس هستند که از استادیوم المپیک شهر برلین خاطره خوشی دارند و با تیم ملی ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006 شدند.

مارک آندره تراشتگن، دروازه بان آلمانی بارسلونا و جان لوئیجی بوفون، سنگربان 37 ساله بانوی پیر هر دو در در 6 بازی از فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا دروازه خود را بسته نگه داشته اند. یوونتوس که دفاع مستحکمی دارد در بازی های این فصل لیگ قهرمانان در 15 دقیقه ابتدایی و 15 دقیقه پایانی بازی گلی دریافت ننموده است.

کاتالان ها در فصل جاری با رد و بدل کردن 7174 پاس با میزان 88.3 درصد پاس سالم بهترین آمار را از این حیث به خود اختصاص داده اند. ژاوی هرناندس و بوفون تنها نسل از بازیکنان باقی مانده از جدال بارسلونا و یوونتوس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 03-2002 هستند. لوئیس انریکه، سرمربی بارسا هم در آن بازی حضور داشت.

رکورد قهرمان اسپانیا برابر تیم های ایتالیایی در 43 بازی، 22 پیروزی، 13 تساوی و 8 شکست بوده است. یووه در 44 بازی برابر رقبای اسپانیایی 15 پیروزی، 11 تساوی و 18 شکست را تجربه نموده است.

بارسلونا برای این بازی تمامی بازیکنانش را در اختیار دارد، این در حالی است یوونتوس مدافع ارزشمندی همچون جورجو کیه لینی را به خاطر مصدمیت از ناحیه کشاله ران در اختیار نخواهد داشت.

ژاوی اولین و تنها بازیکنی است که با بازی مقابل بایرن مونیخ در ملاقات برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در این رقابت ها به رکورد 150 بازی رسید.

منبع: تسنیم

به "نبرد یوونتوس و بارسلونا برای فتح سه گانه قهرمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبرد یوونتوس و بارسلونا برای فتح سه گانه قهرمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید