پروژه کانال استانبول؛ رونق بازار ملک و مسکن در استانبول

به گزارش لحظه عکاسی، پروژه بزرگ کانال استانبول یکی از طرح های بزرگ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور وقت ترکیه برای تحول مالی این کشور است.

پروژه کانال استانبول؛ رونق بازار ملک و مسکن در استانبول

به گزارش لحظه عکاسی، اگر دنبال نماینده اخبار ترکیه باشید، حتماً درباره پروژه بزرگ کانال استانبول شنیده اید. این پروژه یکی از طرح های بزرگ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور وقت ترکیه برای تحول مالی این کشور است. گفته می گردد این طرح تا به امروز 25 میلیارد دلار هزینه داشته است، اما پس از نهایی شدن حداقل 1 میلیارد دلار به عایدی سالانه این کشور افزوده خواهد شد!

یکی از جنبه های مهم احداث کانال استانبول، تأثیر آن روی بازار املاک منطقه ها اطراف کانال نو است. پس از راه اندازی کانال، بدون شک بازار خرید و فروش املاک اطراف آن به شدت متحول خواهد نمود. برای آشنایی بیشتر با این پروژه و ابعاد مختلف آن، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پروژه بزرگ کانال استانبول

کانال استانبول، بزرگ ترین پروژه عمرانی در طول تاریخ ترکیه و خاورمیانه است که دریای سیاه و دریای مرمره را به یکدیگر متصل می نماید. این پروژه یک کانال مصنوعی شبیه به تنگه طبیعی بسفر است که به موازات آن در حال احداث است و دریای سیاه و دریای مرمره را به هم متصل می نماید.

این آبراه استراتژیک، برای سهولت در تردد کشتی های بزرگ الجثه طراحی و اجرا شده و بزرگ ترین مسیر حل و نقل دریایی منطقه خواهد بود. شرکت های مختلف ساخت و ساز از همین حالا روی زمین های اطراف کانال سرمایه گذاری نموده اند و در حال طرح ریزی برای احداث پروژه های بزرگ ملکی هستند. در حال حاضر خرید خانه در استانبول و سرمایه گذاری بلند مدت روی این املاک، هوشمندانه ترین تصمیمی است که صاحبان سرمایه و علاقه مندان به بازار ملک و مسکن ترکیه می توانند انجام دهند!

مشخصات پروژه کانال استانبول

پروژه کانال استانبول از دریاچه طبیعی کوچوک چکمجه در منطقه Kucukcekmece Sazlidere Durusu آغاز می گردد، از کنار سد سازلیدره و روستای ساملار عبور نموده و به دریای سیاه منتهی می گردد. تا به امروز بیش از 25 میلیارد دلار بودجه به حفر این کانال تخصیص داده شده و زمان اتمام آن تا خاتمه سال 2025 در نظر گرفته شده است.

ظرفیت آبراه نو عبور روزانه 185 کشتی است که تقریباً 30 درصد بیشتر از ظرفیت تنگه بسفر است.

با حفر کانال استانبول حدوداً 2.5 میلیارد متر مکعب خاک فراوری می گردد که قرار است از این حجم بزرگ خاک، برای ساخت 3 جزیره مصنوعی در دریای مرمره استفاده گردد.

حدود 2 میلیون مترمربع از زمین های کشاورزی اطراف کانال به ساخت دو شهر هوشمند با ظرفیت 1 میلیون نفر اختصاص خواهد یافت.

احداث این کانال به کاهش خطرات ناشی از حجم بالای ترافیک کشتی ها در تنگه بسفر یاری خواهد نمود.

به واسطه توسعه صنعتی و مالی منطقه ها اطراف کانال نو، ده ها هزار فرصت شغلی نو ایجاد و فرصت کار برای گروه های مختلف اهالی آن منطقه ها فراهم خواهد شد.

کانال نو استانبول به بزرگ ترین بندر کانتینری دریای سیاه و فعال ترین بندر ویژه حمل و نقل آسیای میانه تا اروپای شرقی تبدیل خواهد شد.

اهمیت احداث پروژه کانال استانبول

احداث کانال استانبول ابعاد مالی، سیاسی و اجتماعی مختلفی دارد. این پروژه استراتژیک آینده ترکیه را متحول خواهد نمود، زیرا باعث رونق مالی کشور، رونق بازار ملک و مسکن در استانبول و به ویژه منطقه ها اطراف کانال و افزایش جذب سرمایه خارجی برای خرید ملک در این منطقه ها خواهد شد. اگر بخواهیم به طور مفصل درباره مزایا و اهمیت احداث کانال مصنوعی استانبول صحبت کنیم، به این ترتیب خواهد بود:

1. بار ترافیکی سنگین تنگه بسفر و آثار مخرب زیست محیطی آن رفع خواهد شد

ترافیک دریایی در خلیج شاخ طلایی روزبه روز در حال افزایش است. روزانه حدود 12 میلیارد تن محموله کشتی های سنگین در این منطقه حمل می گردد. عبور این ابر کشتی ها منجر به ترافیک سنگین، توقف طولانی مدت کشتی ها در دریا و افزایش خطر تصادفات دریایی و آسیب های زیست محیطی می گردد. طی 60 سال گذشته، بیش از 460 کشتی هنگام عبور از این تنگه و به علت همین دست حوادث، غرق شده اند.

ولی با ایجاد کانال نو استانبول و خط دریایی نو بین دریای سیاه و دریای مرمره، علاوه بر کاهش فشار بر تنگه طبیعی، مدت زمان توقف کشتی ها خروجی از دریای مرمره به دریای سیاه و بالعکس کاهش پیدا می نماید و منطقه خلیج شاخ طلایی به منطقه آرام تری تبدیل خواهد شد. بر روی کانال استانبول 6 پل هوایی ماشین رو احداث خواهد شد که به کاهش بار ترافیک شهری و نقل و انتقال پر سرعت یاری خواهد نمود.

2. کنترل ترکیه روی تردد کشتی ها بیشتر می گردد

کانال نو استانبول تابع پیمان مونترو که مربوط به کنترل بر تنگه های دریایی است و بین کشورهای حاشیه دریای سیاه منعقد شده، نیست و به این ترتیب دولت ترکیه کنترل بیشتری روی نوع کشتی هایی که از این منطقه تردد می نمایند، خواهد داشت.

3. یک منبع عایدی نو برای دولت ترکیه ایجاد می نماید

احداث آبراه نو استانبول با افزایش ظرفیت عبور و مرور کشتی های بزرگ از منطقه دریای سیاه و دریای مرمره، یک منبع عایدی اضافی و نو برای دولت ترکیه ایجاد می نماید. پیش بینی می گردد، اگر کانال مصنوعی استانبول با حداکثر ظرفیت خود فعالیت کند، در سال بیش از 8 میلیارد دلار عایدی برای دولت خواهد داشت.

3. 90 درصد تجارت جهانی به وسیله حمل و نقل دریایی انجام می گردد

حمل و نقل دریایی کارآمدتر و مقرون به صرفه تر از سایر روش های حمل و نقل است و 90 درصد تجارت جهانی به وسیله حمل و نقل دریایی انجام می گردد. به همین علت کشورها در حال افزایش سرمایه گذاری در آبراه ها و بنادر هستند.

پروژه کانال استانبول چه تأثیری در بازار ملک ترکیه خواهد داشت؟

نمی توان گفت که املاک حاشیه کانال نو به مقدار املاک اطراف تنگه بسفر گران قیمت شوند، ولی قطعاً نسبت به گذشته رشد قیمت چشمگیری خواهند داشت. علت این اتفاق تأثیرات کانال استانبول روی بازار ملک و مسکن منطقه است:

آغاز مناقصات زمین های اطراف کانال نو استانبول

نمایندگان صنعت ساختمان ترکیه پیش بینی نموده اند با آغاز مناقصه های کانال استانبول، قیمت زمین های اطراف این منطقه حداقل 30 درصد رشد خواهد نمود. به گفته این مقام رسمی، با افزایش تقاضای زمین در استانبول و به ویژه در همین منطقه استراتژیک، قیمت ها افزایش بیشتری هم خواهد داشت. منطقه ها Tayakadın، Boyalık، Baklalı، Yassıören و Dursunköy منطقه های هستند که پیش بینی می گردد بیشترین رشد قیمت را داشته باشند.

حضور شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در زمین های حاشیه کانال

کانال نو استانبول با طول 45 کیلومتر توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب نموده است. بسیاری از سرمایه گذاران کلان خارجی، زمین های اطراف کانال را برای احداث پروژه های نو خود انتخاب نموده اند. یکی از بزرگ ترین شرکت های سرمایه گذاری املاک و مستغلات در ترکیه به نام Emlak Konut هم در این منطقه حضور دارد و برنامه های مختلفی را برای احداث پروژه های لوکس ملکی در نظر گرفته است.

ایجاد فرصت های مجذوب کننده سرمایه گذاری

احداث کانال استانبول از سال 2015 آغاز شده و تا خاتمه سال 2025 به اتمام می رسد. اگر جزو سرمایه گذارانی باشید که به پروژه های بلند مدت با سود بیشتر علاقه دارید، خرید ملک در این منطقه طی سال های به جای مانده تا اتمام پروژه قطعاً سوددهی کلانی را به همراه خواهد داشت. بنابراین نباید فرصت های سرمایه گذاری در هر دو طرف کانال استانبول را دست کم بگیرید.

هلدینگ هوم ترکی نیز به عنوان یکی از شرکت های سرمایه گذاری فعال در بخش املاک و مستغلات ترکیه و استانبول، برای حضور مشتریان خود در این منطقه آماده است. چنانچه قصد خرید ملک در ترکیه و منطقه ها اطراف کانال نو استانبول را دارید، می توانید همین حالا و به وسیله وب سایت hometurkie.com با کارشناسان هوم ترکی تماس بگیرید.

منبع: دنیای سفر

به "پروژه کانال استانبول؛ رونق بازار ملک و مسکن در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه کانال استانبول؛ رونق بازار ملک و مسکن در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید