پنج خانه برتر جهان در یک ماه گذشته

به گزارش لحظه عکاسی، آخرین گلچین از محبوب ترین خانه های ماه شامل یک خلوتگاه روستایی مشرف به اقیانوس آرام، یک خانه یکپارچه مکزیکی و یک سازه صورتی گرد و خاکی در لندن می گردد.

پنج خانه برتر جهان در یک ماه گذشته

به گزارش فرادید؛ ملاک انتخاب این خانه ها خلاقیت در معماری و منحصر به فرد بودن طراحی و شکل و شمایل آن هاست.

خانه کومِتا، مکزیک، مائوریسیو روشا و گابرییِلا کاریلو

یک خلوتگاه روستایی مشرف به اقیانوس آرام در استان اواکساکای مکزیک، این ماه محبوب ترین خانه از نظر کارشناسان مجلۀ Dezeen بود. این خانه در لبه یک حفاظتگاه طبیعی در شهر ساحلی Mazunte واقع شده است. این سازه چوبی از اطراف باز است، سقف آن کاهگلی است و دو برج سنگی دارد که اطراف یک استخر و چندین تراس قرار گرفته اند.

خانه کاملا سفید، مکزیک، استودیوی معماران ایچ دابلیو

در مکزیک، استودیوی اچ دابلیو یک خانه سفید یکپارچه خلق نموده که هیچ پنجره خارجی ندارد. نمای آن تنها یک درگاه و گاراژ تورفته دارد. از نظر داخلی، این خانه شیک اطراف سه حیاط قرار گرفته است که نور را به فضاهای نشیمن و سه اتاق خواب می دهد.

پیگمنت هاوس، انگلستان، استودیوی Unknown Works

در لندن، Unknown Works یک ضمیمه صورتی سایه گون را به یک خانه شهری ویکتوریایی در هَمپستِد اضافه نموده است. این ضمیمه کنار یک باغ چند سطحی قرار گرفته است که شامل دیوارهای حائل بتنی صورتی و پله هایی است که با ضمیمه مطابقت دارند.

کارای، هند، استودیوی باران

استودیوی باران مواد خام و احیا شده را ترکیب نموده تا خانه ای در چنای بسازد که آن را بومی و در عین حال معاصر توصیف می نماید. این خانه که Karai نام دارد از کاشی های سفالی، گلدان های سفالی و آجرهای خاکی فشرده ساخته شده و اطراف آن را زمین هایی احاطه نموده که مستقیماً به ساحلِ نزدیک منتهی می شوند.

خانه مثلث آکسفورد، ایالات متحده، مَتیو رویس

این خانه صنعتی که در یک مکان مثلثی شکل در خیابان آکسفورد در ساحل ونیز قرار گرفته است به وسیله مَتیو رویس معمار برای خانواده اش طراحی شده است. این خانه دارای استخرهای زیرزمینی است و از صفحات بتنی، شیشه ای و مسی ساخته شده است.

منبع: فرارو

به "پنج خانه برتر جهان در یک ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج خانه برتر جهان در یک ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید