چین پیشرفته ترین موشکش را آزمایش کرد ، عکس

به گزارش لحظه عکاسی، ایسنا نوشت: نخستین آزمایش موتور موشک قابل استفاده مجدد چین برای نخستین بار انجام شد.

چین پیشرفته ترین موشکش را آزمایش کرد ، عکس

چین در کوشش خود برای توسعه وسایل پرتاب قابل استفاده مجدد مانند فالکون9(Falcon 9) شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) پیشرفت نموده است.

مهندسان چینی، نخستین آزمایش آتش داغ موتور 130 تنی را انجام دادند. این آزمایش شامل توقف و احتراق مجدد موتور بود. این فرآیند برای کنترل چگونگی و مکان بازگشت مراحل موشک به زمین ضروری است.

این موتور به وسیله آموزشگاه فناوری نیروی محرکه هوافضا در شی آن(Xian) آزمایش شده که یکی از شرکت های تابعه شرکت علوم و فناوری هوافضای چین(CASC)، پیمانکار اصلی فضایی این کشور و سازنده خانواده موشک های لانگ مارچ(Long March) است.

این موتور، ترکیبی از نفت سفید و اکسیژن مایع را می سوزاند و شامل اجزایی است که با استفاده از روش چاپ سه بعدی، جوشکاری اتوماتیک و مونتاژ هوشمند ساخته شده اند. موتور می تواند نیروی رانشی را که هنگام پرتاب ایجاد می گردد، تنظیم کند.

این موتور موسوم به YF-100N، نسخه پیشرفته تری از موتور YF-100 است که در موشک های لانگ مارچ5، لانگ مارچ6 و لانگ مارچ7 چین استفاده می گردد.

شرکت علوم و فناوری هوافضای چین میخواهد از YF-100N در نسل نوی از وسایل پرتاب، از جمله یک موشک نو و قابل استفاده مجدد برای پرتاب خدمه به ایستگاه فضایی نو تیانگونگ(Tiangong) و در نهایت ماه استفاده کند.

شرکت علوم و فناوری هوافضای چین میخواهد نخستین آزمایش پروازی موشک نو را حدود سال 2026 انجام دهد و باور دارد که می تواند یک جفت از موشک ها را برای تسهیل یک ماموریت کوتاه مدت فرود خدمه ماه، پیش از انتها دهه به فضا پرتاب کند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "چین پیشرفته ترین موشکش را آزمایش کرد ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین پیشرفته ترین موشکش را آزمایش کرد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید