70 درصد دانش آموزان واجد شرایط خراسان رضوی واکسینه شدند

به گزارش لحظه عکاسی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از نیمه آبان ماه کلاس های درس مقطع متوسطه دوم و از ابتدای آذر ماه متوسطه اول به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

70 درصد دانش آموزان واجد شرایط خراسان رضوی واکسینه شدند

قاسمعلی خدابنده ظهر امروز در مراسم بهره برداری از پروژه خیرساز آکادمی قاضی شهرستان قوچان با اشاره به شرایط کرونایی در 20 ماه گذشته مطرح نمود: طی این مدت دانش آموزان از محیط آموزشی حضوری به دور بودند و این مساله کار را کمی سخت نموده بود اما در این شرایط تمام کادر آموزشی و معلمان به صورت 24 ساعته در اختیار دانش آموزان قرار داشتند و همین موضوع باعث شده انرژی آن ها تحلیل رود.

وی اضافه نمود: آمار دانش آموزان ترک تحصیل نموده در استان نسبت به گذشته افزایش یافته و در شهرستان قوچان، فرماندار با یاری دهیاران و بخشداران می توانند در زمینه بازگرداندن دانش آموزان به مدرسه بسیار یاری نمایند تا آمار ترک تحصیل دانش آموزان به حداقل برسد.

خدابنده از واکسیناسیون 70 درصدی دانش آموزان 12 تا 18 سال استان خراسان رضوی در برابر کرونا اطلاع داد و توضیح داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از نیمه آبان ماه کلاس های درس برای مقطع مبه وسیلهه دوم و از ابتدای آذر ماه برای مقطع مبه وسیلهه اول به صورت حضوری برگزار خواهد شد که باید خانواده ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

فعالیت 4600 خیر مدرسه ساز در استان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: استان خراسان رضوی زیربنای تشکیل مجامع خیران مدرسه ساز در سطح کشور را در دهه 70 بنیان نهاد و امروز خیران زیادی در سراسر کشور در امر مدرسه سازی مشارکت دارند.

وی اضافه نمود: بعضی شهرستان های خراسان رضوی همانند گناباد و نیشابور دارای مجمع خیرین مدرسه ساز بوده که برای مدیریت و مشارکت خیرین در این زمینه دیگر شهرستان های استان نیز می توانند این مجمع را تشکیل دهند.

خدابنده میانگین سرانه آموزشی استان خراسان رضوی را معادل 4.2 متر مربع برشمرد و ضمن تاکید بر این نکته که این اندازه در مقایسه با میانگین کشوری یک متر مربع کمتر است، گفت: در سند تحول بنیادین سرانه آموزشی 8.3 متر مربع تعریف شده که با جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفر دانش آموز این استان باید بیش از پنج میلیون متر مربع فضا ایجاد گردد تا به این آمار دست پیدا کنیم.

وی اعلام کرد: افزایش سرانه مدارس کار ساده ای نبوده زیرا هم زمان با ساخت و ساز واحدهای آموزشی از گردونه خارج می شوند اما با تمام مسائل در ابتدای سال تحصیلی جاری 1035 کلاس درس در قالب 276 پروژه به وسیله اداره کل نوسازی و خیران در این استان تحویل شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر لزوم فعالیت بیشتر در حوزه ساخت و ساز برای ایجاد عدالت آموزشی توضیح داد: ایجاد این عدالت اولویت نظام بوده و پذیرفته نیست دانش آموزی به علت نبود معلم، کلاس، مدرسه و... ترک تحصیل کند بنابراین آموزش و پرورش تمام همت خود را برای برطرف کمبودها و کسری ها به کار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر 43.2 درصد دانش آموزان مقطع مبه وسیلهه استان خراسان رضوی در هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند، توسعه متوازن به ویژه در رشته های شاخه فنی وحرفه ای و کار و دانش یکی دیگر از اقداماتی است که باید مورد توجه بیشترقرار گیرد.

خدابنده تاکید نمود: برای امسال حدود 23 میلیارد تومان به منظور تهیه تجهیزات مورد احتیاج هنرستان های استان اختصاص پیدا نموده است تا دانش آموزان این مدارس آموزش های لازم را پیش از ورود به بازار کار ببینند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "70 درصد دانش آموزان واجد شرایط خراسان رضوی واکسینه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد دانش آموزان واجد شرایط خراسان رضوی واکسینه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید