جزئیات رایگان شدن برق 30 میلیون نفر

به گزارش لحظه عکاسی، خبرنگاران: رضا اردکانیان، صبح امروز در نشست خبری وزارت نیرو به مناسبت هفته دولت ضمن اشاره به مصوبه روز گذشته هیات وزیران به منظور مدیریت مصرف انرژی برق تحت عنوان طرح برق امید، گفت: خوشبختانه در همه بخش ها از جمله صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات، خانگی و بخش عمومی همکاری های لازم به منظور مدیریت مصرف اجرا شده است.

جزئیات رایگان شدن برق 30 میلیون نفر

به گزارش لحظه عکاسی به نقل از فارس، وزیر نیرو، در بیان اینکه اساس کار ما حمایت از مشترکین کم مصرف و تشویق مشترکین پرمصرف برای پیوستن به جرگه خوش مصرف ها و کسانی است که الگو را رعایت می نمایند، گفت: بر اساس مصوبه روز گذشته مصرف نمایندگان خانگی در 3 گروه کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف دسته بندی خواهند شد.

وی با اشاره به هدف طرح برق امید و بیان این که با اجرای این طرح، مشترکین کم مصرف از تخفیف 100 درصدی در قبض برق برخوردار می شوند، گفت: در این طرح مقرر شده از مشترکین خوش مصرف قدردانی گردد و از مشترکین پرمصرف نیز خواسته ایم تا با انجام کارهایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش مصرف ها بپیوندند.

اردکانیان، با تاکید بر اینکه یکی از این اقدامات در راستای کاهش مصرف، آموزش است که مجموعه هایی در حال شکل گیری هستند تا به مردم آموزش داده گردد تا با چه کارهای ساده ای می توانند مصرف برق خود را کاهش دهند، توضیح داد: راهکار دیگر به منظور کاهش برق پر مصرف ها این است که آن ها می توانند پنل های خورشیدی کوچک در پشت بام منازل نصب نمایند. برای تحقق این هدف به کسانی که احتیاج اقتصادی دارند وام کم بهره تعلق می گیرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم، ضمن تشریح تامین منابع اقتصادی این طرح گفت: منابع اقتصادی طرح برق امید از محل صرفه جویی های اجرا شده به منظور فراوری برق برای پوشش پیک مصرف در هر سال تامین خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به فرصت 2 ماهه هیئت وزیران به منظور تدوین دستورالعمل های دقیق این طرح، گفت: با توجه به اینکه احتیاج است این طرح به طور شفاف برای مردم بیان گردد لذا از فرصت 2 ماهه به این منظور استفاده خواهد شد.

اردکانیان با بیان اینکه تدارک دیدیم در ماه های باقی مانده دولت یازدهم 10 درصد از کل مصرف برق خانگی کاهش یابد، اظهار کرد: تابستان گرم و طولانی را سپری می کنیم اما تا به امروز خاموشی ناشی از کمبود فراوری نداشتیم. علاوه بر این، در سال جهش فراوری به سر می بریم، بنابراین باید احتیاج آب و برق مطمئن تامین گردد.

وی اضافه کرد: سال جاری نه تنها خاموشی نداشتیم بلکه انرژی بیشتری نیز عرضه شد؛ به طوری که در بخش صنعت بیش از 11 درصد و بخش کشاورزی بیش از چهار درصد انرژی بیشتر دریافت کرد.

وزیر نیرو همچنین در بیان مشترکان تحت پوشش این طرح به منظور استفاده از برق رایگان گفت: هم اکنون 8.4 میلیون مشترک برق می توانند از برق رایگان استفاده نمایند و با اقدامات وزارت نیرو این امار افزایش خواهد یافت.

منبع: اقتصادنیوز

به "جزئیات رایگان شدن برق 30 میلیون نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات رایگان شدن برق 30 میلیون نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید