خوراکیهای ضد التهابی برای درد ورم مفاصل

به گزارش لحظه عکاسی، مصرف برخی مواد غذایی خاص به طور کامل درد مفاصل را از بین نمی برد، اما انتخاب های غذایی درست می تواند به کاهش درد و ناراحتی در مفاصل کمک کرده و از بروز التهاب پیشگیری کنند. برای آشنایی بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

خوراکیهای ضد التهابی برای درد ورم مفاصل

درمان طبیعی آرتروز

التهاب عامل اصلی دردهای آرتریت است. خوشبختانه، خوراکی هایی وجود دارند که نه تنها به کاهش التهاب پس از بروز بیماری کمک می کنند، بلکه در جلوگیری از بروز آن نیز نقش دارند. بعضی از خوراکی ها می توانند به مسدود شدن سیگنال های درد کمک کرده و حتی درد را بهتر کنند و آسیب های موجود در بافت های مفاصل و غضروف شما را درمان کنند. درست در مقابل اینکه بعضی از خوراکی ها می توانند به بهبود آرتریت مفاصل کمک کنند، بعضی دیگر مانند سایر خوراکی های فرآوری شده و قند می توانند در بروز این بیماری نقش داشته باشند و باعث التهاب بیشتر شوند.

زنجبیلزنجبیل یکی از شناخته شده ترین ادویه های ضد التهابی در کره زمین است. این ادویه تند مزه حاوی ترکیبات قوی به نام گینجرول است که می تواند به جلوگیری از تولید مواد شیمیایی و هورمون هایی که باعث درد می شوند کمک کند. مطالعات نشان می دهند زنجبیل، چه به صورت خام و چه پخته، می تواند به خوبی و حتی بهتر از چندین NSAID معمولی از جمله ایبوپروفن عمل کند.

یک راه سریع، آسان و بسیار مؤثر برای بهره مندی از مزایای ضد التهابی زنجبیل مصرف آن در چای است. به راحتی 4 یا 5 تکه ریشه زنجبیل تازه را به مدت 5 تا 10 دقیقه به آب جوش اضافه کنید، سپس نوش جان کنید. شما حتی می توانید برای تسکین سریع درد، یک تکه پوست کنده زنجبیل خام بجوید.

فلفل های خیلی تنداگر تا به حال فلفل های خیلی تند خورده باشید، می دانید که چقدر سریع این نوع فلفل ها می توانند روی بدن شما تأثیر بگذارند. فلفل های خیلی تند مانند فلفل های کاین حاوی کپسایسین هستند، ماده مؤثری که باعث می شود بدن شما اندورفین (هورمونهای شادی) آزاد کند.

می توانید فلفل های تند را پخته یا خام میل کنید. کافی است چند مورد را به وعده های غذایی خود اضافه کنید یا نصف قاشق چای خوری فلفل کاین را به یک لیوان آب، چای، آب میوه یا حتی شیر اضافه کنید و روزانه بنوشید. همچنین می توانید کپسایسین را به شکل کپسول مصرف کرده یا از آن در کِرِم برای مصارف موضعی استفاده کنید، اگرچه باید کِرِمی پیدا کنید که حاوی حداقل 0.075 درصد کپسایسین باشد.

آلبالو و گیلاساین میوه شیرین و در عین حال مقوی حاوی آنتوسیانین های فراوان است، آنتی اکسیدان های قدرتمندی که عامل قرمزی رنگ گیلاس هستند. آنتوسیانین ها التهاب را مسدود کرده و آنزیم های درد را به همان روش ضدالتهاب های غیراستروئیدی مهار می کنند. یک مطالعه در سال 2004 در دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که آلبالو می تواند حساسیت به درد را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد و حتی به اندازه بسکمک از داروهای ضد التهابی معمولی مؤثر است.

مطالعات دیگر نشان می دهد که آنتوسیانین های قدرتمند موجود در گیلاس به اندازه دو نوع از رایج ترین NSAID که برای التهاب استفاده می شوند مؤثر هستند.

سیرسیر یک ضد التهاب قدرتمند است که قرن ها به منظور کاهش شماری از بیماری ها از جمله درد و ورم مفاصل مورد استفاده قرار گرفته است. سیر حاوی آنتی اکسیدان ها و به طور ویژه یک ترکیب قوی حاوی گوگرد است که به آلین معروف است. هنگامی که حبه های سیر خام له، خرد یا جویده می شوند، آلییناز را آزاد می کنند، آنزیم قدرتمند دیگری که آلین را به آلیسین تبدیل می کند، که عامل بو، طعم و خاصیت درمانی قدرتمند سیر است.

چغندرچغندر منبع مهمی از بتانین و ولگاگزانتین است، هر دو فیتون ها به عنوان بتالائین شناخته می شوند که دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و سم زدایی هستند.

ماهیماهی و روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به شدت با التهابات مبارزه می کند. بهترین ماهی ها برای جذب امگا 3، ماهی خال خالی اطلس، قزل آلای دریاچه، شاه ماهی، ساردین و ماهی تن آلباکور است، چرا که این دسته از ماهی ها جیوه کمی را دارا هستند. البته امگا 3 را با استفاده از مکمل هم می توانید به بدنتان برسانید. 1

چای سبزنوشیدن یک فنجان چای سبز و چای زنجبیل به شدت درد ناشی از آرتروز را کاهش می دهد. یک مطالعه بروی موش ها نشان داده است ساییدگی استخوان ها با مصرف چای سبز بهبود می یابد.

کره بادام زمینیاگر درد آرتروز امانتان را بریده است خوردن یک ساندویچ کره بادام زمینی به شدت دردتان را آرام می کند. کره بادام زمینی سرشار از ویتامین B3(نیاسین) است که برای کاهش التهابات و بهبود انعطاف پذیری بسیار مناسب شناخته شده است. علاوه بر آن کره بادام زمینی برای سلامت پوست، حفظ عملکرد سیستم عصبی، افزایش حافظه، کاهش کلسترول و کمک به هضم غذا بسیار کمک کننده است. 2

سبزیجات برگدار تیرهسبزیجات برگدار مانند برگ های کولارد، برگ های خردل، کیل، اسفناج، برگ چغندر سوئیسی و برگ های شلغم حاوی فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، ویتامین C، و آنتی اکسیدان های قوی هستند که در برابر التهاب از بدن محافظت می کنند.

به جز اسفناج، بهتر است بیشتر این سبزیجات برگدار تیره به صورت بخار پز یا تفت داده شده مصرف شوند. سرو آنها به همراه اندازهی روغن زیتون می تواند بر قدرت ضد التهابشان اضافه کند. همچنین، شما می توانید از این سبزیجات در دستورالعمل آبمیوه ها و اسموتی ها استفاده کنید.

قارچ هاتوانایی بعضی انواع قارچ خوراکی برای مقابله با التهاب مورد مطالعه قرار گرفته است. طی یک مطالعه قارچ های دکمه ای سفید و قهوه ای، شیتاکه، انوکی، و اویستر به واسطه خواص ضد التهاب خود از طریق یک تیم پژوهشی استرالیایی مورد مطالعه قرار گرفتند. تمام این قارچ ها در حالت خام فعالیت ضد التهاب را نشان دادند، اما بعضی از آنها پس از قرار گرفتن در معرض حرارت توانایی خود در این زمینه را از دست دادند.

روغن زیتونخواص ضد التهاب روغن زیتون از اسیدهای چرب امگا-3 و اسید اولئیک موجود در آن سرچشمه می گیرند. هر دو ماده آنتی اکسیدان هستند و توانایی مبارزه با التهاب و رادیکال های آزاد بیماری زا را دارند. روغن زیتون دارای یک ماده ضد التهاب دیگر به نام اولئوکانتال نیز است که از تولید آنزیم هایی مسبب التهاب در بدن پیشگیری می کند. با مهار این آنزیم ها، التهاب و افزایش حساسیت به درد مرتبط با آنها کاهش می یابد. اولئوکانتال توانایی خود در مدیریت موثر آرتریت روماتوئید را نیز نشان داده است.

سیب زمینی شیرینسیب زمینی شیرین منبعی عالی برای مواد مغذی ضد التهاب، مانند ویتامین های C و E که آنتی اکسیدان هایی قدرتمند هستند، و کاروتنوئیدهای آلفا-کاروتن و بتا-کاروتن است. پژوهش ها نشان داده اند که کاروتنوئیدها می توانند تولید مواد التهابی، مانند سیتوکین ها، را کاهش دهند. از دیگر مواد غذایی نارنجی سرشار از عوامل ضد التهاب می توان به زردآلو، طالبی، هویج و کدو تنبل اشاره کرد.3

انگورجدا از نظر عطر و طعم آن، انگور دارای یک ترکیب گیاهی که پروانتوسیانیدین نامیده می شود ، التهاب و درد مفاصل را کاهش می دهد.

مرکباتبدن ما برای تقویت سیستم ایمنی به ویتامین c نیاز دارد. پرتقال، گریپ فروت و دیگر میوه های مرکبات دارای ویتامین C بالا هستند که به جلوگیری از آرتریت التهابی و درد مفصلی کمک می کند.

سویاسویا نیز سودمند هست. آنها دارای چربی کم و غنی پروتئین و فیبر هستند و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به درد مفاصل التهابی کمک می کنند.

لوبیای قرمزلوبیای قرمز نیز غنی از فیبر هستند. آنها همچنین دارای پروتئین، اسید فولیک، آهن، منیزیم و پتاسیم هستند که همه آنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

زعفران یا زردچوبهاینها به عنوان عوامل ضد التهابی عمل می کنند و به کاهش علائم آرتروز کمک می کنند. مطالعات نشان داده اند که کروکین که یکی از ترکیبات اصلی زعفران است دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدان و ضد انعقادی است و در افراد مبتلا به درد مفاصل مؤثر است.4

پی نوشت:

1.www.rastineh.com

2.www.mashreghnews.ir

3.www.asriran.com

4.www.beytoote.com

منبع: راسخون

به "خوراکیهای ضد التهابی برای درد ورم مفاصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکیهای ضد التهابی برای درد ورم مفاصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید