دانشگاه تبریز با بیش از 200 دانشگاه دنیا تفاهم نامه همکاری دارد

به گزارش لحظه عکاسی، رئیس دانشگاه تبریز در نشست هم اندیشی دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در این دانشگاه، از انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه تبریز با بیش از 200 دانشگاه دنیا خبر داد.

دانشگاه تبریز با بیش از 200 دانشگاه دنیا تفاهم نامه همکاری دارد

به گزارش گروه دانشگاه لحظه عکاسی، میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در نشست هم اندیشی دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در این دانشگاه، از انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه تبریز با بیش از 200 دانشگاه جهان خبر داد.

مجیدی در این نشست که با حضور با جمعی از مسئولان و مدیران دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به سابقه درخشان و طولانی تربیت دانشجو از نقاط مختلف جهان در این خطه گفت: حدود 800 سال پیش دانشگاهی به نام ربع رشیدی در شهر تبریز تأسیس شد که با جذب دانشجویان خارجی به چندین زبان زنده جهان دانشجو تربیت می شد و به نوعی یک دانشگاه کارآفرین بود و دانشگاه تبریز نیز در امتداد همان دانشگاه به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با تأکید بر اینکه شما دانشجویان باید افتخار کنید که دانشگاه تبریز را با توجه به سوابق درخشان در عرصه تولید علم و فناوری برای تحصیل انتخاب کرده اید، شرح داد: شما دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی و علمی کشورتان هستید و ازاین رو باید با تحصیل و کسب مهارت های لازم دستاورد ها و خاطرات خوبی از فرهنگ و دانش این سرزمین به کشورتان به ارمغان ببرید.

وی گفت: در سرانجام انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه تبریز با بیش از 200 دانشگاه جهان و توسعه مبادلات علمی با دیگر کشور ها را نشان از عزم جدی این دانشگاه برای ارتقای سطح بین المللی این دانشگاه بیان نمود.

حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: در آینده نزدیک دفتر کنسولی در دانشگاه تبریز افتتاح و مسائل اقامتی دانشجویان حل نیز خواهد شد.

امامعلی پور در ادامه با اشاره به اقدامات اجرا شده برای دانشجویان خارجی در حوزه های رفاهی و خدماتی اضافه کرد: برگزاری اردو های تبریزگردی و ایران گردی، اجرای انواع مسابقات فرهنگی و ورزشی مابین دانشجویان خارجی و مرکز جامعه المصطفی العالمیه ازجمله این برنامه ها است.

رضا محمدی، سرپرست اداره دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تبریز نیز گفت: حدود 300 نفر دانشجوی خارجی از کشور های عراق، سوریه، یمن، نیجریه، آذربایجان، ترکیه و تعدادی دانشجو نیز از کشور های دیگر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در آینده نزدیک با جذب دانشجویان این تعداد افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه تبریز با بیش از 200 دانشگاه دنیا تفاهم نامه همکاری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تبریز با بیش از 200 دانشگاه دنیا تفاهم نامه همکاری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید