در پوشک کثیف نوزادان چه خبر است؟

به گزارش لحظه عکاسی، یک تیم بین المللی از محققان در مجله Nature Microbiology نوشته اند که 10000 ویروس نو را در مدفوع نوزادان کشف نموده اند. در این مطالعه مدفوع 647 کودک سالم یک ساله دانمارکی مورد آنالیز نهاده شد که در یک مطالعه طولانی مدت آسم و بیماری التهابی مزمن ثبت نام شده بودند. پوشک های کثیف نوزادان مجموعه ای از ویروس ها را به شکل شگفت انگیزی فراوری می نمایند بسیاری از آن ویروس ها هنوز به وسیله علم توصیف نشده اند. به طور کلی پژوهشگران 10000 گونه ویروسی از 248 خانواده ویروسی را کشف کردند. از این خانواده ها صرفا 16 خانواده از قبل شناخته شده بودند.

در پوشک کثیف نوزادان چه خبر است؟

به گزارش لحظه عکاسی به نقل از واشنگتن پست، ویروس ها 10 برابر بیش از گونه های باکتریایی موجود در مدفوع بچه ها بودند. 90 درصد آن ها باکتریوفاژ ها بودند که به جای سلول های انسانی به باکتری ها حمله می نمایند. این باکتریوفاژ ها باعث ایجاد بیماری نمی شوند. در عوض، تصور می گردد که آن ها توانایی های رقابتی باکتری ها را شکل می دهند و جمعیت باکتری ها را در میکروبیوم روده متعادل می سازند.

چرا این حجم از ویروس در روده نوزادان وجود دارد؟

فرضیه مطرح شده از سوی محققان آن است که از آنجایی که سیستم ایمنی هنوز نیاموخته که گندم را از پوسته آن در سن یک سالگی جدا سازد حجم قابل توجهی از گونه فوق العاده ای از ویروس های روده ظاهر می گردد و احتمالا برای محافظت در برابر بیماری های مزمن مانند آسم و دیابت در آینده مورد احتیاج است.

منبع: فرارو

به "در پوشک کثیف نوزادان چه خبر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پوشک کثیف نوزادان چه خبر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید