دولت رئیسی برای کشورهای همسایه اهمیت ویژه ای قائل است

به گزارش لحظه عکاسی، یک قانونگذار ارشد ایرانی با تاکید بر اهمیت روابط با کشورهای همسایه گفت، جمهوری آذربایجان برای ایران کشور مهمی محسوب می گردد.

دولت رئیسی برای کشورهای همسایه اهمیت ویژه ای قائل است

به گزارش سرویس بین الملل لحظه عکاسی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در گفت وگو با یک رسانه جمهوری آذربایجان گفت: دولت نو ایران برای کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان اهمیت ویژه ای قائل است.

محمود عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری ترند نیوز گفت: دولت نو ایران برای کشورهای همسایه به ویژه آذربایجان اهمیت ویژه ای قائل است. پس از روی کار آمدن دولت نو در مرداد ماه در ایران، جلسات متعددی بین مقامات دو کشور از جمله در سطح ریاست جمهوری برگزار گردید.

وی اضافه کرد که وزیر امور خارجه ایران در کوشش است تا تمامی موانع موجود بر سر راه تحکیم روابط دو کشور را رفع کند و در این راستا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گزارش ویژه ای را در خصوص تقویت روابط به مجلس ایران ارائه کرد و اقداماتی مطابق با آن در حال اجرا است.

عباس زاده مشکینی از کوشش وزارت نفت ایران در برقراری ارتباط با باکو در بخش نفتی اشاره نمود.

یک مقام ارشد دولت جمهوری آذربایجان نیز روز شنبه گفت، یادداشت تفاهم امضا شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد ارتباطات نو بین منطقه مالی زنگزور و جمهوری خودمختار نخجوان به وسیله خاک ایران، یک رویداد تاریخی است.

حکمت حاجی اف معاون رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این زمینه گفت: زمانی که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان از هیاتی به سرپرستی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، رئیس مشترک کمیسیون دولتی همکاری های مالی، تجاری و بشردوستانه ایران و آذربایجان، استقبال کرد، به ویژه تاکید نمود که راه های ارتباطی نو یک کریدور بین المللی مهم برای حمل و نقل و انتقال برق خواهند بود.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور ما همواره این پروژه مهم حمل و نقل و ارتباط را در کانون توجه قرار داده و در خصوص اجرای آن به مقامات مربوطه دستور داده است. سیاست محاصره نخجوان از سوی ارمنستان به لطف اجرای این پروژه متوقف خواهد شد.

حاجی اف اضافه کرد: به وسیله خاک ایران بین دو منطقه زنگزور شرقی و نخجوان ارتباط جاده ای، راه آهن و انرژی برقرار می گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "دولت رئیسی برای کشورهای همسایه اهمیت ویژه ای قائل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت رئیسی برای کشورهای همسایه اهمیت ویژه ای قائل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید