رئیسی راهی آفریقای جنوبی شد

به گزارش لحظه عکاسی، رئیس جمهور شرکت در اجلاس سران گروه بریکس و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران و بعلاوه ملاقات و گفت وگو با سران این گروه و شرکت کنندگان در این اجلاس را از جمله اهداف سفر خود به آفریقای جنوبی مطرح کرد و اضافه کرد: در همه برنامه های این سفر توسعه همکاری و تبادلات مالی با شرکت کنندگان این اجلاس دنبال خواهد شد.

رئیسی راهی آفریقای جنوبی شد

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه پیش از عزیمت به آفریقای جنوبی به منظور شرکت در اجلاس سران گروه بریکس با بیان اینکه ارتباط با همه کشورهای مستقل در دستور کار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد: گروه بریکس توانسته کشورهای مستقل را با هدف مشترک همکاری های مالی و مقابله با یکجانبه گرایی گرد هم آورد و بدون تردید یکی از قدرت های نوظهور دنیا است که دوستان بسیاری در دنیا دارد.

رئیس جمهور در ادامه وجود ظرفیت هایی همانند در اختیار داشتن 40 درصد جمعیت و یک چهارم خشکی دنیا را از جمله مزیت های کم نظیر گروه بریکس دانست و اضافه کرد: قطعاً ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران زمینه بسیار مناسبی در جهت توسعه همکاری با این گروه مالی خواهد بود.

وی در ادامه، شرکت در اجلاس سران گروه بریکس و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران و بعلاوه ملاقات و گفت وگو با سران این گروه و شرکت کنندگان در این اجلاس را از جمله اهداف سفر خود به آفریقای جنوبی عنوان نمود و اضافه کرد: در همه برنامه های این سفر توسعه همکاری و تبادلات مالی با شرکت کنندگان این اجلاس دنبال خواهد شد و قطعاً به تبادل ظرفیت ها با کشورهای عضو منجر خواهد شد.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد این سفر کوتاه در جهت توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه های منطقه ای و فرامنطقه ای که از اولویت های سیاست خارجی دولت است و بعلاوه تبیین و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران مثمرثمر باشد.

منبع: فرارو

به "رئیسی راهی آفریقای جنوبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی راهی آفریقای جنوبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید