راهنمای خرید مایو زنانه و مردانه؛ هرآنچه ضروری است پیش از خرید بدانید

به گزارش لحظه عکاسی، فراوری و پوشیدن مایو برای شنا به قرن ها پیش بازمی شود. در طول تاریخ مردم برهنه شنا می کردند اما جایی در تاریخ اولین مایو فراوری شد و در قرن پانزدهم میلادی تقریبا اغلب افراد در زمان شنا مایو می پوشیدند. در قرن هجدهم میلادی اغلب آقایان همچنان برهنه شنا می کردند اما خانم ها از پیراهنی کتانی به عنوان مایو استفاده می کردند.

راهنمای خرید مایو زنانه و مردانه؛ هرآنچه ضروری است پیش از خرید بدانید

در این مطلب از لحظه عکاسی مگ می خواهیم از تاریخچه مایو صحبت کنیم، با پارچه های مناسب برای دوخت آن آشنا شویم و راه درمان آلرژی پارچه ای را پیدا کنیم.

تاریخچه فراوری مایو

اولین مایوها از جنس پشم و پنبه فراوری می شدند و بعد از خیس شدن بسیار سنگین بودند. بعلاوه رنگ مایوهای اولیه قرمز، آبی و سیاه بود. این مایوها تمام بدن را می پوپشاندن و دلیل آن، جلوگیری از آفتاب سوختگی بود. در آن موقع پوست برنزه نشانه کشاورزان بود و مردم عادی و ثروتمند پوست آفتاب سوخته را نشانه فقر و کارگر بودن می دانستند.

مایوی یک تکه از اواخر قرن نوزدهم وارد بازار شد و تغییر بزرگی در خط فراوری لباس شنا ایجاد کرد. این مایوها، در هر دو مدل مایو زنانه و مایو مردانه، یقه و شلواری تا بالای زانو داشتند. این همان زمانی است که مایوهای راه راه مد شدند.

بازگشت به فهرست

قرن بیستم، زمان تولد مایوی دو تکه (بیکینی)

آنت کلرمن، شناگر مشهور استرالیایی در سال 1907، به دلیل پوشیدن مایو دو تکه در یکی از سواحل آمریکا دستگیر شد. اولین مایوهایی که پشت را نمی پوشاندند در سال 1930 طراحی شدند و از جمله طراحی های جسورانه به حساب می آمدند.

آن روزها استفاده از مایوی دو تکه پوشیده برای خانم ها و مایوی یک تکه، شبیه به مایوهای امروزی، برای آقایان رواج پیدا کرد. بعد از خاتمه جنگ دنیای دوم 2 طراح لباس فرانسوی لباس شنایی طراحی کردند که پایه طرح مایوهای امروزی است. ژاک هایم برای اولین بار در سال 1946 یک مایو طراحی کرد که کوچک بود و اتوم نام داشت.

سپس لویی رارد مایوی کوچک تری طراحی کرد و نام آن را بیکینی گذاشت. دلیل این نام گذاری هم فقط به دلیل آزمایش هسته ای بود که در آن موقع در جزیره بیکینی انجام شد. لویی رارد با این نام گذاری قصد داشت به مخاطب و بازار مد این پیام را بدهد که ایده او انفجاری است.

نمایش بیکینی برای اولین بار در کت واک فرانسه دنیا را شوکه کرد. این طراحی باعث فراموشی اتوم برای همواره شد و نام مایوی دو تکه را در دنیا به بیکینی تغییر داد. بعد از آن کشورهای مختلف به فراوری و طراحی بیکینی روی آوردند. اما جالب است بدانید در ماه های اولیه فراوری این ترند تازه استفاده از بیکینی در آمریکا و کشورهای کاتولیک ممنوع بود.

بازگشت به فهرست

دهه 1990-1970، انقلاب مایو

در این دوره تفکرات قدیمی درباره مایو به کنار رفتند و هم زمان مردم به داشتن پوست برنزه علاقه نشان دادند. دیگر پوست های آفتاب سوخته نشانه بدی نبود و همین موضوع جان تازه ای به بازار مایو داد. در اواخر دهه 70 میلادی مایوهای یک تکه به بازار برگشتند و در کنار بیکینی در دسترس خریداران قرار گرفتند.

در دهه 80 هم مایوهایی از جنس تور با نام مونو کینی رواج پیدا کرد. پس از آن نوع تازهی از مایو به بازار ارائه شد که بیکینی تانگ یا بیکینی برزیلی نام داشت و مقدار آن نسبت به مایوهای قبلی کوچک تر بود. در دهه 1990 تانکینی، که ترکیبی از تاپ و بیکینی بود، هوادار پیدا کرد و بالاخره در خاتمه قرن بیستم صنعت مایو شکل تازهی به خود گرفت.

بازگشت به فهرست

برترین پارچه برای دوخت مایو

حالا که با تاریخچه طراحی و فراوری مایو آشنا شدیم بهتر است به سراغ انواع پارچه مناسب برای دوخت مایو برویم. برترین پارچه برای دوخت مایو ترکیب پلی استر و الاستین است. الاستین پارچه ای با خاصیت کشسانی فوق العاده است که با نام تجاری اسپندکس یا لیکرا هم شناخته می گردد. رنگ پلی استر ثابت است و در مجاورت کلر از بین نمی رود.

پارچه های نایلونی یکی دیگر از پارچه هایی هستند که برای دوخت مایو از آن استفاده می گردد. این پارچه خاصیت کشسانی دارد اما به مرور زمان و مجاورت با کلر سفت می گردد. حالا با این توضیحات می دانید که با هر پارچه ای نمی گردد مایو دوخت و باید پارچه مناسب انتخاب کرد. در ادامه با انواع پارچه های مناسب بیشتر آشنا می شوید.

بازگشت به فهرست

مایو با پارچه های الیاف طبیعی

قبل از اختراع پارچه هایی با الیاف مصنوعی یا پلی استر، پارچه پشمی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت مایو بود. پشم خاصیت کشسانی داشت و آنقدر پشم طبیعی موجود بود که هر شناگر می توانست مایوی خودش را ببافد. شاید امروز خنده دار به نظر برسد اما الگوهای بافت انواع مایو در تمام مجله های مد و خیاطی زمان های قدیم وجود داشت.

تنها مشکل پشم، جذب آب به مقدار زیاد و سنگین شدن بود. شناگرهایی که از مایوی پشمی استفاده می کردند کمی بعد از ورود به آب، وزنِ زیاد لباس را احساس می کردند. به مرور زمان پارچه ای پنبه ای جای خود را به پشم دادند و مایوهایی با پارچه های پنبه ای مختلف دوخته شد.

در دهه 1950 استفاده از الیاف مصنوعی در فراوری پارچه شروع شد و طراحان مد هم برای دوخت مایو به سراغ پارچه های تازه رفتند. این تغییرات باعث ایجاد پیشرفت چشمگیری در توسعه بازار فراوری مایو داشت.

بازگشت به فهرست

تحول در دوخت مایو و پارچه هایی با الیاف مصنوعی

فراورینمایندگان پارچه با ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی طیف گسترده ای از پارچه های مناسب برای دوخت مایو فراوری کردند. الیاف مصنوعی تمام ویژگی هایی که یک لباس شنا لازم دارد را به مایو می دهد و با تنوع بالایی که دارد، به طراحان مد و لباس این اجازه را می دهد تا براساس هر ترند و مناسبتی یک مدل مایو طراحی نمایند.

پلی استر محبوب ترین پارچه در فهرست پارچه های با الیاف مصنوعی برای دوخت مایو است. پارچه ای با مقاومت بالا در برابر کلر و نور خورشید که مراقب از آن هم آسان است. به خوبی کش می آید و بدن را اذیت نمی نماید. ترکیبات مختلفی از پلی استر - الاستین وجود دارد که پارچه های متنوعی برای فراوری مایو در دسترس طراحان لباس قرار می دهد.

الاستین با پارچه های دیگری غیر از پلی استر هم ترکیب می گردد. مثلا با ترکیب الاستین و نایلون پارچه های اسپندکس یا لیکرا فراوری می گردد. البته مقاومت نایلون در برابر اشعه ماوراء بنفش کمتر است و ممکن است با کلر آسیب ببیند. اما اگر فقط برای یک فصل در پی لباسی براساس آخرین مد مایوها می گشت این پارچه بسیار مناسب است.

ترکیب پلی پنبه - اسپندکس محبوبیت کمتری در فهرست پارچه های با الیاف مصنوعی دارد اما بسیار سبک و راحت است. کشش آن برای شنا مناسب است و بدن را اذیت نمی نماید. البته به دلیل وجود فیبر نیمه طبیعی در این ترکیب باعث می گردد مایو به سرعت خشک نگردد. این پارچه، با توجه ترکیب پلی استر و پنبه، به یک پارچه بادوام برای دوخت مایو تبدیل شده است.

بازگشت به فهرست

انواع مایو

مایوهای مردانه به دو دسته یک تکه و شورتی تقسیم می شوند و تنها نکته ای که در زمان خرید باید به آن دقت کنید، فرم بدنتان است. آقایان بهتر است مایویی انتخاب نمایند که بدنشان را کوتاه تر یا چاق تر از حد معمول نشان ندهد و شنا کردن با آن راحت باشد. اما مایوهای زنانه به دو دسته یک تکه و دو تکه تقسیم می شوند. هر کدام از این دسته بندی ها هم به چند مدل مختلف تقسیم می شوند که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم.

مایوی یک تکه زنانه

مایوی یک تکه مایویی است که بالاته و بخشی از پایین تنه را می پوشاند. این مدل از مایوها در 5 دسته بندی مختلف در بازار وجود دارند:

1. مایوی سنتی که ساده ترین و قدیمی ترین مدل لباس شنا است. قسمت گردن و دست های آن باز است و دو بند (مثل تاپ بندی) دارد که معمولا قابلیت کوتاه و بلند شدن دارد. قسمت پایینی این مایو به فرم عادی لباس زیر زنانه دوخته شده است.

2. مایوی ریسربک (racerback) لباس شنای مخصوص افرادی است که به شکل حرفه ای شنا نموده و در مسابقات شرکت می نمایند. بندهای این مایو در قسمت کتف به هم می رسد و شکل Y به خود می گیرد تا بازوهای شناگر آزادی بیشتری برای حرکت کردن در آب داشته باشد.

3. مایوی باندو (bandeau) برعکس دو مدل قبلی اصلا بند ندارد اما قسمت روی سینه آن با مواد مقاومی طراحی شده است که از تن بیرون نمی آید. برخی از مدل های مایوی باندو قابلیت اضافه کردن بند دارند و شما می توانید هر زمانی که خواستید بندها را اضافه نموده، به صورت ساده یا ضربدری ببندید.

4. مونوکینی مایویی است که می توان گفت ترکیبی از مایوی یک تکه و بیکینی است. درواقع این مایو یک بیکینی ساده است که یک تکه پارچه در قسمت جلو، هر دو تکه مایو را به هم وصل نموده است. پهلوهای این مایو باز و فقط قسمت روی شکم آن، با نواری باریک از پارچه، پوشیده است.

5. پیراهن شنا نوع دیگری از مایوهای یک تکه است که پوشیده تر از مدل های قبلی است. در این مدل یک دامن کوتاه به مایوی یک تکه اضافه شده و کاملا روی ران ها، شکم و باسن را می پوشاند. بعلاوه قسمت بالایی آن هم پوشده تر است و بندی پهن دارد که می توانید دور گردن ببندید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایلی به دیده شدن تمام قسمت های بدن ندارید، این مایو برای شما مناسب است.

مایوی دو تکه زنانه

در مایوهای دو تکه زنانه بخش بالا و پایین مایو از هم جدا هستند و به 8 دسته مختلف تقسیم می شوند:

1. بیکینی کلاسیک ساده ترین نوع بیکینی است که به شکل ساده و بدون هیچ برش و طراحی خاصی دوخته می گردد. در قسمت تاپ بیکینی پدهای متحرک وجود دارد که در صورت تمایل می توانید آن را از مایو جدا کنید. در قسمت زیرین تاپ هم فنر قرار گرفته که به خوش فرم ایستادن آن روی بدن یاری می نماید.

2. بیکینی با بند رشته ای یا استرینگ که کمی کوچک تر از مدل کلاسیک است. در قسمت تاپ دیگر پهلوها و تمام سینه پوشیده نیست و بندهای باریک جای آن ها را گرفته است. تنها بخشی که از تاپ در این مدل می بینید قسمتی است که پد در آن قرار می گیرد. پهلوهای قسمت پایینی این بیکینی هم پوشیده نیست و با بند های نازکی بسته می گردد.

3. بیکینی هالتر تاپ به جای بند معمولی دو بند دارد که پشت گردن بسته می گردد و آزادی عکل بیشتری در حرکت دادن دست ها و بازوها در زمان شنا می دهد.

4. بیکینی باندو دقیقا مثل مایوی یک تکه باندو است که قسمت میانی آن حذف شده باشد. قسمت تاپ آن بدون بند است و در برخی از مدل ها امکان اضافه کردن بند دارد. قسمت پایینی یک شورت ساده با سایزی بین بیکینی کلاسیک و بیکینی استرینگ دوخته شده است.

5. مایوی ورزشی درواقع یک نیم تنه ورزشی و یک پارچه است که می توانید از آن در تمام ورزش های آبی بهره ببرید. با اینکه بافتی یک پارچه و مستحکم دارد، حرکت با آن بسیار آسان است و به راحتی می توانید دست ها و بازوها را تکان دهید.

6. تانکینی ترکیبی از تاب بندی و قسمت شورت بیکینی کلاسیک است.

7. ببیکینی تانگ که سایزی کوچک تر از بیکینی استرینگ دارد، بندهای قسمت بالایی پشت گردن بسته می گردد و کمر آن هم به جای بند، یک کش ساده دارد.

8. بیکینی با شورت پاچه دار همان بیکینی کلاسیک است که قسمت پایینی آن شبیه به شورت های پسرانه دوخته شده است.

بازگشت به فهرست

برترین پارچه ها برای دوخت مایو، به ترتیب محبوبیت

حالا که با ترکیبات اصلی و محبوب پارچه های مناسب برای دوخت مایو آشنا شدید، به سراغ فهرست محبوب ترین و برترین پارچه ها برای دوخت مایو می رویم.

1. پلی استر

پلی استر یکی از محبوب ترین پارچه ها در صنعت پوشاک است. پارچه ای نرم و با دوام که سریع خشک می گردد. همین خصوصیات آن را به یک پارچه مناسب برای دوخت مایو تبدیل نموده است. این پارچه در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاومت دارد و رنگ و بافت خود را در برابر کلر از دست نمی دهد.

2. نایلون

پارچه نایلونی با نام پلی آمید هم شناخته می گردد. این پارچه در برابر آب مقاوم است و سریع خشک می گردد. برای فراوری مایوهایی که بر اساس ترندهای مختلف مد دوخته می شوند اغلب از این پارچه استفاده می گردد. بافت آن نرم است و کمی درخشندگی دارد. بعلاوه اگر نایلون با الاستین مخلوط گردد به نرمی پر قو، بدن شما را در آغوش می گیرد.

3. الاستین

در اواخر دهه 1950 استفاده از الاستین در صنعت پوشاک شروع شد. الاستین پارچه ای با الیافت. 100% مصنوعی است که حرارت و ضربه آن را خراب نمی نماید. با ترکیب الاستین و الیاف طبیعی پارچه هایی با کشش مناسب برای دوخت مایو فراوری می گردد.

4. پلی بوتیلن ترفتالات یا PBT

این پارچه از الیاف نخ پلاستیکی با کشسانی و بازیابی طبیعی است. PBT از خانواده پپلاستیک های پلی استر است اما به مقدار پلی استرها کشسانی ندارد. بافت این پارچه سفت تر از پلی استر است اما سبک است و ظاهر صافی دارد. روکش آن مات است و گزینه مناسبی برای دوخت مایو ویژه مسابقات ورزشی است.

5. پنبه

پنبه مثل پشم از قدیمی ترین پارچه هایی است که برای دوخت مایو و لباس حمام استفاده می شده است. ضعف بزرگ آن نگهداری مقدار زیادی آب در بافت خود است که وزن لباس را چندین برابر می نماید. وزن آن تا حدی بالا می رود که ممکن است باعث غرق شدن شناگر گردد! این روزها استفاده از الیاف پنبه و بامبو برای یادآوری حس نوستالژی مایو دوباره مد شده است اما از آن برای دوخت مایوهایی مناسب برای نشستن در ساحل یا کناره استخر و آفتاب گرفتن استفاده می گردد.

بازگشت به فهرست

پارچه آستر برای مایو

ممکن است برخی از پارچه ها که برای دوخت مایو از آن ها استفاده می گردد، کمی نازک باشند و وقتی خیس می شوند بدن از زیر آن ها دیده گردد. به همین خاطر در دوخت مایو از پارچه ای نازک تر برای آستر دادن استفاده می گردد. آستر نه تنها از دیده شدن بدن از زیر مایوی خیس جلوگیری می نماید، بلکه پوشیدن مایو را هم راحت می نماید.

در زمان انتخاب پارچه برای آستر مایو باید پارچه ای را انتخاب کنید که مواد مشابهی با پارچه مایوی شما داشته باشد. آستر مایو باید به همان شکلی که پارچه مایو در برابر آب و کلر واکنش نشان می دهد، رفتار کند. مطمئن شوید که رنگ آن ثابت است و در برابر کلر مقاوم و با دوام است.

برترین پارچه ای که برای آستر مایو در خطوط فراوری تجاری مایو استفاده می گردد، پارچه توری برقی است. این پارچه برای پوشاندن بدن زیر پارچه های نازک مناسب است. باید آن را کمی کوچک تر از مایوی اصلی برش بزنید تا وقتی با آب تماس پیدا می نماید کاملا بدن شما را بپوشاند.

بازگشت به فهرست

نکاتی مهم برای خرید پارچه مایو

انتخاب پارچه مناسب برای دوخت مایو بسیار مهم است. حتما شما هم دوست ندارید که وقتی وارد آب می شوید بدنتان از زیر پارچه معین باشد یا لباس آنقدر سنگین گردد که نتوانید تکان بخورید. یا بدتر از آن، وقتی پارچه با آب تماس پیدا می نماید کوچک گردد و مایوی شما تبدیل به مایوی کودک گردد! در اینجا نکات مهمی که باید در زمان خرید پارچه برای دوخت مایو در نظر بگیرید را به شکل فهرستی خلاصه آورده ایم.

  • وزن: پارچه هایی با الیافت مصنوعی سبک تر از پارچه هایی با الیاف طبیعی هستند. وزن ایدئال برای هر متر مربع پارچه شنا 180 تا 200 گرم است.
  • احساس راحتی: پارچه ای را انتخاب کنید که وقتی روی بدنتان قرار می گیرد احساس اعتماد به نفس و راحتی به شما می دهد. طرح پارچه باید برای شما دوست داشتنی باشد و با پوشیدن آن دچار اضطراب نشوید. اگر دوست ندارید بدنتان جلب توجه کند اصلا به سراغ پارچه های نئونی نروید.
  • راحتی: پارچه ای انتخاب کنید که انعطاف پذیری بالا داشته باشد تا شنا کردن و راه رفتن با آن راحت باشد. بعلاوه آنقدر نرم باشد که در تماس با پوست بدنتان، آسیبی به آن نرساند.
  • رنگ: برای اینکه با ورود به آب، رنگ مایوی شما در استخر پخش نگردد باید به سراغ پارچه هایی بروید که رنگ ثابت دارند. طرح های چاپی یا پارچه هایی که بعد از بافت رنگ شده اند اصلا برای دوخت مایو مناسب نیستند.
  • سرعت خشک شدن: اگر زیاد شنا می کنید پارچه ای انتخاب کنید که سریع خشک گردد. الیاف مصنوعی، مخصوصا پلی استر، برترین انتخاب برای دوخت مایو است.
  • خاصیت کشسانی: کش آمدن و انعطاف پذیری پارچه مایو باید خیلی زیاد باشد تا شما به راحتی بتوانید شنا کنید و حرکاتتان محدود نگردد. پارچه ای که برای دوخت مایو استفاده می کنید باید به راحتی در کشش چهار طرفه حداقل 60% تا 70% تغییر سایز داشته باشد.
  • ماندگاری: پارچه ای را انتخاب کنید که با دوام است. مقاومت در برابر مواد شیمیایی داخل آب استخر و اشعه ماوراء بنفش از مهم ترین مواردی است که باید در خرید پارچه در نظر گرفت.
  • نگهداری آسان: پارچه ای را انتخاب کنید که در یک شست وشوی ساده با آب، اثر تمام مواد شیمیایی داخل آب استخر از روی آن پاک می گردد.
  • هزینه: قیمت پارچه یکی از عوامل تاثیرگذار در خرید آن است. پارچه های پلی استر معمولا ارزانترین پارچه ها هستند که اتفاقا برای دوخت مایو مناسب است. در زمان خرید سعی کنید با توجه به بودجه تان برترین پارچه را خریداری کنید تا بتوانید مدت زمان طولانی تری از مایو استفاده نموده و در زمان استفاده، با هیچ مسئله ای روبه رو نشوید.

بازگشت به فهرست

آلرژی به پارچه

تا به حال برایتان پیش آمده است که بعد از پوشیدن لباس خاصی در پوست خود احساس خارش یا سوزش داشته باشید؟ این علامت آلرژی به جنس خاصی از پارچه است. آلرژی به پارچه معمولا در تماس با رزین های فرمالدئید و پارا فنیلن دی آمین ایجاد می گردد و علائم زیر را در فرد ایجاد می نماید:

  • قرمزی پوست
  • پوسته پوسته شدن
  • خارش
  • سوزش چشم ها
  • گرفتگی قفسه سینه

این مواد مصنوعی برای فراوری پارچه های ضدآب و مقام در برابر چروکیدگی استفاده می گردد. بعلاوه برخی از الیاف طبیعی با رزین های فرمالدئید پردازش می شوند که می توانند باعث بروز علائم آلرژیک در فرد شوند. غیر از این موارد، بسیاری از افراد به پارچه ها و لباس های پشمی حساسیت نشان می دهند و به محض پوشیدن یک ژاکت پشمی، دچار خارش شده و یا حتی پوست شروع به جوش زدن می نماید. رنگ های استفاده شده در پارچه از دیگر عوامل ایجاد آلرژی هستند.

بازگشت به فهرست

چه افرادی به پارچه حساسیت نشان می دهند؟

جالب است بدانید که خانم ها بیشتر از آقایان با علائم آلرژیک در اثر تماس با پارچه روبه رو می شوند. تنها دلیل آن هم این است که خانم ها نسبت به آقایان بیشتر از لباس های تنگ استفاده می نمایند. افراد چاق دومین دسته ای هستند که بیشتر با علائم آلرژیک پارچه درگیر می شوند. بدن این افراد بیش از حد گرم می گردد و عرق می نماید همین موضوع ایجاد علائم آلرژیک را افزایش می دهد.

بعلاوه افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک (یک بیماری پوستی در بچه ها) هم بیشتر از افراد معمولی در معرض علائم درماتیت پارچه ای قرار دارند. نکته جالب دیگر درباره آلرژی پارچه ای محل کار شما است. افرادی که در مکان های گرم و مرطوب، مثل نانوایی، کار می نمایند خیلی بیشتر از دیگران با علائم آلرژی پارچه ای روبه رو می شوند.

اگر در محل کار از دستکش لاتکس استفاده می کنید، احتمال بروز علائم آلرزی پوستی در دستان شما بسیار زیاد است. حتی ممکن است شما به جنس لاتکس حساسیت داشته باشید و با پوشیدن دستکش پوست شما واکنش نشان دهد.

بازگشت به فهرست

روش جلوگیری از آلرژی پوستی در زمان استفاده از مایو

در زمان خرید یا دوخت مایو حتما به جنس پارچه و روش چاپ و رنگ آن دقت کنید. اگر می دانید به چه جنس از پارچه هایی حساسیت دارید اصلا به سراغ آن پارچه ها نروید. چون مایو کاملا به پوست می چسبد و می تواند باعث التهاب و جوش زدن آن گردد. از رنگ های روشن بهره ببرید تا گرمای کمتری را جذب نموده و مقدار تعریق زیر پارچه هم کمتر باشد. بعلاوه مایو را جدا از دیگر لباس ها و با پودر یا مایع لباسشویی ضد حساسیت بشویید.

بازگشت به فهرست

چگونه متوجه آلرژی به پارچه شویم؟

تشخیص دقیق ماده یا پارچه فعال نماینده آلرژی شما آسان نیست. الیاف ترکیبی در پارچه و رنگ های مختلف که در آن ها استفاده می گردد کار را سخت می نماید. به صورت کلی اگر بثورات جلدی روی کمر شما پدیدار گردد ممکن است به لاتکس موجود در کش لباس زیرتان حساسیت داشته باشید اما برترین راه برای تشخیص و درمان آلرژی، مراجعه به یک متخصص است.

بازگشت به فهرست

چه زمانی برای آلرژی پارچه ای باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر چند هفته بعد از مشاهده علائم آلرژیک رنگ پوست شما روشن نشد و مسائل پوستی همچنان ادامه داشتند حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. اگر بثورات پوستی بسیار بزرگ هستند یا بخش بزرگی از بدنتان، مثلا تمام کتف، را پوشانده اند باید به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که بثورات جلدی دردناک است، با خارش زیاد همراه است یا بثورات در حال بزرگ شدن و پخش شدن هستند باید در اولین فرصت به متخصص پوست مراجعه کنید.

بازگشت به فهرست

روش درمان آلرژی پارچه ای

اگر می دانید چه پارچه ای باعث ایجاد آلرژی می گردد، با تعویض مایو و استفاده از پارچه مناسب به راحتی از آلرژی خلاص می شوید. اما اگر نمی دانید، یا با تغییر مایو هم از این علائم خلاص نمی شوید، باید به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز دارو و کرم های مناسب پوست را تسکین داده و علائم را از بین ببرد.

بازگشت به فهرست

پاک کردن لکه های مختلف از روی مایو

حتما برای شما هم پیش آمده است که لکه هایی روی مایوی خود مشاهده نموده باشید که به سختی پاک می شوند یا اصلا پاک نمی شوند. بیشترین موارد مربوط به لکه خون و لکه هایی است که در اثر خوردن مواد غذایی بعد از شنا روی مایو ایجاد می شوند. حالا چطور باید آن ها را پاک کنید؟

قبلا در لحظه عکاسی مگ مطالب کامل و جامعی درباره پاک کردن انواع لکه ها منتشر شده است که در ادامه فهرست آن ها را می بینید. فقط اگر لکه ای در فهرست این راهنماها وجود نداشت باید به مواد پایه ای که آن را ایجاد نموده است دقت کنید. مثلا اگر مایوی شما با سس مایونز لکه شده است باید به سراغ روش پاک کردن لکه های روغنی بروید.

بازگشت به فهرست

مرور کلی

مایوها در طرح ها و مخصوص سلیقه های خاص فراوری شده اند. از مایوهای ساده و یک تکه گرفته تا مایو دامن دار. بعلاوه خط فراوری مخصوصی برای دوخت مایو اسلامی زنانه در کشورهای مختلفی وجود دارد و طراحان مد هر سال مدل های تازهی برای این خط فراوری طراحی می نمایند. این مدل مایو پوشیده مناسب برای استفاده خانم های مسلمان در مسابقات دنیای است و با هدف احترام به اعتقادات مردم مسلمان در گوشه و کنار دنیا فراوری می گردد.

اگر قصد دارید خودتان در خانه مایو شنا بدوزید می توانید با جست وجوی کلمه مایو به انگلیسی، یعنی swimming suit، در اینترنت انواع مدل های مایوی زنانه، مردانه و بعلاوه مایو دخترانه و مایو پسرانه را مشاهده کنید. اما اگر قصد خرید مایو دارید می توانید به سایت دیجی کالا سر بزنید و از بین انواع مایوهای موجود، لباس شنای مورد نظرتان را انتخاب کنید.

منابع: swimwearshack, silverbobbin, nyallergy, webmd

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید مایو زنانه و مردانه؛ هرآنچه ضروری است پیش از خرید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید مایو زنانه و مردانه؛ هرآنچه ضروری است پیش از خرید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید