علائم هشدار دهنده دیابت روی پوست چیست؟

به گزارش لحظه عکاسی، قند خون بالا می تواند باعث دیابت گردد و اگر قند خون شما برای مدت طولانی بالا باشد، می تواند منجر به آسیب دائمی به بخش هایی از بدن مانند چشم ها، اعصاب، کلیه ها و رگ های خونی گردد.

علائم هشدار دهنده دیابت روی پوست چیست؟

تعدادی از علائم رایج دیابت بر روی پوست ظاهر می گردد. این ها شامل پوست خشک و ترک خورده و بعلاوه علائم خاص تر است.

در حال حاضر تقریباً 4 میلیون نفر در بریتانیا تشخیص دیابت دارند، اما تخمین زده می گردد که 500 هزار نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا هستند که از ابتلا به آن اطلاعی ندارند. این ارقام به وسیله بنیاد دیابت و سلامتی منتشر شده است که بعلاوه می گوید از هر 10 نفر مبتلا به دیابت 9 نفر مبتلا به نوع 2 هستند که در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است. به گفته NHS، دیابت نوع 2 می تواند منجر به مسائل سلامتی جدی مانند بیماری قلبی یا سکته گردد.

قند خون بالا می تواند باعث دیابت گردد و اگر قند خون شما برای مدت طولانی بالا باشد، می تواند منجر به آسیب دائمی به بخش هایی از بدن مانند چشم ها، اعصاب، کلیه ها و رگ های خونی گردد. تعدادی از علائم رایج دیابت بر روی پوست ظاهر می گردد. این ها شامل پوست خشک و ترک خورده و بعلاوه علائم خاص تر است.

علائم دیابت بر روی پوست

افراد مبتلا به دیابت ممکن است لکه های زرد، قرمز یا قهوه ای را روی پوست خود تجربه نمایند. این پدیده ای به نام NLD است که روی ساق پا تأثیر می گذارد و به تدریج رخ می دهد. پوست این ناحیه ممکن است نازک و زخمی گردد. هنگامی که بهبود می یابد، NLD می تواند یک جای قهوه ای باقی بماند.

دلیل تاثیر قند خون بالا روی پوست

علل NLD ناشناخته است، اما بیشتر افراد مبتلا به دیابت نوع 1 را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی دیگر از مسائل پوستی آن چیزی است که به عنوان درموپاتی دیابتی شناخته می گردد، که به عنوان لکه های ساق پا هم شناخته می گردد، این بیماری ضایعات گرد و برجسته ای را ایجاد می نماید که می تواند به زخم تبدیل گردد. بخشی از علائم دیابت بر روی پوست گره های کوچک و بزرگی در زیر پوست هستند که شبیه تاول های زیر پوستی می شوند. باز هم دلیل ناشناخته است.

علائم اصلی دیابت

راهنمای NHS نشان می دهد که اگر علائم اصلی دیابت را تجربه کردید، باید به پزشک عمومی مراجعه کنید:

احساس تشنگی شدید

ادرار کردن بیشتر از حد معمول، به خصوص در شب

احساس خستگی بسیار

کاهش وزن و از دست دادن حجم عضلانی

خارش اطراف آلت تناسلی یا واژن، یا دوره های مکرر برفک

بریدگی ها یا زخم هایی که به آرامی بهبود می یابند

تاری دید

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرادید

به "علائم هشدار دهنده دیابت روی پوست چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم هشدار دهنده دیابت روی پوست چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید