منطقه ویژه گردشگری اوان نیازمند یک طرح جامع گردشگری است

به گزارش لحظه عکاسی، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، منطقه ویژه گردشگری اوان نیازمند یک طرح جامع گردشگری است.

منطقه ویژه گردشگری اوان نیازمند یک طرح جامع گردشگری است

سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در بازدید از منطقه ویژه توریستی دریاچه اوان در جمع لحظه عکاسی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل ما در توریستی عدم زیرساخت لازم به منظور دسترسی و خدمات رفاهی است.

وی با بیان اینکه اوان باید به یک مقصد توریستی تبدیل گردد که بیشترین جذب توریست را داشته باشد، اظهار داشت: حفظ محیط زیست، لازمه توسعه توریستی این منطقه است. اقدامات و تمهیدات انجام شده در این منطقه خوب و قابل تحسین است اما باتوجه به ظرفیتهای این دریاچه بکر، خدمات رفاهی آن کافی نیست.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی بیان کرد: این منطقه ویژه توریستی، نیازمند یک طرح جامع توریستی است که ضروری است آنالیز آن در استان قزوین با جدیت پیگیری گردد.

وی توضیح داد: زیرساختهای فرهنگی برای این منطقه باید دیده گردد، زیرا مردمی که به دریاچه اوان می آیند باید از نظر حفظ محیط زیست آموزش ببینند.

ضرغامی توضیح داد: زباله های مردمی، آفت فضاهای توریستی طبیعی هستند، لذا باید شرایط در این منطقه به گونه ای مهیا گردد که محیط زیست کمترین آسیب را ببیند.

وی در ادامه اظهار داشت: الموت ظرفیت توریستی منحصر بفردی دارد اما متأسفانه حداقل امکانات خدماتی در آن هم دیده نمی گردد. لذا به مسئولان استانی توصیه میکنم که نسبت به فراهم سازی زیرساختهای خدماتی اهتمام ورزند.

این مسئول ادامه داد: تقویت زیرساختهای الموت باعث رشد فرهنگ ناملموس این استان می گردد.

وی در خاتمه سخنان خود به دیپلماسی عمومی توریستی اشاره نمود و اضافه کرد: رعایت دیپلماسی توریستی می تواند پیشران توسعه و آبادانی باشد و معتقدم هر جا که در امور روابط و تسهیل تبادل توریست قوی عمل نموده ایم، اصل دیپلماسی عمومی توریستی رعایت شده است.

منبع: همگردی

به "منطقه ویژه گردشگری اوان نیازمند یک طرح جامع گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ویژه گردشگری اوان نیازمند یک طرح جامع گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید